Chybějící nepřijaté hovory ve výpisu hovorů

Co a jak lze všechno provádět po přihlášení na web Odoriku.
Odpovědět
megi
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. dub 2017 9:43:46

Chybějící nepřijaté hovory ve výpisu hovorů

Příspěvek od megi »

Dobrý den, obtěžuje mě e-poptávka (volají několikrát týdně po dobu mnoha měsíců, i když jim to neberu). Kontaktoval jsem je a dali mě do "blacklistu". Samozřejmě volají dál. To ale nechci řešit tady. Blokovat jdou těžko, volají často z trochu jiného čísla.

Tak mě napadlo, že si dohledám všechny instance nepřijatých volání a čísla ze kterých volali. (mají podobný prefix) Nicméně i přesto, že v telefonu mám od nich 7 hovorů jen za poslední měsíc, tak v historii odorik.cz není zaznamenané ani jedno z těch volání. Ani to dnešní z před pár hodin, které mě vzbudilo a vyzvánělo nějakou dobu.

Proč to tak je? Je to někak filtrované? Potřeboval bych ty informace, abych měl něco v ruce pro ÚOOÚ (že i přes ujišťování neposutupují podle článku 17 GDPR). Lze nějak získat úplnou historii?

Když si vyfiltruji poslední rok, tak tam mám jen jedno příchozí zmeškané volání. Myslím, že mám v tomhle lepší statistiku. :D Díky.
megi
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. dub 2017 9:43:46

Re: Chybějící nepřijaté hovory ve výpisu hovorů

Příspěvek od megi »

Koukal jsem do staré databáze z roku 2016 a vypadá to, že se asi nepřijaté příchozí hovory z cizích čísel na mobil nikdy nezobrazovaly ve výpisu. Takže to nebude novinka. Hmm. Má odorik k těm informacím přístup?
LubosD
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 10:41:27

Re: Chybějící nepřijaté hovory ve výpisu hovorů

Příspěvek od LubosD »

U mobilních čísel Odorik tyhle informace od T-Mobile bohužel nedostává.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8140
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chybějící nepřijaté hovory ve výpisu hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

megi píše:Koukal jsem do staré databáze z roku 2016 a vypadá to, že se asi nepřijaté příchozí hovory z cizích čísel na mobil nikdy nezobrazovaly ve výpisu. Takže to nebude novinka. Hmm. Má odorik k těm informacím přístup?
Ke zmeškaný příchozím hovorům na mobilní číslo bohužel nemáme přístup. Ale abyste si na někoho mohl stěžovat, že vás obtěžuje, je potřeba ty hovory brát.
Samozřejmě neustále někoho prozvánět se nesmí, to také otěžuje, ale je potřeba to občas zvednout a dotyčného vyzvat, aby neobtěžoval, teprve poté si můžete stěžovat na obtěžování.

Setkal jsem se s tím, že si lidé stěžují na to, že je někdo obtěžuje tím, že jim pořád vyvolává, ale nikdy to nezvedli a nezeptali se, co dotyčný vlastně chce, a proč se jim vlastně snaží dovolat, a také proto ani neví, kdo to je... :) Tohle ale obtěžování není. Věřím, že pro ÚOOÚ by všechny ty hovory byly jen maximálně jediné porušení, a kolik jich tedy bylo není příliš podstatné.
Pro ČTÚ, který také může řešit obtěžující volání (spíše fyzických osob), je nutnou podmínkou, aby bylo zdvihnutých hovorů více jak jeden. Tedy více pokusů o to se dovolat, pokud to dotyčný alespoň dvakrát neuzdvihl a nevyjádřil se, že si nepřeje být obtěžován, nelze za obtěžování považovat a ani by se tím nezabývali.
megi
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. dub 2017 9:43:46

Re: Chybějící nepřijaté hovory ve výpisu hovorů

Příspěvek od megi »

Díky za vyčerpávající informace. Dává to smysl. Hovor zvednout můžu, nicméně prakticky všechna čísla vždy při vyhledávání na netu vedou na e-poptávku a je to třeba 7 různých čísel, takže se zase tak nebojím, že by to nebyli oni. Informoval jsem je out of band. Asi to ještě nechám nějaký čas být.
Uživatelský avatar
konrad
Příspěvky: 150
Registrován: ned 29. led 2012 1:41:25
Bydliště: Praha 1

Re: Chybějící nepřijaté hovory ve výpisu hovorů

Příspěvek od konrad »

Kdyz si nainstalujete https://www.muzutozvednout.cz budete mit prichozi hovory filtrovane dle nastaveni, a neprijata cisla lze vyhledat. Mam to uz nejaky patek a od spameru klid.
megi
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. dub 2017 9:43:46

Re: Chybějící nepřijaté hovory ve výpisu hovorů

Příspěvek od megi »

Aplikaci znám. Problém je, že vyžaduje smartphone, kdežto já používám Nokia 105, protože vydrží skoro měsíc bez nabití. Normální spammeři jsou ok, volaj prostě jednou za 2 měsíce a většinou dopoledne když spím, takže o nich ani nevím. Tihle ale jsou extrém a prostě je nechápu.

Zatím jdu cestou:

1) jednoduchý a jasný požadavek v rámci GDPR na výmaz
2) reakce a potvrzení, že údaje již nevyužívají
3) [nezabralo]
4) zdůraznění požadavku na výmaz (informace o tom že jim lhůta běží, a ujištění že si budu stěžovat) + vzhledem k tomu že je nesmazali, tak dodatečný požadavek na to jaké údaje tedy zpracovávají a na jakém základě (asi tedy nějaký mají, když to nesmazali) + časový záznam konkrétních zpracování (mohli si to ušetřit, kdyby to prostě smazali, ale to je jejich problém - a třeba je to trkne, když uvidí ty kvanta volání)
5) čekání na reakci a sledování zda to opravdu smažou a po lhůtě mě přestanou kontaktovat
6) stížnost ÚOOÚ
7) ???

Zatím jsem v bodě 5.

Je to první firma co dělá problémy s výmazem na základě GDPR. Tak se uvidí, jak funguje GDPR v praxi s nespolupracujícími firmami.
Odpovědět