Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od xsouku04 »

Již podruhé jsem setkal s cca hodinovým hovorem na infolinku se špatně udělaným hlasovým menu. Tentokrát na číslo +420246035835. https://www.vshosting.cz/ - na webu píší, že vědí, co dělají :)
Pokud na to číslo zavoláte a zapomenete zavěsit, hovor bude viset ve špatně udělaném menu hodinu (tedy pokud to neopravili). Na konci čekání není žádný operátor, jen suše zavěsí. Trest za to, že nebylo vybráno nic z hlasového menu.
Může se stát, že hovor se inicializuje sám, např špatně zamčeným telefonem v kapse. Pak zaplatíte hodinový hovor úplně zbytečně.
A co více, hovor můžete z kapsy vytočit i z roamingu v 2. nebo 3. zóně. Pak jsou vyhozené peníze v tisících - cena dovolené se může zdvojnásobit.
Podobně nebezpečné je to při použití zpětného volání.

Je to tedy varování spíše pro ty, co hlasová menu dělají. Vždy byste po nějaké rozumné době měli zavěsit a nenechat hovor viset v zacykleném menu do nekonečna. Ano, řeknete si, většina lidí má neomezené volání a visící hovor je netrápí. V některých případech mohou být ale škody značné. Neslušné je to v každém případě.
Kristovec
Příspěvky: 1526
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od Kristovec »

Hovory z kapsy jsou opravdu zrádné,s tím se setkal así každý telefonista,já jsem tak jednou vyburcoval 112,tady je to ještě zrádnější,protože to projde i přes zámek klávesnice.Kreditu jistě takovýto hovor nevadí,ale hloupý pocit z toho je,i když to člověk úmyslně nedělá.
Kreditu ano,víc vadí mimounijní roaming ;) .
Co do IVR,jednou jsem u poslechu usnul,a po asi hodině spojení to pořád ještě hrálo.Snad by si tam mohli dát nějaký automat,který to při nekomunikaci volajícího sám přeruší .
jirbar
Příspěvky: 24
Registrován: úte 23. říj 2012 15:14:54

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od jirbar »

Nestuduji přesně o co jde hovor z kapsy, ale obdobná situace u Odoriku. A to jsem dosud byl hodně spokojen a provolal tisíce korun. Ještě jednou a s Odorikem končím. Metodicky se starám o jistý účet u Odoriku. Byl jsem informován, že majitelce účtu došla SMS o poklesu kreditu. To je v pořádku, neboť je to tak nastaveno. Jenže k poklesu nemělo dojít a navíc jsem pár dní před tím majitelce účtu převedl jistou částku ze svého kreditu a tato prakticky nevolá na placená čísla. Začal jsem to prověřovat. Byl zaznamenán placený hovor v trvání 180 minut, to jest přesně 3 hodiny a zůstatek kreditu 20 Kč. Bylo voláno z účtu u Odoriku bezdrátovým telefonem Gigaset, jehož základna je připojena k routeru. Majitelka účtu mi řekla, že možná hovor neukončovala, protože hovor ukončila protistrana. V každém případě však vypíná router, takže se odpojí od internetu. Oslovil jsem stranu volanou. Bylo voláno na mobilní číslo, takže placený hovor. A bylo mi sděleno, že tato volaná strana rozhodně hovor ukončila. Reklamoval jsem tedy u Odoriku. Výsledek, že dle záznamu žádná strana hovor neukončila a přerušení internetového spojení neukončí hovor, který je nadále účtován. Nevěřím. Někdo tedy lže, nebo u Odoriku něco habruje. Navíc jsem se nedozvěděl, proč tedy ten "hovor" trval přesně 3 hodiny a byl ukončen, když zůstatek kreditu nebyl vyčerpán. Pro jistotu nastavit maximální délku hovoru nelze.
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od kovik »

