Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Zajímavá, byť cenově poněkud ujetá, věc: https://mobilmania.zive.cz/clanky/esim- ... fault.aspx
Re: Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Škoda že nelze provozovat mobilní číslo komplet ve VoIP.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Toho se mobilní operátoři bojí. Nelíbí se jim, že by se část lidí úplně obešla bez jejich mobilní sítě.mymartin píše:Škoda že nelze provozovat mobilní číslo komplet ve VoIP.
Re: Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Bez mobilní sítě by se lidé neobešli, protože i pro VoIP "na cestách" je potřeba používat data mobilních operátorů (WiFi také není úplně všude). A kdo provozuje jenom VoIP telefon na pevné lince, ten se bez mobilních operátorů obejde už dnes.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Mobilní čísla často používají i firmy a pro ně je často mnohem lepší hovor dostat na VoIP bez omezení počtu současných hovorů než na jeden mobil, který si pak musí předávat jako štafetu mezi lidmi, co drží zrovna službu. Někdy se též může hodit hlasové menu a podobně.
Kdyby bylo umožněno přijímat hovor na VoIP, tak by byla také otázka, jestli mají nárok na plný terminační poplatek, když náklady na takové hovory jsou minimální.
Kdyby bylo umožněno přijímat hovor na VoIP, tak by byla také otázka, jestli mají nárok na plný terminační poplatek, když náklady na takové hovory jsou minimální.
Re: Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Komplet ve VoIP to nebude nikdy - nepojedou SMS, MMS, tísňová volání bez SIM.. Naopak provozovat to jde přes VoIP i u operátora - např. s integrací Broadsoft ústředny do core sítě a používáním čísel přes mobilní aplikaci. Pak je to jen o tom, jestli je operátor takové službě ochotný přidělit mobilní číslo (dřív to moc dělat nechtěli, nevím, jak je to teď)xsouku04 píše:Toho se mobilní operátoři bojí. Nelíbí se jim, že by se část lidí úplně obešla bez jejich mobilní sítě.mymartin píše:Škoda že nelze provozovat mobilní číslo komplet ve VoIP.
Re: Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Firma, která potřebuje víc současně příchozích hovorů, by se neměla orientovat na mobilní čísla (která pro tyto účely nemají žádný význam), ale používat čísla geografická. A mobilní číslo případně použít jenom jako zálohu kam se přesměruje hovor, když na tom geografickém čísle nebude nikdo, jenž může hovor přijmout (např. víkendy, svátky).
Re: Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Proč by ne? Virtuální ústředna a směrování hovoru na více čísel-linek jde nastavit i na mobilní číslo. Ale teda jen u velkých operátorů (ono to jde i tady, ale jen přesměrováním mobil -> ústředna -> variabilní směrování a to první přesměrování člověk zaplatí, byť stačí balíček za 110)Pitomec píše:Firma, která potřebuje víc současně příchozích hovorů, by se neměla orientovat na mobilní čísla (která pro tyto účely nemají žádný význam), ale používat čísla geografická. A mobilní číslo případně použít jenom jako zálohu kam se přesměruje hovor, když na tom geografickém čísle nebude nikdo, jenž může hovor přijmout (např. víkendy, svátky).
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
A kolik by tak stálo mít minimalistickou virtuální ústřednu s jedním mobilním číslem, abych tak dostal příchozí hovory a příchozí i odchozí SMS do VoIP bez GSM brány? Vypadá, že to všechno jsou jen neveřejné služby bez veřejného ceníku, pro velké vybrané firmy, co jsou ochotny platit balík? Nebo lze vyhádat i dobrou cenu metodou arabského tržiště? Asi jen u těch, co mají velké celkové útraty.alfi píše:Proč by ne? Virtuální ústředna a směrování hovoru na více čísel-linek jde nastavit i na mobilní číslo. Ale teda jen u velkých operátorů (ono to jde i tady, ale jen přesměrováním mobil -> ústředna -> variabilní směrování a to první přesměrování člověk zaplatí, byť stačí balíček za 110)Pitomec píše:Firma, která potřebuje víc současně příchozích hovorů, by se neměla orientovat na mobilní čísla (která pro tyto účely nemají žádný význam), ale používat čísla geografická. A mobilní číslo případně použít jenom jako zálohu kam se přesměruje hovor, když na tom geografickém čísle nebude nikdo, jenž může hovor přijmout (např. víkendy, svátky).
Spousta firem začne s jedním mobilem a na pevnou nikdy nepřejdou, i když jsou dost velcí. Pak ale potřebují více lidí, co vyřizují hovory a nějaký systém v tom celém. Mobilní číslo může být lepší také kvůli SMS. Spusta lidí dnes netuší, že posílat SMS na pevnou obvykle není dobrý nápad a je to za příplatek a nevztahují se na to neomezené SMS.
Třeba takový taxi dispečink. Co vím, řeší se to přesměrováním hovorů na geo či nomad číslo (oproti gsm bráně to zvládne pak více současných hovorů) a na SMS případně GSM bránou, či obyčejným telefonem. Ale pozor, neomezeně je neomezeně jen v reklamštině, takže milou taxi službu mohou klidně zablokovat za to, že poslala SMS všem svým zákazníkům, které daný měsíc svezla. Protože obeslat své zákazníky je přece jasné zneužití služeb.
