ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Ross
Příspěvky: 11
Registrován: sob 23. úno 2013 19:58:26

ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od Ross »

Dobrý den,
Před cca. rokem jsem pořídil učet u ODORIK a při zprovoznení linek jsem měl problém ohledně příchozího hovoru,který byl ukončován po 36 sekundácj.Řešil jsem to zde s vaší podporu.K mé spokojenosti bylo vše vyřešeno.Ale asi před týdnem se problém znovu opakuje ale po 50 sekundách.Prosím o pomoc.Přikládám ještě poslední mail od vaší podpory,třeba tak urychlím nalezení problému.
"To přerušení je právě důsledkem toho, že se nepřenášejí data jedním směrem. Je to tak automaticky nastaveno, protože hovor kde netečou data déle než 15 vteřin je úmyslně zavěšen. Je to způsobenu typem NATu. Zapnul jsem na lince *407352 RTP proxy, mělo by to už přestat. Jde o to, že ten nat se nějak nevypořádá, pokud sip signalizace jde z jiné adresy než hovor samotný. Pro ten účel můžeme zapnout RTP proxy a pak to jde ze stejné ip adresy."
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8169
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od xsouku04 »

Tedy když to shrnu, tak 50 vteřin je slyšet bez potíží oběma směry, ale pak se hovor přeruší?
Díval jsem se na poslední hovory na lince *407352, ale žádný hovor trvající cca 50 vteřin jsem nenašel.
Můžete napsat callid takového hovoru?
Pokud se hovor předčasně přeruší, RTP proxy nepomůže. Ta může pomoci, jen pokud není slyšet.
Hovory, u kterých není nic slyšet ani jedním směrem, se mohou samy automaticky přerušit po 15 vteřinách, což je pojistka proti tomu, kdyby někomu vypadl internet. Nicméně 36 vteřin zase vypadá na problém v sip signalizaci a nikoli s RTP.
Ross
Příspěvky: 11
Registrován: sob 23. úno 2013 19:58:26

Re: ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od Ross »

omlouvám se za špatnou informaci.Konec hovoru je po 37 sekundách.A ano,slyšet je oběma směry a po 36s se hovor ukončí pokud bylo voláno na odorika.Linka 690319.id 79972062,79972119,79974996,79972062
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8169
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od xsouku04 »

Vypadá to, jako by se k telefonu nedostala naše odpověď ACK o tom, že byl hovor zdvižen.
Na obrázku sice chybí, ale ve skutečnosti zaslána byla, jen asi neprošla přes NAT a nebo ji telefon ignoroval.

Co je to za telefon? Hlásí se jako DRG-22/DMA0021-R2N03. A druhá linka toho telefonu funguje dobře?

Restart routeru a změna lokálního SIP portu nepomohla?
Přílohy
Predcasne_zaveseni.png
Predcasne_zaveseni.png (75.67 KiB) Zobrazeno 3545 x
Pigom
Příspěvky: 48
Registrován: úte 19. úno 2013 10:41:35

Re: ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od Pigom »

Bohužel mám stejné VOIP zařízeni a řeším stejný problém cca 1 týden.

ID hovoru: 80036230, 80036063, 80036166, 80082975

Známá má stejnou bránu a problém nemá. Připojení k internetu je od místního WIFI provozovatele. Na druhé VOIP bráně (linksys) je vše OK.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8169
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od xsouku04 »

Pigom píše:Bohužel mám stejné VOIP zařízeni a řeším stejný problém cca 1 týden.

ID hovoru: 80036230, 80036063, 80036166, 80082975

Známá má stejnou bránu a problém nemá. Připojení k internetu je od místního WIFI provozovatele. Na druhé VOIP bráně (linksys) je vše OK.
Co je to přesně za zařízení? Není možné jej přepnout na TCP místo UDP?
Obrázek toho, co se děje, je úplně stejný.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8169
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od xsouku04 »

Kolega to zkoumal více, a vypadá to, že by to mohl být bug nové verze naši proxy, večer zkusí nasadit nejnovější verzi, kde by to už mohlo být zase opravené.
Vypadá to, že u špatných hovorů je v SIP hlavičkách navíc ;nat=yes. A vypadá, že ohledně NATu jsou právě v posledních verzích změny.
Kdyby to nezabralo, můžeme ještě zkusit další věci.
Pigom
Příspěvky: 48
Registrován: úte 19. úno 2013 10:41:35

Re: ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od Pigom »

Lze udělat změnu z UDP na TCP. Vyzkouším
DRG 1.PNG
DRG 1.PNG (62.75 KiB) Zobrazeno 3486 x
DRG 2.PNG
DRG 2.PNG (53.76 KiB) Zobrazeno 3486 x
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8169
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od xsouku04 »

Kolega hlásí, že máme úspěšně vyzkoušeno, že to již nedělá.
Tohle zařízení totiž ACK od nás odmítalo, protože se mu nezdály naše SIP hlavičky.

Tedy není třeba nic měnit, mělo by to fungovat.
Pigom
Příspěvky: 48
Registrován: úte 19. úno 2013 10:41:35

Re: ukončení příchozího hovoru po 50 sekundách

Příspěvek od Pigom »

Díky za rychlou reakci otestuju a dám vědět.
Odpovědět