ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
smoulinka
Příspěvky: 26
Registrován: sob 28. led 2012 21:35:42

ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od smoulinka »

Dobrý den,
rada bych se zeptala zda ODORIK neuvažuje o nějaké možné - užší spolupráci s nějakým mobilním operátorem v ČR kromě U:fon - Mobilkom CZ.

Děkuji, Saskie.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8280
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od xsouku04 »

Uvažujeme o tom, ale musí být rozumné podmínky. Jen abychom přefakturovali smlouvy a byli na milost nebo nemilost velkého operátora to nemá smysl. Jde též o to, že bejt mobilní je docela velké sousto a nejsme na to zatím zralí.
Byla(možná stále je) zde v minulosti možnost stát se virtuálním operátorem v síti Ufon. To jsme ale po zvážení zavrhli. Sice by to umožnilo odečítat předplacený kredit přímo z odorik účtu, nicméně ufonní telefony a služby to prostě není ono. Prostě je to taková druhořadá služba (hlavně co se kvality hovoru a pokrytí signálem týče) a s úsporou to je to také nic moc.
Navíc je nyní ufon tuším v insolvenci.
moas
Příspěvky: 11
Registrován: stř 12. říj 2011 7:40:58

Re: ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od moas »

Ufon je bezkonkurenčně to nejhorší, co byste si mohli vybrat.
I takovou trivialitu jako změnu trvalého bydliště jsme s nimi řešili natřikrát a nebyli schopni to provést. Nedokážou vystavit zákonný opravný doklad. Odmítají nést zodpovědnost za nefunkční služby. Po vypovězení smlouvy vám zruší přístup do samoobsluhy a následně pošlou mail, že fakturu si máte stáhnout ze samoobsluhy (kam se pochopitelně nedostanete). Zákazníkům, kteří se ozývají s problémy, podráží nohy, kde můžou. Nevěřte jim.
To, že jsou nyní v insolvenci, není náhoda. Utíkají od nich zákazníci. Podle statistik ČTÚ je procentuelně nejvíce stížností právě na Ufona. Jejich přístup je pravým opakem vašeho přístupu. Děkuji, že jste je zavrhli. :)
vpe
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04. bře 2012 3:23:10

Re: ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od vpe »

"Děkuji, že jste je zavrhli."
takže podle hesla - nedělat nic je lepší, než zkusit podpořit ufona, kterému sice ujel vlak (nemá GSM900), ale zato to byla aspoň částečně česká firma, ne?

mírná parafráze:

Nicméně voipové telefony a služby to prostě není ono. Prostě je to taková druhořadá služba (hlavně co se kvality hovoru a spotřeby energie týče, s stolním telefonem kvalita ujde, ale musíte si platit internet, žere to elektřinu) a s úsporou v tuzemsku to je to spíše nic než moc...

Mě přistálo několi nabídek na stole za volání 1,- do cizích sítí, s paušálem 0,- a VPN 0,- (GSM), tudíž mohu prohlásit, že v tuzemsku je VoIP pro retail o ničem, si spočtěte, kolik stolní VoIP SIP telefon stojí a kolik za rok sežere proudu a jak to v mobilním podání, pokud se pohybudete, koktá? A kdo ho umí nastavit? Masa ne. VoIP u mě skončil na zahraniční či P2P hovory z kanceláře... V terénu jsem Voip nezapnul roky - viz http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=468 :-)

Smutný fakt je, že virtuál, až se to někomu povede se jím stát, stejně nenabídne lepší cenu kamkoliv (cenu pod terminační poplatek), což ale nabídky operátorů resp. rámcovek dokáží, celé je to jen šou, zasvěcení se smějí, akcionáři a manageři se modlí, aby to ještě rok dva vydrželo, zoufalci lamentují a šikují se na FB (a přesto volají, bláhoví) a ČTÚ neví, co má občanům na to říkat.
Aladin

Re: ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od Aladin »

vpe píše:"Děkuji, že jste je zavrhli."
takže podle hesla - nedělat nic je lepší, než zkusit podpořit ufona, kterému sice ujel vlak (nemá GSM900), ale zato to byla aspoň částečně česká firma, ne?

mírná parafráze:

Nicméně voipové telefony a služby to prostě není ono. Prostě je to taková druhořadá služba (hlavně co se kvality hovoru a spotřeby energie týče, s stolním telefonem kvalita ujde, ale musíte si platit internet, žere to elektřinu) a s úsporou v tuzemsku to je to spíše nic než moc...

