Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
před tím mě to s clipem TM čísla normálně zobrazovalo při volání na číslo vodafonu ,ale ted to zobrazuje při volání na vodafone nomadické číslo. Přeci by to nemělo jít z odoriku(voip) přes TM,ale rovnou na vodafone?
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
K tomu nezvedání volání z neznámých čísel...
Asi největší problém jsou čísla nomadická (začínající na 9xx). Řada lidí již zaznamenala, že odrblinky začínají na 9xx a jsou drahé. Ale už postrádají informaci, že ne všechny 9xx jsou odrblinky, a že drahé je to jen v případě, že na ta čísla volají a posílají SMS. Z 9xx volá i policie, některé úřady, vojáci... včetně Vojenské nemocnice. Nebrat taková volání z 9xx je špatná praktika, která se může nevyplatit.
Asi největší problém jsou čísla nomadická (začínající na 9xx). Řada lidí již zaznamenala, že odrblinky začínají na 9xx a jsou drahé. Ale už postrádají informaci, že ne všechny 9xx jsou odrblinky, a že drahé je to jen v případě, že na ta čísla volají a posílají SMS. Z 9xx volá i policie, některé úřady, vojáci... včetně Vojenské nemocnice. Nebrat taková volání z 9xx je špatná praktika, která se může nevyplatit.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8165
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
Problém je, že my nevíme, které číslo patří kterému operátorovi. Přístup do databáze přenesených čísel je nesmyslně předražený. Náklady na údržbu té databáze jsou cca půl milionu za měsíc a dělí se rovným dílem mezi všechny zúčastněné. Malým se tedy těžce nevyplácí tuhle trafiku dotovat.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8165
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
Ono to není tak jednoduché. Vodafonní SIM by mohla být v roamingu a proto ji nemohou blokovat. Blokovat mohou, až budou mít jistotu, že v době hovoru není dané číslo v roamingu, tedy musí spolupracovat s Vodafone, který to ještě nemá hotové.
-
- Příspěvky: 1012
- Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
To by chtělo změnu číslovacího plánu a ty VOIP převést na linky začínající 810 a třeba linky začínající 957 převést na 857 a čísla začínající 9 nechat jen na prémiové odrblinky. Záznamové služby bych asi nechal na číslech 96x protože většina lidí o tom nemá ani šajnu že si mohou vybírat vzkazy např. u O2 a volat na číslo 966 602 123 456 ( u tarifu Neo+Modrý je to zdarma jako volání na *99 ) místo na číslo 602 989898 a zadávat číslo schránky a heslo. Nebo to mohou též převést na prefix 86x A ty linky se sdílenými náklady nechat jen na prefixu 84x5uch píše: ↑pát 27. říj 2023 11:55:11 K tomu nezvedání volání z neznámých čísel...
Asi největší problém jsou čísla nomadická (začínající na 9xx). Řada lidí již zaznamenala, že odrblinky začínají na 9xx a jsou drahé. Ale už postrádají informaci, že ne všechny 9xx jsou odrblinky, a že drahé je to jen v případě, že na ta čísla volají a posílají SMS. Z 9xx volá i policie, některé úřady, vojáci... včetně Vojenské nemocnice. Nebrat taková volání z 9xx je špatná praktika, která se může nevyplatit.
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
Díky za info a asi budu muset zkusit zatím klip svého druhého čísla z vodafonu.Nyní mám sice číslo u TM,ale původně je to číslo O2 602.....
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
Čísla začínající na 95x má i Česká spořitelna, Česká pošta. Jsou to normální čísla, lidi jsou prostě pitomci
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
xsouku04 píše:
> Pokud máte telefonní číslo v síti T-mobile (netýká se čísel Odorik - tam
> problém vůbec není - už nás donutili zrušit i tohle), můžete zkusit
> požádat T-mobile, aby u vašeho čísla vypnul funkci Firewall - ochrana proti
> spoofingu -
Vracím se tímto k úvodnímu příspěvku a jen pro info, jak jsem pochodil se žádostí u Tmobile:
Žádost:
Žádám o deaktivaci funkce Firewall - ochrana proti spoofingu u mého telefonního čísla xxxxxxxxx, kterou jste nedávno zavedli. Nefunguje mi kvůli tomu korektně volání z firemní ústředny na čísla v síti Tmobile.
