Logické uspořádání nastavení linek a veřejných čísel

Je libo vlastní telefonní číslo? Co to obnáší a jaké jsou možnosti.
Odpovědět
pe.havel
Příspěvky: 223
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Logické uspořádání nastavení linek a veřejných čísel

Příspěvek od pe.havel »

Dobrý den,

už nějakou dobu využívám Odorik a obecně jsem z něj nadšený. Jen jedna věc mi na něm přijde úplně nepochopitelná a stále se v tom nedokáži zorientovat – jedná se o svázané nastavování linek a veřejných čísel.
Všude jinde (jiný provozovatel, ústředny) jsem se setkal s konceptem, kde linky (klapky, extensions) jsou nezávislé na veřejných číslech (vnější příchozí hovory a CLIP při volání ven), tedy, že si nastavím (zakoupím) veřejná čísla a u nich si nastavím, na jaké vnitřní linky se má volat. U každé linky zase mohu z dostupných veřejných čísel nastavit CLIP na odchozí volání. Přehledně a na sobě nezávisle.
Kdežto u Odoriku, jestli jsem to dobře pochopil, není jiná možnost, než že každé veřejné číslo musí být pevně spjato s jednou vnitřní linkou, včetně nastavení.

Nastavení mi přijde nepochopitelné a těžkopádné. Např. mám dvě veřejná čísla a tři linky. Z nějakého důvodu se rozhodnu, že veřejná čísla budou směrovat na jiné linky než byly původně vytvořeny a v tu chvíli v seznamu linek vůbec nekoresponduje uvedené veřejné číslo s tím, jak mám nastavené paralelní zvonění. Zároveň nastavení linky v sobě mixuje část nastavení samotné klapky (extension) a veřejného čísla, které je v tu chvíli využité pro jinou linku, takže je nepřehledné, co k čemu patří.

Je nějaký důvod, proč musí být konfigurace linek a veřejných čísel takto pevně vázána na sebe? Nemohlo by být odděleno nastavení veřejných čísel (paralelních volání) a samotných linek (klapek) včetně nastavení SIP? Tak, že by u každého veřejného čísla by bylo nastavení paralelního volání a u každé linky/klapky zase nastavení CLIP odchozího hovoru. Nastavení by pak bylo oddělené a transparentní (přesně bych věděl, jaké nastavení se týká veřejného čísla a co konkrétní linky).

Předem díky za objasnění.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Logické uspořádání nastavení linek a veřejných čísel

Příspěvek od xsouku04 »

pe.havel píše: Nastavení mi přijde nepochopitelné a těžkopádné. Např. mám dvě veřejná čísla a tři linky. Z nějakého důvodu se rozhodnu, že veřejná čísla budou směrovat na jiné linky než byly původně vytvořeny a v tu chvíli v seznamu linek vůbec nekoresponduje uvedené veřejné číslo s tím, jak mám nastavené paralelní zvonění. Zároveň nastavení linky v sobě mixuje část nastavení samotné klapky (extension) a veřejného čísla, které je v tu chvíli využité pro jinou linku, takže je nepřehledné, co k čemu patří.
.
Nejpřehlednější je to, když si kliknete na položku menu "linky". Tam máte vypsány všechny linky. Každá linka může a nemusí mít vlastní veřejné telefonní číslo nebo až 5 SIP jmen, což ale zjistíte velmi snadno ve sloupečku "veřejné telefonní číslo". Každé veřejné číslo ale má svoji domovskou linku.
Jednotlivé linky si můžete pojmenovat tak, aby vám bylo jasné k čemu slouží.

Co je ale pravda stále poněkud nedodělané, je možnost nastavit si CLIP u linky na veřejné číslo, co máte u jiné linky. To vyžaduje nás kontaktovat emailem. Není to ale moc běžný požadavek.

Je pravda, že z vašeho pohledu je tohle nepřehledné, pro část lidí by ale oddělená čísla a linky mohly představovat zbytečnou abstrakci navíc. Je ale asi pravda, že kdyby se to udělalo šikovně, tak by to asi bylo lepší. Nepředpokládalo se, že měnit čísla na jednotlivých linkách (CLIP) nebude něco běžného a pravda moc běžné to není. A pro nás není moc žádoucí, aby to byla běžná a často prováděná operace, snadno by tak mohly vznikat potíže např. s tísňovými hovory, kdy je třeba se dovolat do správného kraje podle toho, kde je linka používána. Názvy ulic se v různých krajích opakují a je možné, že by pak vyjela sanitka ve špatném městě na špatnou adresu, a to by někoho mohlo stát život.

Máte nějaké důvody proč potřebujete často měnit přiřazení čísel linkám?
pe.havel
Příspěvky: 223
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: Logické uspořádání nastavení linek a veřejných čísel

Příspěvek od pe.havel »

Děkuji za odpověď.
Pokud uznáte za vhodné, přikládám možné návrhy k vylepšení situace s konfigurací:
xsouku04 píše:pro část lidí by ale oddělené čísla a linky mohlo představovat zbytečnou abstrakci navíc. Je ale asi pravda, že kdyby se to udělalo šikovně, tak by to asi bylo lepší.
Dalo by se to zčásti vyřešit nějakým volitelným jednoduchým wizardem, kde by se vytvořila na jedno kliknutí linka a veřejné číslo a přednastavilo by se vzájemné propojení.
xsouku04 píše:snadno by tak mohly vznikat potíže např. s tísňovými hovory, kdy je třeba se dovolat do správného kraje podle toho, kde je linka používána.
Změny CLIP by mohly být omezeny pouze na linky/čísla, která spadají pod stejný kraj nebo pod jednu adresu. Nebo při změně na tuto skutečnost v administraci upozornit (správná adresa – zodpovědnost správce účtu).
xsouku04 píše:Máte nějaké důvody proč potřebujete často měnit přiřazení čísel linkám?
Mám praktický příklad z jedné organizace, kde je odlišný prázdninový provoz, kdy se dočasně na festival přesouvá kancelář a mění se uspořádání volání (příjem lze řešit změnou paralelního vyzvánění, ale v tabulce pak bude zmatek; změnu CLIP bych musel řešit mailem). A taky z důvodu testování. V obou případech by bylo lepší měnit CLIP v administraci, než Vás pokaždé otravovat mailem a čekat na změnu.
xsouku04 píše:Nejpřehlednější je to když si kliknete na položku menu "linky".

