Po pár měsících a troše ztracených peněz jsem si všiml, že můj Samsung Galaxy A3 2016 provádí odchozí volání jen když jsem na WiFi a všechno to jde přes Odorik. Můj dotaz zní: Jak to zrušit?
Moje situace je komická a absurdní - mobil Samsung Galaxy A3 2016 totiž volání přes SIP nepodporuje. V jeho Andoridu chybí takové to menu, kde se to nastavuje. Snažil jsem se to řešit pomocí CSipSimple i dalšího softwaru, ale nefungovalo to - ani jeden z těch programů prostě neprovedl správně odchozí hovor. Nikdy. Tak jsem to zase odinstaloval. No a jelikož jsem byl věčně v zahraničí, hovory jsem radši jen přijímal a nevšiml si, že po "odinstalování" těch všelijakých sip programů telefon zůstal stále bez toho menu na SIP, ale všechna volání jedou přes Odorik. Takže znovu: Hledá se někdo, kdo umí dělat zázraky a dokáže tohle vypnout. Protože na Vodafone mám 400 volných minut (Odepiš), ale nevyužil jsem už několik měsíců ani jednu.
Update: Nakonec jsem si všiml, že CSipSimple v mobilu pořád je. Tak on nakonec dokonce i začal fungovat, to zírám. Ale teda zbývá spravit to nastavení, aby to volalo normálně. Zvlášť když vůbec nejsem připojený na WiFi síť, nyní nejde volat vůbec. To je přece idiotské.
Samsung Galaxy A3 2016 - volá jen přes Odorik, nefunguje GSM
Re: Samsung Galaxy A3 2016 - volá jen přes Odorik, nefunguje
Dobrý den, jakou verzi androidu v telefonu máte? Obecně bych viděl následující 3 možnosti:
1. Spustit aplikaci Telefon->nastavení->volání>-účty pro volání->účty SIP a tam to zkusit poladit, vím že ne píšete, že telefon standardně volání přes SIP nepodporuje, ale pro jistotu
2. Nastavení->aplikace->výchozí aplikace->aplikace pro telefonování a vybrat aplikaci Telefon
3. Obnovit tovární nastavení telefonu - to je celkem "brutální zásah", jelikož smažete vše, co v telefonu máte, ale mělo by to pomoct
Samsung telefon jsem v ruce již chvíli nedržel a každá verze androidu může mít lehce rozdílné názvy a cesty k jednotlivým nastavením, tak zkuste pohledat, ale první nebo druhá varianta by mohla zabrat
1. Spustit aplikaci Telefon->nastavení->volání>-účty pro volání->účty SIP a tam to zkusit poladit, vím že ne píšete, že telefon standardně volání přes SIP nepodporuje, ale pro jistotu
2. Nastavení->aplikace->výchozí aplikace->aplikace pro telefonování a vybrat aplikaci Telefon
3. Obnovit tovární nastavení telefonu - to je celkem "brutální zásah", jelikož smažete vše, co v telefonu máte, ale mělo by to pomoct
Samsung telefon jsem v ruce již chvíli nedržel a každá verze androidu může mít lehce rozdílné názvy a cesty k jednotlivým nastavením, tak zkuste pohledat, ale první nebo druhá varianta by mohla zabrat
Re: Samsung Galaxy A3 2016 - volá jen přes Odorik, nefunguje
Mobil se mi standardně aktualizuje, takže nyní je tam Android 7.0.
1 - V nastavení telefonu nemám podmenu "účty pro volání->účty SIP" ani nic podobného - o tom jsem právě psal. Je toho plný internet, je to známá věc, že v tomto mobilu to prostě není. Přitom můj předchozí podobný Samsung Galaxy S3 Mini to měl a SIP volání fungovalo bez problémů a šlo to na bázi jednotlivých čísel, jak jsem si nastavil.
2 - V menu výchozí aplikace pro volání mám nabídnutou jen jedinou možnost "Kontakty" a ta je tedy vybrána. Změnit nejde. Při zahajování i v průběhu hovoru je na obrazovce vidět úplně to samé jako vždycky, takže mi přijde, že to skutečně i při volání přes Odorik používá tu vestvěnou službu/aplikaci od výrobce.
3 - Tovární nastavení asi pomůže, ale to fakt dělat nechci. Zatím ne.
A ještě dodatek: Odstranil jsem CSipSimple a pořád se to chová stejně.
1 - V nastavení telefonu nemám podmenu "účty pro volání->účty SIP" ani nic podobného - o tom jsem právě psal. Je toho plný internet, je to známá věc, že v tomto mobilu to prostě není. Přitom můj předchozí podobný Samsung Galaxy S3 Mini to měl a SIP volání fungovalo bez problémů a šlo to na bázi jednotlivých čísel, jak jsem si nastavil.
2 - V menu výchozí aplikace pro volání mám nabídnutou jen jedinou možnost "Kontakty" a ta je tedy vybrána. Změnit nejde. Při zahajování i v průběhu hovoru je na obrazovce vidět úplně to samé jako vždycky, takže mi přijde, že to skutečně i při volání přes Odorik používá tu vestvěnou službu/aplikaci od výrobce.
3 - Tovární nastavení asi pomůže, ale to fakt dělat nechci. Zatím ne.
A ještě dodatek: Odstranil jsem CSipSimple a pořád se to chová stejně.
Re: Samsung Galaxy A3 2016 - volá jen přes Odorik, nefunguje
A nezůstala vám tam nějaká zapomenutá aplikace, přes kterou jste to zkoušel rozchodit? Ještě zkuste vygooglit aplikaci "Galaxy Sip Settings", nezkoušel jsem, takže nemůžu ověřit její funkčnost.