Odpověď:
Vážený zákazníku,
potvrzujeme přijetí Vaší žádosti ze dne xx.xx.xxxx o „vypnuti funkce firewall, příp. whitelistování“ Vašeho mobilního čísla xxxxxxxxx.
Potvrzujeme zároveň, že naše společnost T-Mobile ve snaze zabránit narůstajícímu počtu případů nelegitimně spoofovaných hovorů s identifikací mobilních čísel naimplementovala na své straně ochranu pro koncové zákazníky sítě T-Mobile při volání přes síť T-Mobile před možným zneužitím. Ochrana spočívá v kontrole čísla volajícího a hovoru směřujícího na telefonní číslo zákazníka v síti T-Mobile a skutečnosti, zda je předmětný hovor z čísla volajícího reálně uskutečněn ze SIM karty, která se volanému hlásí jako volající.
Uvědomujeme si, že existují řešení způsobu komunikace (včetně Vámi využívaného prostřednictvím VOIP telefonního čísla s vykazováním mobilního čísla), které jsou v rámci námi spuštěného řešení identifikované jako podvodné a tudíž nezrealizovatelné.
T-Mobile v současné době zvažuje všechna možná technická i smluvní zabezpečení řešení situací jako tato. Situaci řešíme i s Českým telekomunikačním úřadem, který se problematice ochrany zákazníků před spoofingem a možnými řešeními intenzívně zajímá.
Pro T-Mobile je v současné době zásadní ochrana zákazníků a boj proti spoofingu.
Potvrzujeme, že pracujeme na možnosti „whitelistování“ zákazníků z naší ochrany, ale je třeba důkladně posoudit a stanovit všechny podmínky, které budou muset být pro toto vyloučení splněny tak, aby byla naše mobilní telefonní čísla využívána v souladu s našimi podmínkami a nezakládala jejich možné spojení s aktivitou spoofingu a jinými nepodporovanými činnosti.
Pevně věříme, že v následujících týdnech stanovíme podmínky, za kterých umožníme vyloučení příslušného mobilního čísla z naší ochrany proti spoofingu. Takové vyloučení však proběhne po řádné identifikaci našeho účastníka (majitele SIM karty s uváděným naším mobilním telefonním číslem), po informování takového účastníka o s tím souvisejících skutečnostech a po odsouhlasení podmínek stanovených v příslušné žádosti o vyloučení.
Děkujeme za pochopení a za trpělivost
Váš T-Mobile
------
Jsem optimista, takže chvilku ještě Tmobile nechám "stanovovat podmínky". A až mě to přestane bavit, přenesu číslo jinam. Nevěřím že si tohle dovolí ostatní a minimálně počkají, jak se situace vyvine u Tmobile a ČTÚ. Když už u nich dostal nějaký "managor" tenhle hovězí nápad a nedomyslel důsledky.
> Pokud máte telefonní číslo v síti T-mobile (netýká se čísel Odorik - tam
> problém vůbec není - už nás donutili zrušit i tohle), můžete zkusit
> požádat T-mobile, aby u vašeho čísla vypnul funkci Firewall - ochrana proti
> spoofingu -
Vracím se tímto k úvodnímu příspěvku a jen pro info, jak jsem pochodil se žádostí u Tmobile:
Žádost:
Žádám o deaktivaci funkce Firewall - ochrana proti spoofingu u mého telefonního čísla xxxxxxxxx, kterou jste nedávno zavedli. Nefunguje mi kvůli tomu korektně volání z firemní ústředny na čísla v síti Tmobile.
Odpověď:
Vážený zákazníku,
potvrzujeme přijetí Vaší žádosti ze dne xx.xx.xxxx o „vypnuti funkce firewall, příp. whitelistování“ Vašeho mobilního čísla xxxxxxxxx.
