Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selhalo"

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od Zedna »

o-k píše:Jeste jsem spomel na podobny problem u znameho ktery ma predchozi generaci A510 a taky mu vypadaval, nedalo se mu dovolat a podobne zloby.
Po navsteve jsem zjistil ze kabel od poskytovatele netu ktery vede primo od anteny pres POE zdroj mu vede do WAN strany routeru (nejaky Dlink) a pak teprve z LAN do telefonu. Proc to ? kdyz antena od providera ma v sobe router a naco routovat znovu dalsim zarizenim. Dlink jsem prekonfiguroval z rezimu router do rezimu AP cimz se z ethernetovych zasuvek stal rovnocenny switch a z wifi pristupovy bod ve stejne siti jako kabelova sit a uz bylo po problemu. Z toho plyne ponauceni ze router je zlo a pokud uz doma nejaky mate (coz je velmi pravdepodobne) tak nedavat do cesty dalsi.
Ja mam castecne podobnou zkusenost od me zname, ktere jsem pomahal rozchodit VOIP Odorik s telefonem WELL 3170IB
http://www.odorik.cz/w/well_3170ib
Zpocatku vyuzivala vestaveny router v tomto telefonu, takze od poskytovatele sel internet do VOIP telefonu a z nej pak dal do pocitace.
S internetem v pocitaci byly ovsem velke problemy, internet byl velmi pomaly (vyrazne) a nekvalitni.
Pote, co se koupil klasicky router a pocitac i telefon se zapojily za router, tak bylo vse v poradku.
Tom
Příspěvky: 15
Registrován: stř 22. kvě 2013 14:52:16

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od Tom »

Tom píše:Také moje A510-IP má poslední dobou čas od času tento problém.
Možná po upgrade na Firmware version: 42.207 (422070000000 / V42.00) - ale s jistotou to říct nemůžu.
Konfiguraci mám dle návodu, žádné standardní porty.
Zařízení se registruje na 5 účtů odorika - VoIP a 4 clip mobily.
Když registrace selže, není přihlášen ani jeden účet - takže potíže s DNS jsou celkem pravděpodobné.
Moc se mi nechce 5x v konfiguraci zadávat číselnou IP adresu místo sip.odorik.cz
Zadání číselných IP adres nepomohlo.
Naopak pomohl downgrade na Firmware version: 42.075 (420750000000 / V42.00)
Problém se nevyskytl již cca půl roku.
korca
Příspěvky: 1
Registrován: stř 27. úno 2019 18:15:10

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od korca »

Zdravím všechny, mám A510 IP ve verzi 42.207 a po pěti letech bezproblémového provozu se od pondělí začalo po 5-10 min opakovat "Přihlášení u poskyt. selhalo". Jediné co pomůže je restart základny, jenže pomůže na 5-10 min, kdy opět dojde k selhání. Všechno co bylo možné nastavit jsem vyzkoušel a výsledek je pořád stejný. Poskytovatele připojení máme UPC a router Technicolor. Nemá někdo podobné problémy nebo radu pro řešení? Díky
Premik
Příspěvky: 2
Registrován: pon 22. kvě 2017 11:16:51

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od Premik »

korca píše:Zdravím všechny, mám A510 IP ve verzi 42.207 a po pěti letech bezproblémového provozu se od pondělí začalo po 5-10 min opakovat "Přihlášení u poskyt. selhalo". Jediné co pomůže je restart základny, jenže pomůže na 5-10 min, kdy opět dojde k selhání. Všechno co bylo možné nastavit jsem vyzkoušel a výsledek je pořád stejný. Poskytovatele připojení máme UPC a router Technicolor. Nemá někdo podobné problémy nebo radu pro řešení? Díky