jirbar píše:Nestuduji přesně o co jde hovor z kapsy, ale obdobná situace u Odoriku. A to jsem dosud byl hodně spokojen a provolal tisíce korun. Ještě jednou a s Odorikem končím. Metodicky se starám o jistý účet u Odoriku. Byl jsem informován, že majitelce účtu došla SMS o poklesu kreditu. To je v pořádku, neboť je to tak nastaveno. Jenže k poklesu nemělo dojít a navíc jsem pár dní před tím majitelce účtu převedl jistou částku ze svého kreditu a tato prakticky nevolá na placená čísla. Začal jsem to prověřovat. Byl zaznamenán placený hovor v trvání 180 minut, to jest přesně 3 hodiny a zůstatek kreditu 20 Kč. Bylo voláno z účtu u Odoriku bezdrátovým telefonem Gigaset, jehož základna je připojena k routeru. Majitelka účtu mi řekla, že možná hovor neukončovala, protože hovor ukončila protistrana. V každém případě však vypíná router, takže se odpojí od internetu. Oslovil jsem stranu volanou. Bylo voláno na mobilní číslo, takže placený hovor. A bylo mi sděleno, že tato volaná strana rozhodně hovor ukončila. Reklamoval jsem tedy u Odoriku. Výsledek, že dle záznamu žádná strana hovor neukončila a přerušení internetového spojení neukončí hovor, který je nadále účtován. Nevěřím. Někdo tedy lže, nebo u Odoriku něco habruje. Navíc jsem se nedozvěděl, proč tedy ten "hovor" trval přesně 3 hodiny a byl ukončen, když zůstatek kreditu nebyl vyčerpán. Pro jistotu nastavit maximální délku hovoru nelze.
Dobry den,
jestli jde o hovor z 26.9. v 18:15:34, tak zavesila nase ustredna po 180 minutach. Hovor jsem proveroval a po celou dobu slo rtp ze strany volaneho.

Vseobecne mame u odoriku nastaveno, ze k zaveseni dojde, jestli 15s neproudi rtp ani z jedne strany nebo hovor ukoncime po 180 min.

Dle meho nazoru volany musi mit zaznam v historii hovoru o delce 180min.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od xsouku04 »

Máme u nás zalogováno, že volající ani volaný nezavěsil a zvuk směrem od volaného proudil celou dobu.
Volající se ale opravdu odpojil od internetu, tedy od něj přestaly zvukové pakety proudit. Jsem toho názoru, že měla zafungovat ona pojistka a hovor měl být zavěšen za 15 vteřin poté, co přestaly proudit zvukové RTP směrem od volajícího, přestože od volaného proudily celou dobu a naše chyba to nebyla.
To nechť prověří pan Kovařík. Pokud chybu u nás najde - věřím že ano, vrátíme vám kredit (za část hovoru, kdy se už nemluvilo) jako poděkování za nahlášení problému a za to, že jste senenechal odbít.

V každém případě, po ukončení doporučuji oběma stranám hovoru zavěsit (nebo zkontrolovat, že je zavěšeno). Pokud zapomenou obě strany zavěsit, opravdu s tím nic u nás udělat nemůžeme. Váš případ se liší jen tím, že namísto zavěšení byl Gigaset odpojen od internetu, což jsme mohli/měli u nás detekovat a za patnáct vteřin zavěsit uměle.
Ne že by bylo ze strany volajícího nějak moudré a korektní hovor ukončovat tím, že se odpojí od internetu, ale mohl by to za vás udělat třeba poskytovatel internetu a vy byste poté hovor už nemohli ukončit. A pokud by volaná strana zapomněla zavěsit, nebo tam měla nesmyslné nekonečně cyklící hlasové menu, problém by byl na světě.
jirbar
Příspěvky: 24
Registrován: úte 23. říj 2012 15:14:54

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od jirbar »