Je ale pravda, že doba se změnila a stížnost na ČTÚ by mohla být úspěšná, mobilní operátor by dostal pokutu a rozkaz vše odblokovat. Ale hrozí, že mezitím bude číslo půl roku zablokováno. Ale na ostatní to bude pořád zkoušet. Zvláště pokud se SMS odesílají z běžného mobilu (lze si pomáhat skriptem), jeho naděje to u ČTÚ ukecat nejsou velké. Přesto to ale s blokací zkusí, i kdyby měl dostat velkou pokutu a u údajných důvodů k zablokování lhát. Samozřejmě, že jde především o množství poslaných SMS, slovo neomezeně je jen nepřiznaná marketingová lež. Mobilní operátoři sází na to, že nikdo nemá rád nejistotu, kdy a jestli jej zablokují.
Podle mne by měl ČTÚ donutit velké operátory na všechny běžné služby mít veřejný ceník, aby se tak zákazníci vyhnuli chytračení a zapírání některých technických možností, když to mobilní operátoři prostě u daného zákazníka nechtějí.
Vždy je lepší trh ovlivňovat pomocí technických možností a pomocí transparence, než se to snažit regulovat natvrdo. Protože to je fakt hodně těžké. Jediná svatá kráva, proti které si mobilní operátoři netroufnou nic namítat je rozhodnutí z Bruselu. Úředník v Brusel to je takový novodobý diktátor, s kterým se nepolemizuje ani se s ním nesoudí. Ten bruselský diktátor má pod pantoflem totiž i soudnictví, šance na úspěch je mizivá. Brusel může prostě skoro všechno, co si umane.
Ale abych nebyl jen tak negativní, je pravda, že některé změny k lepšímu nelze prosadit jinak než diktátorským způsobem. Třeba ono zrušení roamingu pro koncové zákazníky v EU, nebo razantní snížení propojovacích poplatků by bez Bruselu přišlo jen těžko. A je to koncové zákazníky dobrá věc. A pro mobilní operátory to žádná katastrofa není.
Re: Univerzální eSIM do mobilů s Androidem
Jestli reálně nabízí nastavení toho mobilní čísla na VoIP ústřednu fakt netuším (a ano, dost možná je to jen custom řešení za velkou útratu, nejspíš v tom byla i nějaká regulace). I tak jde ale nastavit variabilní přesměrování pro mobilní číslo v podnikové síti (= přesměrování je zdarma) a dál si na VoIP nastavovat cokoliv. Tohle je standardní ceník mobil+voip+podniková síť pro podnikatele, nic tajnéhoxsouku04 píše:A kolik by tak stálo mít minimalistickou virtuální ústřednu s jedním mobilním číslem, abych tak dostal příchozí hovory a příchozí i odchozí SMS do VoIP bez GSM brány? Vypadá, že to všechno jsou jen neveřejné služby bez veřejného ceníku, pro velké vybrané firmy co jsou ochotny platit balík? Nebo lze vyhádat i dobrou cenu metodou arabského tržiště? Asi jen u těch co mají velké celkové útraty.alfi píše:Proč by ne? Virtuální ústředna a směrování hovoru na více čísel-linek jde nastavit i na mobilní číslo. Ale teda jen u velkých operátorů (ono to jde i tady, ale jen přesměrováním mobil -> ústředna -> variabilní směrování a to první přesměrování člověk zaplatí, byť stačí balíček za 110)Pitomec píše:Firma, která potřebuje víc současně příchozích hovorů, by se neměla orientovat na mobilní čísla (která pro tyto účely nemají žádný význam), ale používat čísla geografická. A mobilní číslo případně použít jenom jako zálohu kam se přesměruje hovor, když na tom geografickém čísle nebude nikdo, jenž může hovor přijmout (např. víkendy, svátky).
Hromadné SMS je třeba posílat přes api, je spolehlivější i se lépe reguluje rychlost (teď fakt jen hádám - nemůže telefon neustále odesílající SMS okupovat signalizační kanál v GSM?). Ale je to zase o ceně - kdyby se daly koupit SMS přes API za 0,1-0,2 Kč, nikoho ani nenapadne trápit tím telefon. A velká část služeb (i kvůli ceně) dneska notifikace převádí do aplikací - i UX pro uživatele je tam lepší.xsouku04 píše: Zvláště pokud se SMS odesílají z běžného mobilu (lze si pomáhat skriptem)...
Ceníky pro běžné služby přece veřejné jsou. Pak je spousta služeb, které se dělají na zakázku - a tam není co zveřejňovat (max. hodinovou sazbu? Ale i tam je to často o technologiích nebo licencích, nejsou na to připravené procesy..). Aneb je někde veřejný ceník, kolik stojí dům, když každý jej chce postavit jinak? Horší je to se slevama, kde v ceníku je něco, ale reálně to málokdo platí..xsouku04 píše: Podle mne by měl ČTÚ donutit velké operátory na všechny běžné služby mít veřejný ceník, aby se tak zákazníci vyhnuli chytračení a zapírání některých technických možností, když to mobilní operátoři prostě u daného zákazníka nechtějí.