Potvrzujeme zároveň, že naše společnost T-Mobile ve snaze zabránit narůstajícímu počtu případů nelegitimně spoofovaných hovorů s identifikací mobilních čísel naimplementovala na své straně ochranu pro koncové zákazníky sítě T-Mobile při volání přes síť T-Mobile před možným zneužitím. Ochrana spočívá v kontrole čísla volajícího a hovoru směřujícího na telefonní číslo zákazníka v síti T-Mobile a skutečnosti, zda je předmětný hovor z čísla volajícího reálně uskutečněn ze SIM karty, která se volanému hlásí jako volající.
Uvědomujeme si, že existují řešení způsobu komunikace (včetně Vámi využívaného prostřednictvím VOIP telefonního čísla s vykazováním mobilního čísla), které jsou v rámci námi spuštěného řešení identifikované jako podvodné a tudíž nezrealizovatelné.
T-Mobile v současné době zvažuje všechna možná technická i smluvní zabezpečení řešení situací jako tato. Situaci řešíme i s Českým telekomunikačním úřadem, který se problematice ochrany zákazníků před spoofingem a možnými řešeními intenzívně zajímá.
Pro T-Mobile je v současné době zásadní ochrana zákazníků a boj proti spoofingu.
Potvrzujeme, že pracujeme na možnosti „whitelistování“ zákazníků z naší ochrany, ale je třeba důkladně posoudit a stanovit všechny podmínky, které budou muset být pro toto vyloučení splněny tak, aby byla naše mobilní telefonní čísla využívána v souladu s našimi podmínkami a nezakládala jejich možné spojení s aktivitou spoofingu a jinými nepodporovanými činnosti.
Pevně věříme, že v následujících týdnech stanovíme podmínky, za kterých umožníme vyloučení příslušného mobilního čísla z naší ochrany proti spoofingu. Takové vyloučení však proběhne po řádné identifikaci našeho účastníka (majitele SIM karty s uváděným naším mobilním telefonním číslem), po informování takového účastníka o s tím souvisejících skutečnostech a po odsouhlasení podmínek stanovených v příslušné žádosti o vyloučení.
Děkujeme za pochopení a za trpělivost
Váš T-Mobile
------
Jsem optimista, takže chvilku ještě Tmobile nechám "stanovovat podmínky". A až mě to přestane bavit, přenesu číslo jinam. Nevěřím že si tohle dovolí ostatní a minimálně počkají, jak se situace vyvine u Tmobile a ČTÚ. Když už u nich dostal nějaký "managor" tenhle hovězí nápad a nedomyslel důsledky.
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
"naše společnost T-Mobile ve snaze zabránit narůstajícímu počtu případů nelegitimně spoofovaných hovorů s identifikací mobilních čísel"
Společnost T-Mobile by měla být upozorněna, že její povinností ze zákona rozhodně není něco takového provádět a laicky řečeno, je jim do toho úplné lejno. Mobilní čísla patří státu a ne T-Mobile. Ona celá ta snaha T-Mobile je spíš proto, aby jim neutíkaly peníze za hovory a nejspíš jim i VoIP leží v krku jak kost z kapra. Ostatně T-Mobile není jediný, kdo není VoIP nakloněný, např. Google u Androidu 12 také zařízl nativního SIP klienta a jistě ne proto, že o jeho využívání údajně nebyl zájem (nebo jak to nějak podobně Google zdůvodnil).
Společnost T-Mobile by měla být upozorněna, že její povinností ze zákona rozhodně není něco takového provádět a laicky řečeno, je jim do toho úplné lejno. Mobilní čísla patří státu a ne T-Mobile. Ona celá ta snaha T-Mobile je spíš proto, aby jim neutíkaly peníze za hovory a nejspíš jim i VoIP leží v krku jak kost z kapra. Ostatně T-Mobile není jediný, kdo není VoIP nakloněný, např. Google u Androidu 12 také zařízl nativního SIP klienta a jistě ne proto, že o jeho využívání údajně nebyl zájem (nebo jak to nějak podobně Google zdůvodnil).
Re: Konec služby CLIP - máte-li mobilní číslo T-mobile?
Je nějaká naděje, že se CLIP podaří zprovoznit u mobilních čísel portovaných k Odoriku?