Mě přistálo několi nabídek na stole za volání 1,- do cizích sítí, s paušálem 0,- a VPN 0,- (GSM), tudíž mohu prohlásit, že v tuzemsku je VoIP pro retail o ničem, si spočtěte, kolik stolní VoIP SIP telefon stojí a kolik za rok sežere proudu a jak to v mobilním podání, pokud se pohybudete, koktá? A kdo ho umí nastavit? Masa ne. VoIP u mě skončil na zahraniční či P2P hovory z kanceláře... V terénu jsem Voip nezapnul roky - viz http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=468 :-)

Smutný fakt je, že virtuál, až se to někomu povede se jím stát, stejně nenabídne lepší cenu kamkoliv (cenu pod terminační poplatek), což ale nabídky operátorů resp. rámcovek dokáží, celé je to jen šou, zasvěcení se smějí, akcionáři a manageři se modlí, aby to ještě rok dva vydrželo, zoufalci lamentují a šikují se na FB (a přesto volají, bláhoví) a ČTÚ neví, co má občanům na to říkat.
Váš názor mě celkem překvapil. Podle mého názoru jsou VoIPové služby na prvním místě! Při použití kvalitní linky a HW telefonu je hovor k nerozpoznání mezi klasickou linkou a voláním přes internet. S použitím bezztrátového kodeku dosahuje i vyšší kvality MOS.
Co se týká spotřeby elektrické energie, tak v dnešní době spínaných zdrojů si myslím, že to není až tak hrozné. Vemte si například dnešní chytré telefony. Pokud jste aktivním uživatelem, můžete telefon nabíjet téměř denně!
Jinak na FB a lidé na stránkách proti drahému volání jsou opravdu zoufalci.......tlachají, ztěžují si a stále telefonují. S tím souhlasím.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8280
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od xsouku04 »

Opravdu myslím, že nespolupracovat s Ufonem byla rozumná volba. Testovali jsme jej delší dobu.
Ufon je velmi špatně fungující firma a je pravděpodobné, že by to nám a našim zákazníkům způsobovalo potíže.
Navíc je to mizérie i s pokrytím signálů a kvality telefonů a hovorů vůbec. Hovory jsou o poznání horší než přes GSM !
Než dělat polovičatou službu, to raději vůbec. Navíc by nás to hodně vysílilo.
Když jsme o tom uvažovali chtěl ufon navíc od každého zákazníka paušální poplatek v řádech stovek korun měsíčně. Platit tento
poplatek za polovičatou službu nedává moc smysl.

Co se týče VoIP, pokud je kvalitní internet a problémy se vyladí, může to být naprosto spolehlivé plnohodnotné řešení vhodné i pro firmy.
Co se týče volání z mobilu přes 3G nebo wifi, je to spíše jen pro lidi, kterým nevadí si s tím vyhrát a vyladit si svoje způsoby. Podle mého názoru, to není příliš vhodné pro masové nasazení, protože šetří jen ti, kdo mají lepší telefon, volají málo (protože ti co volají hodně už mají poměrně dobrou firemní nabídku od mobilních operátorů) nebo do zahraničí, ale přitom si platí datovej tarif. Tato kombinace není moc typická. V každém případě to může být zajímavý doplněk k VoIP službám na cesty.

