Děkuji myšlenky.stan píše: Aniž bych do toho viděl, dovolím si pár myšlenek:
1, propagace je na prd, z výsledku hudete zklamaní!!! Fungujete v oboru, kde každý potenciální klient je pokročilý uživatel IT a ovládá google. Koukněte na VPSFree, na každé linuxové konferenci mají nějakou propagační plachtu - udělá to na někoho dojem? Imho ztuha. Každý si to srovná s tisícem jiných a vybere si podle svých potřeb tu nejlepší nabídku. Propagace se spíš bere jako možnost finančně podpořit něco, co se mi líbí (například ty konference, nebo třeba stáj F1), aniž bych od toho něco očekával a ještě si to, pokud možno, dát do nákladů.
2, mluvíte o 1/3 úvazku u projektu, u kterého ale někdo kvalifikovaný musí sedět nonstop (a třeba hlídat i něco dalšího, ale tuhle synergii s Odorikem teď ztratíte). Takže musíte vydělat minimálně na 3 úvazky. A rozhodně není možné, aby kvalitní člověk žil za minimální mzdu - já bych Vám, pane Marák ta drahá auta přál...
3, zřejmě se budete tedy muset rozhodnout, zda odstřihnete kolenovrty a začnete nabízet lepší a dražší služby (lepší v tom, že u toho někdo bude sedět a na problémy bude reagovat prakticky okamžitě, ne až v pondělí ráno), nebo to naopak bude lowcost cirkus, kam ale bonitnější klienti s náročnějším vps nevlezou, protože jejich (komerční) projekt vyžaduje lepší péči.
4, a pak je otázka, co je na dnešním trhu vůbec možné. Minimálně bych se neomezoval jen na ČR, ale to chce mít stránky i v (kvalitní) angličtině, .com doménu apod...
Odloučení od Odorika je mi líto. Obávám se, že bez dobrého vedení a nějakého toho štěstí to 4smart může i zabít. Minimálně v té podobě, jak ho známe, tedy extrémně lacinou alternativu s možností/potřebou zajímavých vychytávek (mě okouzluje možnost provozovat prakticky cokoliv bez veřejné ipv4, reverzní proxy, mail proxy), zkrátka alternativu "pro chytré", "for smart".
Add 1) Propagace může být velmi neefektivní ale i drahá. Úplně bez propagace to ale asi také nejde, část lidí uvažuje jinak.
Add 2) Sedět sledovat systém nonstop není potřeba. Nejefektivnější je mít vlastní nonstop testy, které nahlásí problém dříve, než si jej všimne první zákazník. Tedy něco ala watchdog. Statistika provozu ukazuje, že potíže co se projevím mimo pracovní dobu a jsou urgentní, jsou velmi vzácné. Automatický systém může hlásit problém i ve tři v noci a bude spolehlivější než případný zákazník, který si problému nemusí všimnout a je náchylný k tomu urgentně hlásit falešný problém. Aby někdo musel hlásit problém emailem nebo ještě hůře telefonem, je něco, čemu je lepší se vyhnout. A to se opravdu daří. Pravda, je to velmi nepříjemné, pokud máte pocit, že problém je u nás a můžete napsat jen mail nebo někde na fóru a dále čekat, až vám někdo vysvětlí, v čem vlastně ten problém je. Mnohem horší a reálnější problém je zastupitelnost lidí. Tedy kdyby se třeba panu Marákovi něco stalo a zároveň zde byl tento typ problému.
Add 4) Ano, český trh je malý. Co se týče nabírání zákazníků ze zahraničí, tam jsem jako hlavní problém a překážku viděl v ČR předražený mezinárodní datový provoz.