od xsouku04 » pát 28. pro 2018 17:59:47
To přesměrování je až u odoriku. Tedy pokud by odorik vůbec nefungoval, nebude fungovat ani záložní číslo nebo paralelní zvonění. Pokud by ale závada byla jen SIP proxy pro veřejnost, tak by to stačilo a záložní číslo by fungovalo. Z pohledu zákazníka je určitě nejslabším místem jeho připojení na internet a funkčnost jeho VoIP telefonu, a proto je tohle záložní číslo dobrá věc. S T-mobile máme dva propoje, když jeden selže, měl by se automaticky použít ten druhý. Kromě Odorika a jeho internetové konektivity se může polámat ale třeba i něco u T-mobile. To se i několikrát stalo. Jeden výpadek pevných linek u T-mobile trval i několik hodin a nefungovala mu ani jeho vlastní čísla, kde se hlásí poruchy, dokonce nějakou dobu ani jejich osmistovka.
Dle mých zkušeností není úplně běžné, aby operátoři pevných sítí automaticky použili náhradní cesty propoje, pokud ty hlavní nejpřímější začnou selhávat. Tedy alespoň se na to nelze moc spoléhat. Odorik náhradníky pro odchozí hovory používá vždy a automaticky.
Co se týče mobilních operátorů, i tam mívají různé potíže. V médiích je jen špička ledovce. Je dobré se smířit s myšlenkou, že možná nebudete několik hodin za rok dostupní kvůli technickým potížím mobilních operátorů. Média o tom pravděpodobně psát nebudou, a pokud se budete na infolince ptát, proč se vám hodinu nedalo dovolat, budou vás nejspíš vodit za nos. K tomu je nutné přičíst možné potíže telefonu nebo jeho obsluhy. Běžný člověk si technických potíží mobilních operátorů všimne spíše vyjimečně, ale pro nás, co řešíme různé záhady s voláním každý den a dovedeme celkem snadno vyloučit chybu u nás, to až tak vzácné není.
Pokud je dostupnost naprosto zásadní (i výpadek několik hodin za rok je problém), podle mne opravdu nezbývá, než partnerům dát kontakt i na záložní čísla od různých operátorů. Ideální by bylo, kdyby ono paralelní zvonění probíhalo pro jistotu už u nich. A nebo prostě aby ten volající měl někde poznámku, jaké číslo volat jako záložní, pokud by se nemohl dovolat. Vím, zní to neprofesionálně, ale je to realita.