V SIPu se standardně přenáší zvuk oběma směry, i když hovor není zdvihnut. Je to dokonce nutnost z toho důvodu, aby se otevřel průchod přes NAT, tedy abyste slyšeli případnou hlášku o tom, že volaný účastník není dostupný, nebo že mu místo zvonění hraje hudba. Tedy dělají to všichni SIP klienti - začnou sami posílat zvuk, jakmile to začne dělat druhá strana (alespoň signalizačně).
Myslím, že o podobné "chybě" v mobilní síti se ví dlouho, dříve se tím dalo i ušetřit, když bylo možné volat i bez zdvihnutí zadarmo a ušetřit tak třeba 6 Kč. Já sám jsem o tom už slyšel, ale bez detailů, co přesně je potřeba k tomu, aby se to stalo. Proto to asi tak dlouho nikdo nehlásil. Ale nyní cena hovorů není tak podstatná a lidi spíše řeší to, že někdo na poradě, kdo si vypne zvuk, slyší, jak tam druhý sprostě nadává
Ostatně podobných "chyb" byla spousta. Např. se dalo volat z téměř všech telefonních budek v ČR úplně zdarma do celého světa snad i deset let - byla to jen lest bez toho, aby ste fyzicky něco někam strkal. Jen to skoro nikdo nevěděl, a kdo to věděl, ten to hromadně nezneužíval a nešířil...
Pokud voláte v síti Odorik, tedy na šestimístné číslo v síti, zvuk se opravdu během zvonění nepřenáší. Pošle se jen informace o tom, že to zvoní a vyzváněcí tón generuje vlastní koncový telefon.
Ve všech ostatních případech se zvuk přenáší už i během vyzvánění oběma směry. Tedy na Odoriku. Jinak obecně jsou zde obě možnosti a obě jsou správně. Jen platí, že pokud volaný slyší něco jiného než obyčejné vyzvánění (třeba hudbu a vyzvánění), musí se u SIPu zvuk přenášet vždy oběma směry. Jinak by se neutřel průchod přes NAT.
Co se týče DTMF, myslím, že problém je hlavně v telefonech, které DTMF nedovolí poslat u nezdvihnutého hovoru.
Co se týče toho, že by vás někdo poslouchal už během vyzvánění, při hovoru na Odorik VoIP číslo, podle mne záleží na tom, jak se chová SIP klient. Ten standardně pošle jen "ringing", že zvoní, a zvuk neposílá. Pokud je použito u nás paralelní zvonění s více jak jednou aktivní položkou, vyzváněcí tón generuje naše ústředna, tedy to, co posílá případný telefon, se taktéž zahodí.
Pokud by měl SIP klient nějaký bug nebo úmyslnou modifikaci, mohl by posílat zvuk i během vyzvánění. Tedy pokud byste měli modifikovaný SIP klient a někdo by vám volal z pevné linky O2, teoreticky byste se mohli bavit i v době, kdy to vyzvání oboustranně - zadarmo. Je tam ale omezená délka zvonění, tedy max. 2 minuty (možná méně), a poté byste museli zavolat znovu.
V dnešní době ale už takové šetření nemá moc význam. Význam by ale mohlo mít tam přečíst nějakou informaci, která se do minuty krásně vlezete. Je to v podstatě takové to zvonění na přání, které Odorik též nabízí, jen tam ještě na pozadí namíchá vyzvánění. To by šlo ale vlastní modifikovaným SIP telefonem nebo Asterisk ústřednou obejít a nedělat. Samozřejmě kdyby VoIP operátor chtěl, nebo to dostal nakázáno, mohl by zvonění generovat sám a nepřeposílat zvuk, který dostane od klienta. To ale není dobré chování např. při přesměrování hovoru.