např. Hovor ID - 144835384
po zvednutí hovoru druhou stranou se strany neslyšely. V poslední době nastalo nepravidelně několikrát (problém má volající).
Jde o tom prosím něco zjistit?
Pokud lze nápravu sjednat na straně telefonu - co dělat?
Spojený hovor, strany se neslyší
Spojený hovor, strany se neslyší
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojený hovor, strany se neslyší
U nás proudí RTP v obou směrech v pořádku. Hovor je mezi dvěma PAP2T. Jedno používá kodek g729 a druhý ALAW=PCMA=G711A.
V obou směrech proudí v pořádku, jak ze strany volajícího tak volaného. Pravděpodobně se tedy zvukové RTP pakety ztratí cestou k PAP2T.
V obou směrech proudí v pořádku, jak ze strany volajícího tak volaného. Pravděpodobně se tedy zvukové RTP pakety ztratí cestou k PAP2T.
Re: Spojený hovor, strany se neslyší
Díky... co z toho plyne pro mne? Mohu na PAPech nastavit něco, aby si lépe rozuměly? (mám pod kontrolou obě zařízení).
Omlouvám se, ale mne ta věta o použití nestejných kodeků dostatečně netrkne - abych věděl, co udělat.
Omlouvám se, ale mne ta věta o použití nestejných kodeků dostatečně netrkne - abych věděl, co udělat.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Re: Spojený hovor, strany se neslyší
Chcete-li, aby obě brány používaly stejný kodek G711a, pak nastavte u každé brány v položce "Audio Configuration Preferred Codec: G711a"
a u Odoriku u každého čísla "Povolené kodeky pro SIP": PCMA=G711A=ALAW na ANO, ostatní NE. Tím zabráníte případnému transkodování.
a u Odoriku u každého čísla "Povolené kodeky pro SIP": PCMA=G711A=ALAW na ANO, ostatní NE. Tím zabráníte případnému transkodování.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojený hovor, strany se neslyší
Přesně tak, ale obávám se, že problém s různým kodekem nesouvisí. Přesto je dnes asi lepší kodek g729 úplně zakázat, má to trochu vliv na kvalitu hovoru.Kabek píše:Chcete-li, aby obě brány používaly stejný kodek G711a, pak nastavte u každé brány v položce "Audio Configuration Preferred Codec: G711a"
a u Odoriku u každého čísla "Povolené kodeky pro SIP": PCMA=G711A=ALAW na ANO, ostatní NE. Tím zabráníte případnému transkodování.
To, že nebylo slyšet, bude nejspíše nějakým bugem síťového zařízení po cestě.
Jelikož u nás bylo vše v pořádku, problém měla internetová přípojka člověka, který neslyšel. ( i když slyšen byl).
A bylo to ve směru z internetu k němu.
Re: Spojený hovor, strany se neslyší
Ještě jedna poznámka.
Jak máte na branách nastavenou délku paketů?
Nastavení velikosti RTP paketů (zvukových paketů) na hodnotu 0.020
Nastavení se provede v záložce Voice -> Admin Login -> Advanced -> SIP - RTP Parameters
RTP Parameters
RTP Port Min: 16384 RTP Port Max:16482
RTP Packet Size: 0.020 Max RTP ICMP Err: 0
RTCP Tx Interval: 0 No UDP Checksum: no
Stats In BYE: no
Rozsah RTP portů je: 16384 - 16482.
Pro oboustrannou slyšitelnost musí být tyto porty na Vašem routeru či firewallu povoleny! Lze nastavit i jiné. Jelikož např. u mne není žádné omezení, tak mám nastaven plný rozsah 1024 - 40000.
Jak máte na branách nastavenou délku paketů?
Nastavení velikosti RTP paketů (zvukových paketů) na hodnotu 0.020
Nastavení se provede v záložce Voice -> Admin Login -> Advanced -> SIP - RTP Parameters
RTP Parameters
RTP Port Min: 16384 RTP Port Max:16482
RTP Packet Size: 0.020 Max RTP ICMP Err: 0
RTCP Tx Interval: 0 No UDP Checksum: no
Stats In BYE: no
Rozsah RTP portů je: 16384 - 16482.
Pro oboustrannou slyšitelnost musí být tyto porty na Vašem routeru či firewallu povoleny! Lze nastavit i jiné. Jelikož např. u mne není žádné omezení, tak mám nastaven plný rozsah 1024 - 40000.