Náhodné potíže typu záhadného koktání: V nové proxy budeme sledovat ztracené pakety a jitter u každého hovoru. Statistiky budeme ukazovat dokonce i u probíhajících hovorů. Pokud se tedy setkáte s nějakým koktajícím hovorem, prostě se podíváte do výpisu hovorů a uvidíte jednoznačný důkaz, jestli koktání vzniklo u nás, našeho dodavatele, nebo cestou k vám. Potíže typu "koktání", které by mohly vznikat naším zaviněním tak budeme moci automaticky monitorovat a problémy řešit ještě dřív než je někdo nahlásí. Pokud by někdo i tak měl mít občas záhadné potíže, budeme moci zapnout ještě podrobnější sledování hovorů, takže řešení záhadných náhodných potíží (to jsou ty nejhorší) bude mnohem snadnější. On totiž hovor může koktat např. i proto, že má potíže mobilní (nebo vzdálený operátor), což se ale žádnými ztracenými paket nebo velkým jitrem u nás neprojeví. (tohle není tak vzácné jak by se na první pohled mohlo zdát). No v každém případě v případě řešení záhadných potíží bude neznámých mnohem méně.

Náhodné potíže typu přerušené/nespojené hovory: Nová proxy bude automaticky logovat všechnu SIP signalizace cca 14 dní zpětně. Pokud budete mít problém typu záhadně přerušené hovoru, či občasné nespojení, budeme tedy schopni přesně říct čím je způsobeno. Např. ztracený nějaký potvrzovací paket a kdo inicioval zavěšení. Za tím, že se dá VoIP dělat opravdu dobře si stojím. Důvody potíží bývají různé, často podivně se chovající NAT router, nebo i samotný telefon. Naprosto zásadní to umět rychle a dobře diagnostikovat. Někdy to může být i nekorektní chování na naší straně, nicméně vždy to lze řešit.

Smyslem služeb Odorik.cz není nějaký odboj proti mobilním operátorům. Odorik.cz služby nejsou vhodné pro každého, pro někoho však mohou být zajímavé.

Co se týče cen za mobilní služby. Předpokládám že ceny půjdou hodně dolů. Otázka spíš zní, kdy přesně a jak rychle. Celosvětovým trendům se český trh nevyhne, maximálně to zpozdí.
Nicméně na věci, že je zde místo pro kvalitní VoIP to nic nemění. Jsou totiž i jiné důvody proč používat VoIP než kvůli ceně.
Např. možnosti přesměrovávání, přepojování hovorů, hlasový automat atd ... Tím jak bude během řekněme pěti let volání podstatně levnější, začne mít smysl jej více masově používat i v situacích, kde se to zatím moc nevyplácí. Třeba pro příjem objednávek od zákazníků eshopu. Takže celkově hovorů bude více.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2637
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od Pitomec »

vpe píše:"Děkuji, že jste je zavrhli."
takže podle hesla - nedělat nic je lepší, než zkusit podpořit ufona, kterému sice ujel vlak (nemá GSM900), ale zato to byla aspoň částečně česká firma, ne?

mírná parafráze:

Nicméně voipové telefony a služby to prostě není ono. Prostě je to taková druhořadá služba (hlavně co se kvality hovoru a spotřeby energie týče, s stolním telefonem kvalita ujde, ale musíte si platit internet, žere to elektřinu) a s úsporou v tuzemsku to je to spíše nic než moc...

Mě přistálo několi nabídek na stole za volání 1,- do cizích sítí, s paušálem 0,- a VPN 0,- (GSM), tudíž mohu prohlásit, že v tuzemsku je VoIP pro retail o ničem, si spočtěte, kolik stolní VoIP SIP telefon stojí a kolik za rok sežere proudu a jak to v mobilním podání, pokud se pohybudete, koktá? A kdo ho umí nastavit? Masa ne. VoIP u mě skončil na zahraniční či P2P hovory z kanceláře... V terénu jsem Voip nezapnul roky - viz http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=468 :-)

Smutný fakt je, že virtuál, až se to někomu povede se jím stát, stejně nenabídne lepší cenu kamkoliv (cenu pod terminační poplatek), což ale nabídky operátorů resp. rámcovek dokáží, celé je to jen šou, zasvěcení se smějí, akcionáři a manageři se modlí, aby to ještě rok dva vydrželo, zoufalci lamentují a šikují se na FB (a přesto volají, bláhoví) a ČTÚ neví, co má občanům na to říkat.
Ufona už podporuje Vodafone, když si pronajímá jeho síť na datový tarify. Takže můžeš být v klidu, oni to nějak přežijí, příp. s Vodafone časem zfúzují a bude to vyřešený.