To je místo, které mi přehledné právě nepřipadá za situace, kdy se veřejné číslo směruje na jiné linky, než u které je jako domovské.

Pokud by jiné změny nebyly možné, přimlouval bych se v administraci "Nastavení linky" alespoň za nějaké rozlišení konfiguračních položek (barevně? polohou?), které se týkají veřejného čísla, vůči položkám, které se vážou přímo k dané lince (klapce/zařízení/SIP účtu). Tedy odlišit konfiguraci, která se aplikuje na veřejné číslo, nehledě na to, na jaké linky paralelní zvonění nakonec směřuje, a naopak odlišit to, co se aplikuje na linku, nehledě na to, že je linka volána z jiného veřejného čísla, než které je u konfigurované linky domovské. (Snad jsem to napsal pochopitelně :) ).

Děkuji za pozornost.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Logické uspořádání nastavení linek a veřejných čísel

Příspěvek od xsouku04 »

xsouku04 píše:Máte nějaké důvody proč potřebujete často měnit přiřazení čísel linkám?
Mám praktický příklad z jedné organizace, kde je odlišný prázdninový provoz, kdy se dočasně na festival přesouvá kancelář a mění se uspořádání volání (příjem lze řešit změnou paralelního vyzvánění, ale v tabulce pak bude zmatek; změnu CLIP bych musel řešit mailem). A taky z důvodu testování. V obou případech by bylo lepší měnit CLIP v administraci, než Vás pokaždé otravovat mailem a čekat na změnu.
Jiná možnost je změnit nastavení telefonů.
xsouku04 píše:Nejpřehlednější je to když si kliknete na položku menu "linky".

To je místo, které mi přehledné právě nepřipadá za situace, kdy se veřejné číslo směruje na jiné linky, než u které je jako domovské.
Stačilo by, kdybychom přidali informace o tom, kam jsou hovory směrovány, do informační bubliny, když se najede na číslo? Pak byste viděl, kam se to směruje a zároveň měl před sebou onu tabulku.
Pokud by jiné změny nebyly možné, přimlouval bych se v administraci "Nastavení linky" alespoň za nějaké rozlišení konfiguračních položek (barevně? polohou?), které se týkají veřejného čísla, vůči položkám, které se vážou přímo k dané lince (klapce/zařízení/SIP účtu). Tedy odlišit konfiguraci, která se aplikuje na veřejné číslo, nehledě na to, na jaké linky paralelní zvonění nakonec směřuje, a naopak odlišit to, co se aplikuje na linku, nehledě na to, že je linka volána z jiného veřejného čísla, než které je u konfigurované linky domovské. (Snad jsem to napsal pochopitelně :) ).
Naprostá většina nastavení se vztahuje jen na linku.
Nastavení veřejného čísla jsou jen tyto položky:
"Jméno veřejného čísla zobrazované u příchozích hovorů" - když máte na jednu linku směrováno více veřejných čísel, chcete vědět, na co vám vlastně volají, abyste se podle toho představili
"Email pro SMS, faxy a hlasové zprávy" - myslím, že se vztahuje pro obojí, tedy jak na linku tak v některých případech i na veřejné číslo (pokud je přítomno)
"Používat číslo jen pro fax" - pro příchozí faxy
"Přehrání uvítací hlášky" - pro příchozí hovory
pe.havel
Příspěvky: 223
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: Logické uspořádání nastavení linek a veřejných čísel

Příspěvek od pe.havel »

xsouku04 píše:Jiná možnost je změnit nastavení telefonů.
Nejde pouze o prohození telefonů (kde by stačilo změnit přihlašovací údaje), ale o přeuspořádání směrování hovorů a CLIP.
xsouku04 píše:Stačilo by kdybychom přidali informace o tom kam jsou hovory směrovány do informační bubliny když se najede na číslo? Pak by jste viděl kam se to směruje a zároveň měl před sebou onu tabulku.
Určitě by to bylo přínosné.
xsouku04 píše:Nastavení veřejného čísla jsou jen tyto položky:
"Jméno veřejného čísla zobrazované u příchozích hovorů" - když máte na jednu linku směrováno více veřejných čísel, chcete vědět na co vám vlastně volají aby jste se podle toho představili
"Email pro SMS, faxy a hlasové zprávy" - myslím že se vztahuje pro obojí, tedy jak na linku tak v některých případech i na veřejné číslo (pokud je přítomno)
"Používat číslo jen pro fax" - pro příchozí faxy
"Přehrání uvítací hlášky" - pro příchozí hovory
Pokud to bude možné nějak na stránce nastavení linky oddělit (třeba vše v jednom form fieldset) a tím zpřehlednit, bude to super.

Byť bych byl radši za celkovou změnu konceptu nastavení linek/veř.čísel, nemohu si vymýšlet a budu rád za jakoukoliv i drobnější změnu směrem k větší přehlednosti. Snad nejsem sám a přivítají to i další uživatelé.
Děkuji.
Odpovědět