Můžu potvrdit stejný problém. A510 IP, stejná verze fw. a taky to začalo po výměny modemu a routeru za UPC Technicolor.
Gigaset se odmítá přihlásit (registrace selhala). Ale cca. jednou za den se mu to povede. Volání pak funguje pár minut (rekord by tak 15 minut) a zase se odhlásí.
Pokud už se Gigaset přihlásí, tak na stránce Odoriku je vidět záznam o úspěšném přihlášení. Ale nejsou tam žádné záznamy o všech neúspěšných pokusech.
Podezřelý č.1 je ten Technicolor wifi-modem-router. Má takové zjednodušené webové rozhraní, ale žádné SIP-alg jsem tam nenašel. Taky jsem zkusil změnit všechny možné porty, ale nic nepomohlo.
Co je ovšem matoucí, když vezmu Android telefón se Zoiperem a připojím se pomocí wifi přes ten samý Technicolor, tak volaní z Androidu funguje naprosto bez problému.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od xsouku04 »

Zkoušel jste místo sip.odorik.cz zadat ip adresu? Pokud by byl problém se překladem domény na ip adresu, pomohlo by to. Také je možné zkusit místo protokolu UDP použít TCP, tedy pokud to daný model dovede.
Premik
Příspěvky: 2
Registrován: pon 22. kvě 2017 11:16:51

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od Premik »

Děkuji za odpověď. Nemám teď k tomu gigasetu přístup. Ale TCP/UDP jsem zkoušel měnit. Nastavit přímo IP adresu ještě zkusím. Nicméně když sip.odorik.cz funguje z jiného voip programu na stejné síti (přes wifi), tak na DNS moc nesázím.

Podezírám SIP-ALG, protože jsem našel popis na nějaké německé stránce (https://support.virtual-call.com/hc/de/ ... lor-TC7200), jak to na tom Technicolor zařízení vypnout. Ale v té UPC-české verzi jsem toto nastavení nenašel.
Je to linka 715379.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od xsouku04 »

Prevence proti SIP ALG je použití nestandardních portů. Tedy pokud se hlásíte na sip.odorik.cz:6688, jakože jsem zkontroloval a hlásíte se tak, tak by to SIP ALG být nemělo.
SIP ALG se pozná též podle toho, že pokud se zařízení zaregistruje, chybí tam údaj o neveřejné adrese, protože tu se právě SIP ALG snaží skrýt. To u vás také není.

Kromě ip adresy místo domény bych zkusil to zařízení přenést jinam, jestli tam bude zlobit též, nebo to přestane. Také by stálo za to zkusit jej přepojit do jiného ethernetového portu či tak.
V každém případě podobné problémy jsou hodně vzácné (máme tisíce přihlášených gigasetů), tedy mohlo by to klidně i být něčím jako vadná základna, či jeden ethernetový port nebo něco takového, co se často nestane.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od utx »

Mám dva A540IP, a u jednoho stejný problém.

První problém je ve špatné implementaci informačních služeb. Například zobrazování předpovědi počasí na displeji vede docela často k pravidelnému rozpojování. Zákaz těchto služeb, a pouhé zobrazování času to vyřeší. (Pozor, jde o push službu založenou na sériovém čísle, a nemusí tedy stačit factory reset telefonu. Je nutné ji vypnout na serveru.)

Další problém je komplikovanější.

Abych problém mohl sledovat, tak jsem na straně Odorika zapnul Email pro sledování stavu přihlášených zařízení. Nejsem si úplně jistý, jestli každý výpadek vygeneruje dva maily, ale skoro to vypadá, že ano.

Na jednom telefonu je VDSL modem VMG1312-B30B jako bridge do pevné sítě T-Mobile, a za ním je starý router Asus WL500W s OpenWrt. Tam se to neděje, telefon dochází k výpadku prakticky výhradně pouze při restartu routeru. Když jsem měl VMG1312-B30B jako router, výpadky se objevovaly několikrát do týdne. Zřejmě šlo o problém s nedostatečným výkonem routeru, a paradoxně to přidání dalšího zařízení do signálové cesty vyřešilo.

Na druhém je LTE modem TP-Link Archer MR200 od O2. Tam se chyba projevovala docela často. Nastavení pevného routování (IP adresy od Odorika natvrdo, adresa modemu též vyhrazená natvrdo bez DHCP, jak na routeru, tak v telefonu) pomohlo jen málo. Chyba se vyskytovala méně často, ale stejně několikrát za hodinu. Stejně tak zde doporučovaná změna Doby obnovení registrace neměla valný vliv (i když byla dlouhá, stejně spojení vypadlo třeba 5 minut po předchozím obnovení). Podobně i změna portu. (Nejspíš proto, že SIP alg je vypnutý.) Výkon modemu by neměl být problém, chyba se projevovala, i když byl telefon jediným zařízením v síti.