kovik píše:
jirbar píše:Nestuduji přesně o co jde hovor z kapsy, ale obdobná situace u Odoriku. A to jsem dosud byl hodně spokojen a provolal tisíce korun. Ještě jednou a s Odorikem končím. Metodicky se starám o jistý účet u Odoriku. Byl jsem informován, že majitelce účtu došla SMS o poklesu kreditu. To je v pořádku, neboť je to tak nastaveno. Jenže k poklesu nemělo dojít a navíc jsem pár dní před tím majitelce účtu převedl jistou částku ze svého kreditu a tato prakticky nevolá na placená čísla. Začal jsem to prověřovat. Byl zaznamenán placený hovor v trvání 180 minut, to jest přesně 3 hodiny a zůstatek kreditu 20 Kč. Bylo voláno z účtu u Odoriku bezdrátovým telefonem Gigaset, jehož základna je připojena k routeru. Majitelka účtu mi řekla, že možná hovor neukončovala, protože hovor ukončila protistrana. V každém případě však vypíná router, takže se odpojí od internetu. Oslovil jsem stranu volanou. Bylo voláno na mobilní číslo, takže placený hovor. A bylo mi sděleno, že tato volaná strana rozhodně hovor ukončila. Reklamoval jsem tedy u Odoriku. Výsledek, že dle záznamu žádná strana hovor neukončila a přerušení internetového spojení neukončí hovor, který je nadále účtován. Nevěřím. Někdo tedy lže, nebo u Odoriku něco habruje. Navíc jsem se nedozvěděl, proč tedy ten "hovor" trval přesně 3 hodiny a byl ukončen, když zůstatek kreditu nebyl vyčerpán. Pro jistotu nastavit maximální délku hovoru nelze.
Dobry den,
jestli jde o hovor z 26.9. v 18:15:34,
tak zavesila nase ustredna po 180 minutach. Hovoar sem proveroval a po celou dobu slo rtp ze strany volaneho.

Vseobecne mame u odoriku nastaveno,ze k zaveseni dojde jestli 15s neproudi rtp ani z jedne strany nebo hovor ukoncime po 180min.

Dle meho nazoru volany musi mit zaznam v historii hovoru o delce 180min.
Jaký názor. To je fakt, že volající má záznam 180 minut hovoru a taky zaúčtovaných. Ovšem volaná se dušuje, že to byla ona kdo hovor ukončila. Zda zmáčkla jiné tlačítko nevím, já u toho nebyl. V každém případě vím na 100%, že volající se odpojuje od internetu a divím se, že ani tato akce nepřeruší hovor, když jindy jsme přerušeni třeba několikrát během hovoru aniž o to usilujeme. Pochopitelně nejspíš je na vině špatný internet. Ani není pravda, že lze nastavit maximální délku hovoru jak mne informoval pracovník Odoriku. Jedině zda lze omezit odchozí hovory nějakou maskou telefonního čísla na délku hovoru. Stačilo by +4206 a +4207
Jinak asi nejste v obraze. Bylo voláno na mobilní číslo, proto placený hovor. Pochopitelně asi žádné záznamy nejsou o délce hovoru. Pouze číslo volajícího a ani to není pravda, neboť je nastaven na té lince clip. Prověřoval jsem i u operátora T-Mobile, žádné záznamy o volaným nevedou.
Asi bych souhlasil s názorem "xsouku04", že při odpojení od internetu by měl být hovor přerušen.
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od kovik »

jirbar píše:
kovik píše:
jirbar píše:Nestuduji přesně o co jde hovor z kapsy, ale obdobná situace u Odoriku. A to jsem dosud byl hodně spokojen a provolal tisíce korun. Ještě jednou a s Odorikem končím. Metodicky se starám o jistý účet u Odoriku. Byl jsem informován, že majitelce účtu došla SMS o poklesu kreditu. To je v pořádku, neboť je to tak nastaveno. Jenže k poklesu nemělo dojít a navíc jsem pár dní před tím majitelce účtu převedl jistou částku ze svého kreditu a tato prakticky nevolá na placená čísla. Začal jsem to prověřovat. Byl zaznamenán placený hovor v trvání 180 minut, to jest přesně 3 hodiny a zůstatek kreditu 20 Kč. Bylo voláno z účtu u Odoriku bezdrátovým telefonem Gigaset, jehož základna je připojena k routeru. Majitelka účtu mi řekla, že možná hovor neukončovala, protože hovor ukončila protistrana. V každém případě však vypíná router, takže se odpojí od internetu. Oslovil jsem stranu volanou. Bylo voláno na mobilní číslo, takže placený hovor. A bylo mi sděleno, že tato volaná strana rozhodně hovor ukončila. Reklamoval jsem tedy u Odoriku. Výsledek, že dle záznamu žádná strana hovor neukončila a přerušení internetového spojení neukončí hovor, který je nadále účtován. Nevěřím. Někdo tedy lže, nebo u Odoriku něco habruje. Navíc jsem se nedozvěděl, proč tedy ten "hovor" trval přesně 3 hodiny a byl ukončen, když zůstatek kreditu nebyl vyčerpán. Pro jistotu nastavit maximální délku hovoru nelze.
Dobry den, jestli jde o hovor z 26.9. v 18:15:34, tak zavesila nase ustredna po 180 minutach. Hovoar sem proveroval a po celou dobu slo rtp ze strany volaneho.

