Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Co a jak lze všechno provádět po přihlášení na web Odoriku.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od Zedna »

Zde je odkaz na samostatné téma mojí aplikace "Odorik Součty"
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=19&t=3133
vpe
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04. bře 2012 3:23:10

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od vpe »

https://www.odorik.cz/ucet/hovory.html

Přehled volání - obdobi

Slo by zvolene obdobi (drop down menu) si zapamatovat v uctu prihlaseneho uzivatele (ulozit preferenci) a ne aby po novem prihlaseni bylo nutno znovu nastavovat z vychozi hodnoty DNES
JPT
Příspěvky: 323
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od JPT »

Teď jsem si přčetl tohle vlákno https://www.youtube.com/watch?v=v30B8oHlMFg a podíval jsem se do tohoto. Sice jen na pár příspěvků, ale jak tam Zedna tahal přes API do svojí aplikaci celou databázi a Vám (Odoriku) se to nelíbilo, tak mě napadlo: co tak udělat pro takový případ rozdělení databáze na roky a aktuální rok na měsíce a podobné aplikace by si stáhly na začátku všehcno a pak by dotahovali jen nová data. Samozřejmě by se to tak muselo do té aplikace naprogramovat, aby to tak dělala. Sice to asi nebude už aktuální, ale tak mě to napadlo tak to píšu.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od Zedna »

JPT píše:... Sice jen na pár příspěvků, ale jak tam Zedna tahal přes API do svojí aplikaci celou databázi a Vám (Odoriku) se to nelíbilo, tak mě napadlo: co tak udělat pro takový případ rozdělení databáze na roky a aktuální rok na měsíce a podobné aplikace by si stáhly na začátku všehcno a pak by dotahovali jen nová data. Samozřejmě by se to tak muselo do té aplikace naprogramovat, aby to tak dělala. Sice to asi nebude už aktuální, ale tak mě to napadlo tak to píšu.
Tohle delat na strane Odorika je zbytecne.

Programator na strane klienta vyuzivajiciho API si to (inkrementalni stahovani) muze relativne snadno osetrit sam, zvlast kdyz kazdy radek vypisu ma unikatni ID a datum.
Ja uz mam svoji aplikaci Odorik Soucty delsi dobu upravenou tak, ze stahuje jen inkrementalne rozdil od posledniho stazeni.
Tuto verzi jsem zatim nezverejnil, protoze jsem tam delal vice dalsich zmen jako napriklad grafy, dalsi statistiky dle obdobi (minutove ceny) apod. a ne vsechno tam mam jeste dodelane. Ale to inkrementalni stahovani a grafy uz funguji a soukrome to pouzivam jiz delsi dobu bez problemu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od xsouku04 »

V souvislosti se strašákem jménem GDPR plánujeme omezit historii hovorů na 5 let.

Pokud nedáte souhlas s pětiletým uchováváním, budeme u hovorů starších šesti měsíců data anonymizovat, což bude spočívat v odmazání posledních několika číslic u volajícího i volaného čísla.

Pokud si chcete uchovat delší historii hovorů, doporučujeme si ji stáhnout. Možné je provést to přes CSV nebo s využitím API.
Uživatelský avatar
EuroTEL *11
Příspěvky: 65
Registrován: pon 05. úno 2018 20:15:11

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od EuroTEL *11 »

xsouku04 píše:V souvislosti se strašákem jménem GDPR plánujeme omezit historii hovorů na 5 let.

Pokud nedáte souhlas s pětiletým uchováváním, budeme u hovorů starších šesti měsíců data anonymizovat, což bude spočívat v odmazání posledních několika číslic u volajícího i volaného čísla.

Pokud si chcete uchovat delší historii hovorů, doporučujeme si ji stáhnout. Možné je provést to přes CSV nebo s využitím API.
Ajak ten souhlas mám dát ?
jan.hradil
Příspěvky: 51
Registrován: stř 03. dub 2013 22:13:31

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od jan.hradil »

Prosím nezkracujte historii, pokud k tomu není technický důvod. Přece si nenecháme právníkama ničit život. Nekonečná historie je občas velmi užitečná. Děkuji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezeni vypisu hovoru jen na 2 roky zpetne

Příspěvek od xsouku04 »

jan.hradil píše:Prosím nezkracujte historii, pokud k tomu není technický důvod. Přece si nenecháme právníkama ničit život. Nekonečná historie je občas velmi užitečná. Děkuji.
Evropská unie nejdříve přišla se směrnicí, která nutí operátory ukládat všemožné údaje, aby se státu lépe špehovalo. Pak tuto směrnici zneplatnil soud, ale v českém zákoně to platí nadále. Povinně se ukládá ale jen půl roku. http://www.earchiv.cz/a92/a250c110.php3 A od té doby EU vymýšlí pravidla, která pro změnu nutí všechno možné mazat. Navíc je to psáno tak nejasně (i v českém zákoně), že si nemůžeme být moc jisti, jak dlouho údaje o hovorech smíme uchovávat. Poslední názor je takový, že hovory bez souhlasu smíme nebo dokonce musíme uchovávat 2 roky a 2 měsíce, abychom mohli prokázat správné účtování případného poplatku za neaktivní účet, který bere v potaz útratu za poslední dva roky. 2 měsíce je doba na reklamaci. Ale je možné, že se ukáže je to chybná interpretace zákona a ukládat se má jinak :)

Abychom měli jistotu, že nás žádný úřad nemůže donutit historii hovorů smazat (anonymizovat), připravujeme k tomu souhlas s uchováním historie hovorů a jiných provozních údajů po dobu 5 let. Ten bude samozřejmě dobrovolný a do velké míry pro jistotu.

GDPR zavádí to, že souhlas nesmí být součástí smlouvy, každý se musí aktivně vyjádřit, to je asi hlavní pozitivní přínos. Kromě GDPR začne brzy platit i podobné nařízení týkající se telekomunikací a internetu se zkratkou PECR, které i metadatům přisuzuje posvátnou hodnotu a nařizuje mazání. Jasný trend současnosti je uchovávat toho co nejméně, nebo si vyžádat odvolatelný souhlas. Tomu trendu se hodláme přizpůsobit, možná přibudou časem ještě další souhlasy.
Odpovědět