1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
tuxmartin
Příspěvky: 40
Registrován: sob 02. srp 2014 1:51:52

1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od tuxmartin »

Zdravim, mam dotaz ohledne pouziti 1 hardwaroveho (nebo i softwarovho) VoIP telefonu vice lidmi.
Jaka je moje predstava:
  • 1 ucet u Odoriku
  • 1 spolecny kredit
  • 1 HW telefon
  • X uzivatelu
  • kazdy cerpa sdileny kredit, ale s nejakym limitem
  • kazdy uzivatel vola se svym heslem
Jak si asi predstavuju realizaci:
byly by treba 3 uzivatele, kazdy by mohl uskutecnovat odchozi hovory (nemusel by mit vlastni cislo, vlastne to ani neni potreba, staci spolecne geograficke).
Pokud by chtel uzivatel A volat na infolinku O2 (proste nejake cislo) zadal by treba *12345*800123456, kde 1234 by bylo jeho tajne heslo. Uzivatel B by mel heslo treba 98765 atd.
Celkove by se dobilo treba 500Kc kredit (nebo by idealne prisla na konci mesice faktura na provolanou castku), ale kazdy uzivatel by mel nastaveny limit pouze treba 100Kc.
Dulezite by bylo mit moznost na spolecnem uctu (k nastaveni by mel pristup jen 1 clovek) nastavovat uzivatelum limity ("dobijet kredit" z celkoveho kreditu) a sledovat seznamy hovoru jednotlivych uzivatelu.
Aby bylo jasne, kolik kdo provolal a aby jeden uzivatel neproval vic, nez muze.

Je neco takoveho mozne?
Urcite by to bylo pohodlnejsi a lepsi, nez spolehat na slusnost uzivatelu pri placeni svych hovoru na spolecnem cisle.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: 1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od Pitomec »

3 lidi = 3 účty. A spravovat je klidně může 1 člověk. Model typu 802.cz, kde je jeden hlavní účet a k němu další podúčty s event. limity, Odorik nemá. Jinak služba je předplacená, takže faktury až po skončení nějakého období možné nejsou.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Nastavte si v dialplanu, aby se po zvednutí sluchátka sluchátka vytočilo číslo *8223004.
Jaký máte telefon nebo adaptér?
Pak budete po zvednutí sluchátka vyzváni k zadání svého pinu. Každý si zadá svůj pin a bude volat na svůj účet.
tuxmartin
Příspěvky: 40
Registrován: sob 02. srp 2014 1:51:52

Re: 1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od tuxmartin »

Zatim pouzivam pro svoji potrebu Csipsimple na Androidu.
Pro tento vice uzivatelsky model uvazuji o CISCO SPA301-G2. Telefon musi byt co nejjednodussi bez zbytecnych funkci a tlacitek a to imho tento cisco telefon je.

Cele by to melo fungovat jako kopirka. Uzivatele si dobiji kredit a pak po prilozeni cipu/zadani hesla ke kopirce muzou tisknout a strhava se to z jejich kreditu.
Proste takovy "verejny telefon".
Kredit bych rad mohl dobijet nejak u sebe, aby se kazdy nemusel registrovat u odoriku a zvlast platit.

Jak to myslite s cislem *8223004?
Kazdy uzivatel se samostatne zaregitruje u odoriku a bude volat neco na zpusob volani z telefonni budky?
Nebo vytvorim kazdemu uzivateli samostatnou linku na svem uctu? Pujde pak limitovat kredit?

Take jsem uvazoval o instalaci Asterisku u sebe posilani hovoru pres odorik. Ale nemam s tim moc zkusenosti (asterisk jsem zatim mel pouze pro lokalni voip-only hovory) a nechci pul roku neco nastavovat. Jit byt to ale melo, nebo ne?
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: 1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od Zedna »

xsouku04 píše:Nastavte si v dialplanu, aby se po zvednutí sluchátka sluchátka vytočilo číslo *8223004. ... Pak budete po zvednutí sluchátka vyzváni k zadání svého pinu.
Toto take neznam, prosim o doplneni popisu tohoto specialniho cisla na wiki stranku
http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla
Uživatelský avatar
Dollphinka
Příspěvky: 42
Registrován: pon 24. úno 2014 14:23:31

Re: 1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od Dollphinka »

Když vytočíte číslo *8223004, budete vždy vyzváni k zadání PINu.
Takže budete mít jeden účet, každému uživateli pořídíte vlastní linku (jednorázový poplatek 5,-Kč), aktivujete u každé linky PIN. Kredit bude pro všechny linky společný. Útratu na jednotlivých linkách si zkontrolujete ve výpisech hovorů, konkrétně ve statistice podle linek.
Pokud potřebujete limitovat kredit u jednotlivých linek, jediným řešením je, aby měla každá linka samostatný účet. Poté můžete dobíjet kredit jen na ten Váš hlavní účet a na ostatní účty kredit zdarma posílat z Vašeho účtu.
alfi
Příspěvky: 718
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: 1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od alfi »

pokud si ti uživatelé vzájemně věří (domácnost či malá firma?), stačí pořídit více linek a rozlišovat je hvězdičkou na konci (*1, *2, či *123456) - odchozí hovor se přiřadí ke konkrétní lince. sporné případy se dohledají podle volaného čísla a datumu.