Spotřeba je nějak mimo, protože jestli mám bezdrátovej telefon do pevný sítě nebo beztrátovej VOIP, tak je spotřeba pořád stejná, skutečně nechápu, kde se dá ušetřit...
Internet je pak běžným standardem, takže si ho platím tak jako tak a VOIP telefon se s ním defacto jenom sveze.

Nabídek na stole přistává i mně dost, ale bohužel všechny trpí jedním zásadním neduhem - mají pevný měsíční paušál. Takže je hezký, že je volání za kačku/min., ale pokud musím pravidelně platit (nebo se ještě nedejbože zavazovat k nějakým ročním a dvouletým lhůtám, po který to budu užívat), tak si to můžou strčit za klobouk.
Pokud jde o nastavení zařízení, tak není nic snažšího, než si zakoupit telefon přímo u VOIP operátora a nechat si ho nastavit od něho (třeba Odorik to tak má).

Výhoda VOIP je nepochybně v tom, že v rámci sítě je volání grátis a cena za volání u některých providerů vyhovující i bez toho, že bych byl zatížen nějakým závazkem, viz. předchozí odstavec.

A jeden smutný fakt musím taky konstatovat - je spousta hlupáků, kteří budou solit Kyslíkářům a další havěti tisícový sumy za předražený hovory a zlodějskou tarifikaci místo toho, aby jim dali vale a šli tam, kde je to levnější. Což by mělo časem nepochybně vliv i na ty dominantní operátory, kteří by šli s cenou dolů, aby jim neutíkali klienti jinam. Dneska je k tomu nic netlačí, když mají zákazníků dost i při těch nehorázných cenách :roll:
moas
Příspěvky: 11
Registrován: stř 12. říj 2011 7:40:58

Re: ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od moas »

vpe píše:takže podle hesla - nedělat nic je lepší, než zkusit podpořit ufona, kterému sice ujel vlak (nemá GSM900), ale zato to byla aspoň částečně česká firma, ne?
Dva roky jsme je podporovali, dva roky jsme jim platili, dva roky jsme je upozorňovali na nefunkční služby. Za ty dva roky nebyli schopni se kompetentně vyjádřit, kupili jednu nepravdu na druhou. Stěžovali jsme si na ČTÚ, ten nám dal za pravdu, Ufon to vyřešil slevou 100 Kč (jako kompenzace nefunkční služby je to k smíchu). Rád podporuji schopné české firmy, bohužel Ufon mezi ně nepatří. Ať táhnou do pekel. :evil:
Kristovec
Příspěvky: 1554
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od Kristovec »

To jsem netusil,ze Ufon je takovy,svého casu jsem totiz o nem uvazoval,a jen nulové
pokrytí mi v tom zabránilo!
Presne tak,pokud budou lidi jen nadávat,ale volat a platit dál,ceny neklesnou.Jsou nejvyssí v EU.
Ale - TRH TO SPRAVÍ - ,ríká tatícek Klaus.
Nokie a 3G daji stejne cisty zvuk,jako GSM/UMTS. Tohle mám dost vyzkousene s E52 a E72.
Pausaly - ten drázní tarif,za 88 Kc 70 minut,takové pausaly,a to bez casoveho uvazku,zase nemusi vadit,ale 36 mesícní uvázání se za pár volnych minut navíc,to tedy opravdu ne!
Proste,dokud se bude volat a psát,nic se nezmení.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: ODORIK a ost. mobilní OPERÁTOŘI.

Příspěvek od ViR »

Kristovec píše:Pausaly - ten drázní tarif,za 88 Kc 70 minut,takové pausaly,a to bez casoveho uvazku,zase nemusi vadit,ale 36 mesícní uvázání se za pár volnych minut navíc,to tedy opravdu ne!
To není úvazek. To je doba, po kterou platí in-karta ČD, a po kterou nejvýše poskytuje Vodafone s ní svázané zvýhodnění. Zákazník to může ukončit kdykoli.
Odpovědět