Zajímavé je, že Zoiper přihlášený z mobilu na stejný modem přes WiFi problémy neměl.

Nyní doběhla smlouva od O2, a tak jsem vyměnil SIM kartu O2 Optimal Air za předplacený Twist Online od T-Mobile. A světe div se, během posledních 12 hodin ani jeden výpadek!

Sice stále nevím, kde byl zdroj problému, ale mám podezření, že jde o nějaký problém v implementaci SIP od Gigasetu ve spojení s nějakou vlastností routování paketů u firmy Telefonica.

P. S.: Před pár lety jsem měřil potřebný interval NAT Keep Alive mezi telefonem a Odorikem, a jak u O2, tak u T-Mobile je to 120 sekund.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od xsouku04 »

utx píše: Sice stále nevím, kde byl zdroj problému, ale mám podezření, že jde o nějaký problém v implementaci SIP od Gigasetu ve spojení s nějakou vlastností routování paketů u firmy Telefonica.
Vaše zážitky téměř vypadají, jako by bylo mít nějaké problémy naprosto běžné. Ale z vlastní zkutečnosti mohu říct, že jsem podobně věci nikdy neznamenal a ani neznám nikoho, kdo by je měl.
Náš A510 IP/42.245.00.000.000 ani A580 IP/022270000000 nikdy problém neměl, a to máme desítky hovorů denně. A že by způsobovala problémy zbytečná služba předpověď počasí, jsem také neslyšel.
V případě potíží doporučuji zkusit měnit TCP/UDP (pokud to váš model umí), změnit čísla portů (jak lokálního tak u nás), případně zkusit nahrát novější firmware. Pokud to nezmizí, doporučuji zkusit na víkend nebo na dobu dovolené telefon přenést na jiné místo s jiným poskytovatelem internetu, jestli potíže budou i v tomto případě. To vás nasměruje, jestli je problém v zařízení nebo internetu.
Využijte naší služby zasílání emailu, pokud se změní počet registrovaných zařízení na lince, abyste měli přehled i o náhodných krátkodobých výpadcích registrace.
Jednou jsem se setkal, že to zlobilo pokud udp signalizační paket přesáhl velikost 1500 bytů. Musí se pak rozdělit na dva a poté opět spojit. To by ale neměl být případ registrace, kde jsou pakety malé, ale může to být u hovoru, kde může prostě pomoci zakázat nepoužívané kodeky (i u nás), a tím změnit velikost paketu. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že by někomu pomohlo změnit forwardování portů na svém routeru. To nedoporučuji.

Problém je, že pokud by se přecijen ukázalo, že problém je s připojením k internetu a měli byste na to i přesvědčivé důkazy, může být někdy velmi těžké přimět poskytovatele k nápravě. Někdy to ale vyřeší překvapivě rychle.
Je opravdu možné, že nějaké síťové zařízení po cestě zahazuje pakety jen např. jisté velikosti nebo i obsahu a to třeba jen někdy. Proto mohou vznikat různé záhady. Nebo se také může stát, že se zasekne jistá kombinace portů, která se prostě přestane forwardovat, a řešením je změnit čísla portů.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Příspěvek od utx »