pokud si nevěří či je to opravdu veřejně dostupný telefon, potom je třeba to pevné směrování na *8223004 (a nesmí jít vytočit nic jiného placeného = požadavek na nastavení HW telefonu, ne každý to umí). pak to bude fungovat jako veřejná telefonnní budka odoriku, ze které si zavolá kdokoliv, kdo u něj má účet = zná PIN :-) jestli si účet potom bude dobíjet každý svůj či někdo řídit hromadně, už potom není důležité..
tuxmartin
Příspěvky: 40
Registrován: sob 02. srp 2014 1:51:52

Re: 1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od tuxmartin »

Dollphinka píše:Když vytočíte číslo *8223004, budete vždy vyzváni k zadání PINu.
Takže budete mít jeden účet, každému uživateli pořídíte vlastní linku (jednorázový poplatek 5,-Kč), aktivujete u každé linky PIN. Kredit bude pro všechny linky společný. Útratu na jednotlivých linkách si zkontrolujete ve výpisech hovorů, konkrétně ve statistice podle linek.
Pokud potřebujete limitovat kredit u jednotlivých linek, jediným řešením je, aby měla každá linka samostatný účet. Poté můžete dobíjet kredit jen na ten Váš hlavní účet a na ostatní účty kredit zdarma posílat z Vašeho účtu.
To zni zajimave.
Jak tedy budou uzivatele volat?
Zvednou sluchatko a telefon sam zavola na *8223004
Uzivatel zada cislo linky (jak?) a pin (jak?).
Uzivatel zada cislo, na ktere chce volat a vola.
alfi píše:pokud si ti uživatelé vzájemně věří (domácnost či malá firma?), stačí pořídit více linek a rozlišovat je hvězdičkou na konci (*1, *2, či *123456) - odchozí hovor se přiřadí ke konkrétní lince. sporné případy se dohledají podle volaného čísla a datumu.

pokud si nevěří či je to opravdu veřejně dostupný telefon, potom je třeba to pevné směrování na *8223004 (a nesmí jít vytočit nic jiného placeného = požadavek na nastavení HW telefonu, ne každý to umí). pak to bude fungovat jako veřejná telefonnní budka odoriku, ze které si zavolá kdokoliv, kdo u něj má účet = zná PIN :-) jestli si účet potom bude dobíjet každý svůj či někdo řídit hromadně, už potom není důležité..
Neveri si. Ano, hw telefon to umi. Presne, telefonni budku chci, ale bez nutnosti mit pro kazdeho odorik ucet.
Jde nejak pouzit reseni "verim si" plus pin ke kazde lince?
Takze linky s hvezdickou na konci se pak pouzivaji ve tvaru 800123456*1 pro linku jedna?

Jde pres API nejak overovat provolanou castku na lince? Ze bych treba kazdych 5 minut provedl kontrolu linky a pokud ma utratu vic jak X Kc, tak tu linku zablokuji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Po vytočení *8223004 uslyšíte to stejné jako při vytočení 822300400 nebo 822333444.
Tedy hlášku "Zadejte pin." Po zadání pinu nějaké linky, budete vyzván k zadání čísla, které si přejete volat.
Můžete si to vyzkoušet, nic to nestojí.
Jediný rozdíl je, že při volání na *8223004 Vám nebudeme účtovat poplatek za přístup k této službě. Tedy cena bude stejná, jako byste volal z internetu na přímo.

Nejde ani tak o důvěru, ale o to, aby někdo nezapomněl na ten suffix. Tedy to zadávání pinu není až tak hrozné a zdržující.
vpe
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04. bře 2012 3:23:10

1 VoIP telefon pro vice lidi, kazdy plati svoje hovory

Příspěvek od vpe »

No jen aby si telefon nezapamatoval a redialem nevyvolal heslo jineho soudruha :-) vazne vam to za to stoji? Kdyz kazdy ma bud nokii nebo android nebo iphone a tam si muze dat nebo nechat dat sveho vlastniho klienta a nezdrzovat se s heslem... Stejne z nej pak budete mamit utratu..

Nebo vam jde o usporu 5,- za tu linku?

Nevim, kdo z normalnich lidi, kteri si nejsou schopni nahodit vlastniho voip klienta, bude ochotno zadavat jakysi obskurni pin?

Pokud volaji malo, heslo zapomenou a to mohou volat mobilem (od 1,20 za minutu s pausalem 25,-, vpn zdarma)...
Pokud volaji hodne, tak zdavat porad heslo, je opruz...
Pri jakem zpusobu vyuziti toto reseni ma smysl?
Odpovědět