Zlobí-li Gigaset hledejte MikroTik router

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Kurt
Příspěvky: 20
Registrován: pon 29. kvě 2017 13:57:29

Re: Router MikroTik a nejnovější firmware 6.48 dělá problém

Příspěvek od Kurt »

kubisek78 píše:Je zajímavé, že mám na dvou místech Mikrotik 6.48 a Gigaset A510IP a kdybych si to tu nepřečetl, tak o nějakých problémech ani nevím :)
Ona je to vážně trochu záhadná závada. Těch proměnných je tam zjevně mnohem více. Já mám taky na dvou místech Gigasety - ovšem v mém případě A580IP no a po upgrade zlobil jen na jednom místě. A to sice tam, kde mám Mikrotik RB952Ui-5ac2nD. Na druhém místě je RBD52G-5HacD2HnD-TC, hAP ac2 a tam problém nenastal.
Řešením byl downgrade na "Long-term" verzi RouterOS, tedy 6.46.8
jakubk2

Re: Router MikroTik a nejnovější firmware 6.48 dělá problém

Příspěvek od jakubk2 »

Mně se problém projevil s RouterOS 6.48 u

rb962UiGS a Gigaset C430 IP
rb951G-2HnD a Gigaset A690 IP (stejné problémy vykazovala i A580 IP)

v obou dvouch případech byla základna zapojena přímo do Mikrotiku. Pomohl jen downgrade na verzi 6.46.8 lt.

Mám i setup rb433 (ROS 6.48) a Gigaset C610 IP připojený přes Netgear switch a v tady funguje vše bez problémů.
Vojtěch

Re: Router MikroTik a nejnovější firmware 6.48 dělá problém

Příspěvek od Vojtěch »

Potvrzuji stejný problém. Po update Mikrotik RBD52G-5HacD2HnD na 6.48.1. Gigaset A510 IP a A690 IP telefony se neregistrují na odorik. Po downgrade OK.
Návštěvník

Re: Router MikroTik a nejnovější firmware 6.48 dělá problém

Příspěvek od Návštěvník »

Zdravím, jen bych doplnil, že stejný problém jsme měli i na verzí 6.47.9 bylo nutné downgrade na 6.46.8

Lukáš
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Router MikroTik a nejnovější firmware 6.48 dělá problém

Příspěvek od xsouku04 »

Já jsem si zase všiml, že už vyšla verze 6.48.1 https://forum.mikrotik.com/viewtopic.php?f=21&t=172321 , kde ale problém, zdá se, stále není opraven. Bohužel stále více uživatelů nevědomky upgraduje na jednu z problémových verzí, kterých, zdá se, je už několik.
Bohužel se to tedy nyní může stát i těm, co upgradují konzervativně. Je to opravdu nepříjemný problém, protože málokdo si spojí problémy gigasetů s Mikrotikem. Uvažuji, jestli preventivně neobeslat všechny naše zákazníky, co mají Gigaset, kterých jsou ale tisíce, protože to je nejvíce používaný telefon. Že budou mít tento problém, hrozí desítkám zákazníků na stovkách linek. Někteří ani netuší, že mají MikroTik, a musím z nich doslova tahat, co je napsané na té krabičce.
cz-helper
Příspěvky: 96
Registrován: čtv 20. pro 2012 12:22:30

Re: Zlobí-li Gigaset hledejte MikroTik router

Příspěvek od cz-helper »

Cilene jsem nezkousel, ale videl jsem jiz i 6.48.1. Jinak ja osobne co jsem mel moznost se setkat s 6.48 / 6.48.1 a 7.1beta3 / 7.1beta4, tak jsem problem nemel, ale pravda, ze nektere veci nemam v defaultu.