xsouku04 píše: Vaše zážitky téměř vypadají, jako by bylo mít nějaké problémy naprosto běžné. Ale z vlastní zkutečnosti mohu říct, že jsem podobně věci nikdy neznamenal a ani neznám nikoho, kdo by je měl.
Měl jsem pocit, že celé toto vlákno je o záhadném výskytu chyby „Přihlášení u poskytovatele selhalo“ na kvalitní síti. Právě ta se mi na telefonu pravidelně objevovala, přestože Zoiper běžel na stejné síti zcela bez problémů (nerozpojil se, Odorik neposlal zprávu o změnu počtu přihlášených zařízení).
xsouku04 píše: Náš A510 IP/42.245.00.000.000 ani A580 IP/022270000000 nikdy problém neměl, a to máme desítky hovorů denně. A že by způsobovala problémy zbytečná služba předpověď počasí, jsem také neslyšel.
Předpověď počasí způsobovala trochu jiné problémy. Vypadalo to tak, že se ručka každé tři minuty rozpojila, rozsvítila, za minutu zase zhasla, a pak běžela tři minuty v pořádku. Takto ručce postupně došla energie (nestihla se dobíjet). Nic nepomáhalo, ani upgrade firmware, ani reset, ani factory reset a nové nastavení. Vše pomohlo na několik hodin, pak se závada začala opakovat. Až vypnutí předpovědi počasí tuto závadu navždy odstranilo. Model je A540IP (nyní firmware 42.248, v době řešení závady si nejsem jistý).

Pokud se to jiným nestává, možná tato závada souvisí s „Přihlášení u poskyt. selhalo“ (špatná implementace síťového protokolu, rozpojení, memory leak). Jediné, co pomohlo, byla zrušení informačních služeb.
xsouku04 píše: V případě potíží doporučuji zkusit měnit TCP/UDP (pokud to váš model umí), změnit čísla portů (jak lokálního tak u nás), případně zkusit nahrát novější firmware. Pokud to nezmizí, doporučuji zkusit na víkend nebo na dobu dovolené telefon přenést na jiné místo s jiným poskytovatelem internetu, jestli potíže budou i v tomto případě. To vás nasměruje, jestli je problém v zařízení nebo internetu.
To vše jsem zkoušel – restart, factory reset a nové nastavení, TCP, UDP, změna portu na 6688, nejnovější firmware, přenést ručku na jiné místo (dále i těsně vedle základny), přenést základnu a LTE modem na jiné místo, přestěhovat LTE modem do jiného města, použít pevné IP adresy namísto jmen, vypnout DHCP a používat pevnou IP na místní síti. A nic nepomohlo. Pouze změna poskytovatele LTE internetu.
xsouku04 píše: Využijte naší služby zasílání emailu, pokud se změní počet registrovaných zařízení na lince, abyste měli přehled i o náhodných krátkodobých výpadcích registrace.
To jsem udělal, přišly desítky mailů denně, tak jsem to zase vypnul. Teď s T-Mobile to mám již třetí den zapnuté, a ani jeden mail.
xsouku04 píše: Jednou jsem se setkal, že to zlobilo pokud udp signalizační paket přesáhl velikost 1500 bytů. Musí se pak rozdělit na dva a poté opět spojit. To by ale neměl být případ registrace, kde jsou pakety malé, ale může to být u hovoru, kde může prostě pomoci zakázat nepoužívané kodeky (i u nás), a tím změnit velikost paketu. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že by někomu pomohlo změnit forwardování portů na svém routeru. To nedoporučuji.
Problém byl jak s registrací – „Přihlášení u poskytovatele selhalo“, tak s hovory – náhodně, po několika minutách se přerušily. A byl jak s vynuceným TCP, tak s vynuceným UDP.

Forwardování portů jsem nezkoušel.
xsouku04 píše: Problém je, že pokud by se přecijen ukázalo, že problém je s připojením k internetu a měli byste na to i přesvědčivé důkazy, může být někdy velmi těžké přimět poskytovatele k nápravě. Někdy to ale vyřeší překvapivě rychle.
Mám sice poměrně přesvědčivě doloženo, že problém je s připojením od O2, ale také mám stejně přesvědčivě doloženo, že problém má pouze Gigaset. Je dokonce možné, že problém se vyskytuje s jedním konkrétním typem modemu. To nevím, jiný jsem nezkoušel.

Na řešení jsem přišel zcela náhodou poté, co jsem z jiného důvodu ukončil smlouvu u O2, takže už tento problém nemohu nijak znovu prověřit. Předpokládám ale, že jsem nebyl jediný, kdo provozuje Gigaset na LTE síti O2. A vzhledem k tomu, že TP-Link Archer MR200 patří mezi standardně dodávané modemy od O2, možná to někomu pomůže.
Odpovědět