Prerusovane, sekane hovory

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od Pitomec »

Opět mám prosbu na zkontrolování, a to u hovoru ID 125446272 - zpočátku vše normální a poslední cca minutu byl slyšet "plechový" zvuk a vypadávala slova. Dík :)
Obrázek
Hans
Příspěvky: 1
Registrován: ned 03. led 2016 18:40:54

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od Hans »

Abych nezakládal nové vlákno.
Též mám potíže se sekáním hovoru, kdy slyším sekaně druhou stranu.
Volám přes wifi na mobilu, pomocí aplikace CSipSimple, na mobil do T-Mobile.
ping mám 9ms
Download 37 Mb/s
Upload 32 Mbps

Kde je chyba?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Opět mám prosbu na zkontrolování, a to u hovoru ID 125446272 - zpočátku vše normální a poslední cca minutu byl slyšet "plechový" zvuk a vypadávala slova. Dík :)
Bohužel detailní údaje za čelem diagnostiky o hovorech archivujeme jen omezenou dobu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Hans píše:Abych nezakládal nové vlákno.
Též mám potíže se sekáním hovoru, kdy slyším sekaně druhou stranu.
Volám přes wifi na mobilu, pomocí aplikace CSipSimple, na mobil do T-Mobile.
ping mám 9ms
Download 37 Mb/s
Upload 32 Mbps

Kde je chyba?
Pokud je wifi signál a internet bez potíží, doporučil bych zkusit Zoiper, nebo změnit hlasový kodek. Ne každý android funguje dobře s každou telefonní aplikací.
hracka
Příspěvky: 13
Registrován: stř 20. kvě 2015 7:27:28

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od hracka »

Dobrý den,
prosím o analýzu hovoru ID 146356305. Zpočátku vše OK, v druhé polovině hovoru jsem protistranu slyšel přerušovaně. Jak mě slyšela protistrana nevím, ale vzhledem k tomu, že si nestěžovala, že neslyší, zřejmě mě slyšela OK.

Připojen k internetu jsem ethernetem, telefon "PLEXTEL AT-320 IP phone" (OK, vykopávka, ale mimo tohoto problému zdá se funguje :)

Jinak:
sip proxy: sip.odorik.cz:6688
domain/realm: sip.odorik.cz:6688

Což by mělo, pokud to dobře chápu, předcházet SIP ALG.

Předem děkuji za analýzu a tipy.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od Kabek »

Koukal jsem na PLEXTEL AT-320 SIP Phone User Manual. Mělo by jít nastavit jitter size : (Set buffer size of RTP package. The value range is 0-32) Zkuste si nastavit hodnotu cca 12, což je zpoždění cca 240 ms. Možná to trochu pomůže. Směrem od Vás by to popřípadě řešilo využití portu 6699 na odorik (300 ms).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od xsouku04 »

RTP data, která k nám přišla, tedy to, co jste slyšel, byla po datové stránce v pořádku.
Viz obrázek.

Hovor se poškodil buď internetem cestou k Vám, nebo možné též je, že volané číslo pevné linky je také na VoIP a problém mělo ono. A protože se hovor převedl do PSTN a zpět, ztracené nebo zpožděné pakety tam nebyly, ale kvalita trpěla.
Nebo dané číslo VoIP nebylo, ale přesto to někdo kazil až dál. Přesná čísla nemám, ale odhaduji, že možná už i 20% pevných čísel je provozováno přes VoIP. Službu nabízí i sám O2 pod značkou Centrex.

Podobně je někdy možné zaznamenat koktání při hovoru na mobil, kdy je to z působeno špatným signálem. V tom případě za to samozřejmě internet nemůže. Žádné ztracené nebo zpožděné pakety nejsou a přesto je mizerně slyšet.

Pokud máte podezření, že problém by mohlo mít volané číslo (např. špatný signál), nejlépe uděláte, když se zeptáte druhé strany. Pravděpodobně o tom bude vědět.

Kvalita vašeho uploadu nebyla úplně ideální, ale podstatné zhoršení to také nebylo.
Přílohy
Výběr_128.png
Výběr_128.png (18.54 KiB) Zobrazeno 7838 x
Forrrest
Příspěvky: 98
Registrován: ned 17. úno 2013 9:41:42

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od Forrrest »

Zdravím, bylo by možné analyzovat hovor z 06.01.2016? ID 146383931. Pán mi vůbec nerozuměl (přitom já mu celkem dobře), po chvíli naštvaně zavěsil. Jednalo se o státní úřad. Za chvíli jsem volal na jinou pobočku a druhá strana už mi rozuměla dobře (ID 146384868). Proto si myslím, že problém byl na straně volaného. Nejedou už státní úřady náhodou přes VoIP (předčíslí 950)?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od xsouku04 »

Forrrest píše:Zdravím, bylo by možné analyzovat hovor z 06.01.2016? ID 146383931. Pán mi vůbec nerozuměl (přitom já mu celkem dobře), po chvíli naštvaně zavěsil. Jednalo se o státní úřad. Za chvíli jsem volal na jinou pobočku a druhá strana už mi rozuměla dobře (ID 146384868). Proto si myslím, že problém byl na straně volaného. Nejedou už státní úřady náhodou přes VoIP (předčíslí 950)?
Bohužel grafy z tohoto staršího data už nejsou k dispozici. Pokud bych si měl tipnout. Totiž při hovorech na pevnou linku používáme jiného dodavatele s horším jitter bufferem než při hovorech na mobilní čísla. Oba dva mají jitter buffer 50 ms, ale ten na pevné linky má prostě horší implementaci, která se hůře přizpůsobí. Proto je možné že hovory na mobil jsou OK, ale na pevné někdy zlobí při stejné nekvalitě uploadu. Nekvalita uploadu se samozřejmě také mění v čase.

Spolehlivým řešením je zapnout si extra jitter buffer u nás předčíslím *089 pro konkrétní hovor. Nebo nastavit port 6699.

Ideální stav by byl, kdybychom měli vlastní inteligentní jitter buffer a nemuseli se spoléhat na někdy docela zprzněné jitter buffery našich dodavatelů. Také by bylo dobré, aby si koncové grafy mohl zobrazit každý náš zákazník sám a mohl tak snadněji ladit kvalitu svých hovorů.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvek od Kabek »

..."Také by bylo dobré, aby si koncové grafy mohl zobrazit každý náš zákazník sám a mohl tak snadněji ladit kvalitu svých hovorů."...

Dovolím si malinko oponovat.
Kolik myslíte, že uživatelů VoIP má tak podrobné znalosti o této problematice, že by si ještě něco "ladili"?! Z mnohých příspěvků zde na fóru je zřejmé, že to jsou normální lidé, kteří to používají a moc se tím nezabývají tak dopodrobna. Tím vůbec nechci naznačovat, že jsou, jak to jen napsat, hloupí, ale oni mají zcela jistě jiné zájmy a ve svém oboru to jsou schopní lidé.
Můj názor je ten, že o kvalitu služby jako takové se má především postarat poskytovatel! Tím spíše, když o tom problému při volání do pevných sítí víte!!! Chápu, že v tom asi také rozhodují finance, možná nevypověditelné smlouvy, ačkoliv o tom pochybuji, ale ať tak či tak stále to je na tom poskytovateli.
VoIP telefonie má svá specifika, která i ten nejlepší poskytovatel neovlivní. Internetové připojení zákazníka, jeho koncové zařízení a konfigurace... Proti tomu zákazník zase neovlivní vaši síť a konektivitu...
Odpovědět