Jinak IPv6 jako takova nebude problem... Pokud, tak bych to videl spise na ISP a nastaveni v jejich sitich... Jiz jsem mel tu cest u jednoho ISP, ze jsem si nastavil tunel, a jeste jsem nemnel routovani (byl jsem v prubehu nastavovani - musel jsem nastavovat za behu)... Pakety sli primo do site ISP (ktery nikterak nenabizi IPv6} s moji zdrojovou adresu odpovidajici tomu pripojeni pres tunel a svete div se, traffic mi slapal - tam pres ISP a zpet pres tunel :-D.
diag
Příspěvky: 1
Registrován: pát 26. bře 2021 10:18:03

Re: Zlobí-li Gigaset hledejte MikroTik router

Příspěvek od diag »

Chodí mi to !!! Řešením je: Proxy server address: 81.31.45.51 a Registrar server: 81.31.45.51.

Mám Mikrotik CRS326-24G-2S+ a Gigaset A580 IP. Vyzkoušel jsem vše zde uvedené (vložení hloupého switche, downgrade FW, SIP alg. OFF/ON, ...) - nepomohlo. Při několikáté kontrole nastavení na http://www.odorik.cz/w/siemensip jsem spíš ze zvědavosti zkusil nahradit sip.odorik.cz IP adresou 81.31.45.51, jak je uvedeno v odstavci nad prvním obrázkem. O rychlost mi nejde, jen ze zvědavosti. A ono to ožilo !!! Mikrotik mi dělá i lokální DNS, tak jsem do něj zadal statický DNS záznam sip.odorik.cz na IP 81.31.45.51 a opět nechodilo. Chyba bude někde v DNS. Jestli to někdo umíte vysvětlit, budu rád.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlobí-li Gigaset hledejte MikroTik router

Příspěvek od xsouku04 »

diag píše:Chodí mi to !!! Řešením je: Proxy server address: 81.31.45.51 a Registrar server: 81.31.45.51.

Mám Mikrotik CRS326-24G-2S+ a Gigaset A580 IP. Vyzkoušel jsem vše zde uvedené (vložení hloupého switche, downgrade FW, SIP alg. OFF/ON, ...) - nepomohlo. Při několikáté kontrole nastavení na http://www.odorik.cz/w/siemensip jsem spíš ze zvědavosti zkusil nahradit sip.odorik.cz IP adresou 81.31.45.51, jak je uvedeno v odstavci nad prvním obrázkem. O rychlost mi nejde, jen ze zvědavosti. A ono to ožilo !!! Mikrotik mi dělá i lokální DNS, tak jsem do něj zadal statický DNS záznam sip.odorik.cz na IP 81.31.45.51 a opět nechodilo. Chyba bude někde v DNS. Jestli to někdo umíte vysvětlit, budu rád.
To, že pomůže nahradit sip.odorik.cz za IP adresu, je u Gigaset také relativně časté řešení, jak se vyhnout nefunkčnosti. Netuším, proč to tak je. Je ale možné, že to s Microtikem nesouvisí. DNS servery nám dělá forpsi. Možná je tam něco, co za nějakých okolností nemá Gigaset rád. I když je to jen nějaké malé procento všech Gigasetů, v některých případech opravdu náhrada domény za IP adresu pomůže.
Chybná verze některého firmwaru Mikrotiku v kombinaci s některým Mikrotik hardwarem ale celkem určitě bude ještě jiný problém. Minimálně u někěterých zákazníků nepomohlo nic jiného (ani změna z domény na IP adresu) jen změna verze firmwaru Microtiku.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Zlobí-li Gigaset hledejte MikroTik router

Příspěvek od utx »

Jsem přesvědčen, že v implementaci SIP nebo TCP/IP u Gigaset je něco špatně, a občas se to s nějakým zařízením projeví. Vzpomněl jsem si na starší vlákno, a můj problém, kdy Gigaset vypadával v kombinaci s TP-Link Archer MR200 a SIM kartou od O2. Přitom všechna ostatní zařízení fungovala (včetně SIP), a výměna za SIM od T-Mobile problém vyřešila. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?p=36868#p36868

V mém případě nastavení statických IP nepomohlo.

Možná by to šlo odhalit pomocí Wiresharku analýzou provozu tam, kde chodí, a tam, kde nechodí.
Odpovědět