Další co mě napadá, tak zkusit ještě vymazat data aplikace Telefon a případně i aplikace Kontaky, když je u vás výchozí app pro volání (nastavení->aplikace->zvolená aplikace a tam najít něco jako data nebo úložiště a vymazat data a mezipaměť). U app kontakty vám tato akce pravděpodobmě smaže všechny kontakty, tak si je nejprve zazálohujte, pokud je nemáte někam synchronizované.
Další co mě napadá, tak zkusit ještě vymazat data aplikace Telefon a případně i aplikace Kontaky, když je u vás výchozí app pro volání (nastavení->aplikace->zvolená aplikace a tam najít něco jako data nebo úložiště a vymazat data a mezipaměť). U app kontakty vám tato akce pravděpodobmě smaže všechny kontakty, tak si je nejprve zazálohujte, pokud je nemáte někam synchronizované.
Re: Samsung Galaxy A3 2016 - volá jen přes Odorik, nefunguje
Používám CSipSimple na Honoru 6x a Androidem 7 (Nugát) - takže mohou být rozdíly v chování:
- Pokud mám spuštěnou aplikaci CSipSimple, usadí se v horní notifikační liště ikona tohoto programu
- při stažení notifikační lišty ukazuje CSipSimple svůj notifikační proužek, který signalizuje stav přihlášení. Má trochu atypické chování - z proužku sice lze vstoupit do aplikace CSipSimple (specifická klávesnice pro vytáčení), potažením do strany vstoupit do nastavení upozornění, ale aplikaci nelze tažením proužku do strany ukončit a notifikaci odstranit.
- Pokud mám spuštěnou aplikaci CSipSimple, tak při vytáčení kontaktu ze systémového adresáře ukáže systémovou volací obrazovku a přes ní překryje okno, ve kterém se mne zeptá, zda chci volat přes SIP, nebo přes mobilní telefon. Okno s výběrem varianty je asi v režii CSipSimple a vždy vyžaduje volbu jedné z možností... ale mám pocit, že za nějakých okolností se volba odehrávala i v "systémovém" okně Androidu, kde je možnost jednu z variant vybrat jako výchozí "jednou provždy" - a pak je možné, že vytáčení proběhne automaticky přes SIP. Možná to byl váš případ.
- Pokud chci aplikaci CSipSimple ukončit, musím na to jít přes Nastavení -> Aplikace -> CSipSimple -> Ukončit.
- Pokud chci být trvale na příjmu, musím si nastavit ve "Vyčištění po uzamčení", že se aplikace CSipSimple nemá ukončovat (ale ani to není úplně spolehlivé... někdy zvoní, někdy ne, někdy je hovor pro jednu stranu nekvalitní).
Řekl bych, že schůdnější cesta pro telefonování ze smarphonu přes WiFi zdarma a ve slušné kvalitě a spolehlivosti jsou aplikace typu WhatsUp nebo Duo (hlavně je používá nesrovnatelně víc lidí, než kolik jich používá Odorik).
- Pokud mám spuštěnou aplikaci CSipSimple, usadí se v horní notifikační liště ikona tohoto programu
- při stažení notifikační lišty ukazuje CSipSimple svůj notifikační proužek, který signalizuje stav přihlášení. Má trochu atypické chování - z proužku sice lze vstoupit do aplikace CSipSimple (specifická klávesnice pro vytáčení), potažením do strany vstoupit do nastavení upozornění, ale aplikaci nelze tažením proužku do strany ukončit a notifikaci odstranit.
- Pokud mám spuštěnou aplikaci CSipSimple, tak při vytáčení kontaktu ze systémového adresáře ukáže systémovou volací obrazovku a přes ní překryje okno, ve kterém se mne zeptá, zda chci volat přes SIP, nebo přes mobilní telefon. Okno s výběrem varianty je asi v režii CSipSimple a vždy vyžaduje volbu jedné z možností... ale mám pocit, že za nějakých okolností se volba odehrávala i v "systémovém" okně Androidu, kde je možnost jednu z variant vybrat jako výchozí "jednou provždy" - a pak je možné, že vytáčení proběhne automaticky přes SIP. Možná to byl váš případ.
- Pokud chci aplikaci CSipSimple ukončit, musím na to jít přes Nastavení -> Aplikace -> CSipSimple -> Ukončit.
- Pokud chci být trvale na příjmu, musím si nastavit ve "Vyčištění po uzamčení", že se aplikace CSipSimple nemá ukončovat (ale ani to není úplně spolehlivé... někdy zvoní, někdy ne, někdy je hovor pro jednu stranu nekvalitní).
Řekl bych, že schůdnější cesta pro telefonování ze smarphonu přes WiFi zdarma a ve slušné kvalitě a spolehlivosti jsou aplikace typu WhatsUp nebo Duo (hlavně je používá nesrovnatelně víc lidí, než kolik jich používá Odorik).
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Re: Samsung Galaxy A3 2016 - volá jen přes Odorik, nefunguje
Messenger je na volání taky OK.
Re: Samsung Galaxy A3 2016 - volá jen přes Odorik, nefunguje
Na webovém rozhraní přihlášených SIP telefonů k účtu nejspíš půjde z user-agentu poznat, která aplikace to je. Případně taky změnit SIP hesloAleš píše: A ještě dodatek: Odstranil jsem CSipSimple a pořád se to chová stejně.