Vseobecne mame u odoriku nastaveno, ze k zaveseni dojde, jestli 15s neproudi rtp ani z jedne strany nebo hovor ukoncime po 180min.

Dle meho nazoru volany musi mit zaznam v historii hovoru o delce 180min.
Jaký názor. To je fakt, že volající má záznam 180 minut hovoru a taky zaúčtovaných. Ovšem volaná se dušuje, že to byla ona kdo hovor ukončila. Zda zmáčkla jiné tlačítko nevím, já u toho nebyl. V každém případě vím na 100%, že volající se odpojuje od internetu a divím se, že ani tato akce nepřeruší hovor, když jindy jsme přerušeni třeba několikrát během hovoru aniž o to usilujeme. Pochopitelně nejspíš je na vině špatný internet. Ani není pravda, že lze nastavit maximální délku hovoru jak mne informoval pracovník Odoriku. Jedině zda lze omezit odchozí hovory nějakou maskou telefonního čísla na délku hovoru. Stačilo by +4206 a +4207
Jinak asi nejste v obraze. Bylo voláno na mobilní číslo, proto placený hovor. Pochopitelně asi žádné záznamy nejsou o délce hovoru. Pouze číslo volajícího a ani to není pravda, neboť je nastaven na té lince clip. Prověřoval jsem i u operátora T-Mobile, žádné záznamy o volaným nevedou.
Asi bych souhlasil s názorem "xsouku04", že při odpojení od internetu by měl být hovor přerušen.
Dobry den,
ja pisi, ze volany musi mit zaznam na mobilu v historii hovoru, ze hovor trval 180min, protoze z jeho strany slo po celou dobu rtp, a proto se hovor nepolozil.
Ano volajici byl odpojen od internetu, na packet BYE neodpovedel.
Vypnuti internetu hovor nepolozi.
Kdyz si spojite hovor z voip na mobil a potom vypnete router a nepolozite to na mobilu, tak bude hovor navazan a uctovan.
jirbar
Příspěvky: 24
Registrován: úte 23. říj 2012 15:14:54

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od jirbar »

kovik píše: Dobry den,
ja pisi,ze volany musi mit zaznam na mobilu v historii hovoru,ze hovor trval 180min. protoze z jeho strany slo po celou dobu rtp a proto se hovor nepolozil.
Ano volajici byl odpojen od internetu,na packet BYE neodpovedel.
Vypnuti internetu hovor nepolozi.
Kdyz si spojite hovor z voip na mobil a potom vypnete router a nepolozite to na mobilu tak bude hovor navazan a uctovan.
Poptám se. Je to stará paní a starý mobil. Nevím zda uchovává tyto údaje i s historií. Bude nešťastná, že tedy nezavěsila ačkoliv si to myslí. Ovšem tím odpojením od internetu by měl být hovor přerušen taky jak je výše psáno, pokud tomu rozumím.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od Pitomec »

Jenom tak pro zajímavost jsem to zkusil (zavolat z VoIP Odorik na mobil Odorik) a 15 sekund po vypnutí routeru se hovor na mobilu sám ukončil. Naopak na VoIP zařízení (Grandstream GXP1620) ukazuje počítadlo čas neustále, až do ručního vypnutí. Ve výpisu volání je hovor taktéž ukončen stejně jako na mobilu.
Obrázek
jirbar
Příspěvky: 24
Registrován: úte 23. říj 2012 15:14:54

Re: Nekonečné IVR - velké nebezpečí pro hovory z kapsy

Příspěvek od jirbar »

Pitomec píše:Jenom tak pro zajímavost jsem to zkusil (zavolat z VoIP Odorik na mobil Odorik) a 15 sekund po vypnutí routeru se hovor na mobilu sám ukončil. Naopak na VoIP zařízení (Grandstream GXP1620) ukazuje počítadlo čas neustále, až do ručního vypnutí. Ve výpisu volání je hovor taktéž ukončen stejně jako na mobilu.
V tomto případě byla od elektrické sítě odpojena základna telefonu Gigaset A510 a to včetně routeru.
Odpovědět