15 Září volání za korunu.
Re: 15 Září volání za korunu.
Naprostý souhlas s Info. Podnikatelé i zaměstnanci si většinou neuvědomují, že každá ušetřená koruna je vlastně vydělaná koruna.
Re: 15 Září volání za korunu.
Lituju, ale v tomhle s vámi nemůžu souhlasit. Živým důkazem opaku je třeba zrovna tohle fórum. Projděte si jeho historii (sleduju ho, i když drtivou většinu času pasivně) a udělejte si čárku vždycky, když se řeší nějaký problém související s funkčností služby. Ano, v 99% případů se vyřeší, a to velmi často rychle - technická podpora Odoriku je opravdu velmi kvalifikovaná - ale prostě občas opravdu "něco nefunguje" (ano, je to třeba proto, že se něco vylepšovalo, přecházelo se na novou SIPproxy atp. atp., ale to je zcela jedno).Info píše:romanf: Tak především o VoIP se není třeba nijak "starat",
A víte o tom, že by existovalo něco podobného pro uživatele HTS? (V současné době.)
Jinak vaší úvaze o velikosti firmy a úspoře nákladů bych drobně oponoval v tom, že firma, která má už 100 HTS, zcela jistě neplatí za každou HTS 600 Kč za měsíc. Podle toho, co vím, tak to platí tak cca max. do 5-10 stanic. (Jiná věc je, že v opravdu velké firmě, kde se o infrastrukturu starají desítky lidí, nejspíš nebude až tak velký problém část kapacity jednoho z nich pro VOIP vyčlenit; kromě toho, taková firma bude v pozici, kdy si může s ISP vyjednat velmi slušné garance spolehlivosti, respektování QOS ap. - to taky není samozřejmost - ale to je jiná debata. Taky řada velkých firem VOIP používá, přinejmenším pro interní komunikaci.)
Ještě drobná poznámka k naší firmě - majitel velmi dobře ví, jak funguje VOIP (má i IT vzdělání); dokonce je shodou okolností zákazníkem Odoriku, pro vlastní osobní použití; takové rozhodnutí, o jakém se bavíme (o řízení nákladů se, pokud vím, stará sám), udělal právě na základě své zkušenosti.
Re: 15 Září volání za korunu.
) To máte naprostou pravdu. Jde jen o to, jestli nějakým rozhodnutím opravdu ušetřítesti píše:Podnikatelé i zaměstnanci si většinou neuvědomují, že každá ušetřená koruna je vlastně vydělaná koruna.
Re: 15 Září volání za korunu.
romanf: Tak tohle fórum neřeší "nefunkčnost služby", ale technickou NEVZDĚLANOST A NEZNALOST UŽIVATELŮ. V podstatě je to dokola, že ten neví jak nastavit to, ten neví jak nastavit ono a tak se neustále někdo dokola ptá... Jinak odborník, který tomu rozumí a který VoIP firmě konfiguruje nepotřebuje žádné fórum, nastaví a funguje.
Sám používám VoIP cca 2 roky doma i ve firmě a zařídil jsem to i celé široké rodině a jak se to jednou nastavilo, tak to funguje. Není důvod cokoliv měnit. Samozřejmě není nutné pročítat fórum a zjišťovat, existují odborníci, kteří to za drobný poplatek nastaví za Vás.
Jinak odorik nabízí i řešení pro BFU - koupit si zařízení přímo od něj a nechat si ho nakonfigurovat a routery se dnes prodávají takové, které automaticky detekují VoIP pakety (např. na základě DSCP a přiřadí jim QoS prioritu) a jsou tak nastavené implicitně z výroby. Takže uživatel, který si to nakoupí takto, jenom zapojí kabely a volá - nemusí tomu rozumět vůbec a nastavovat vůbec nic.
Sám používám VoIP cca 2 roky doma i ve firmě a zařídil jsem to i celé široké rodině a jak se to jednou nastavilo, tak to funguje. Není důvod cokoliv měnit. Samozřejmě není nutné pročítat fórum a zjišťovat, existují odborníci, kteří to za drobný poplatek nastaví za Vás.
Jinak odorik nabízí i řešení pro BFU - koupit si zařízení přímo od něj a nechat si ho nakonfigurovat a routery se dnes prodávají takové, které automaticky detekují VoIP pakety (např. na základě DSCP a přiřadí jim QoS prioritu) a jsou tak nastavené implicitně z výroby. Takže uživatel, který si to nakoupí takto, jenom zapojí kabely a volá - nemusí tomu rozumět vůbec a nastavovat vůbec nic.
Re: 15 Září volání za korunu.
Máte zcela pravdu, že a) drtivá většina uživatelů technické podstatě věci nerozumí; b) spousta dotazů zde souvisí právě s tímto. O těch jsem ale nepsal. Opakuji, projděte si historii.Info píše:Tak tohle fórum neřeší "nefunkčnost služby", ale technickou NEVZDĚLANOST A NEZNALOST UŽIVATELŮ.
A obecně zde vůbec není řeč o BFU a domácím nasazení.
Jinak vám závidím váš optimismus - nebo nedostatek špatných zkušeností Třeba jen tak na okraj - routery, které automaticky detekují VOIP pakety jsou hezká věc (ostatně, pokud se chce, není problém přidat detekci DSCP do jakéhokoli routeru, umíte-li to napsat), ovšem pokud se na QoS prioritu váš ISP následně zvysoka vykašle (ať už proto, že neumí, nebo proto, že nechce), je vám to k ničemu; a to je bohužel dost běžný případ. A už vůbec nemluvím o následném přechodu paketu jinam. (Reálně, podle mne, se dá QoS zaručit jen v rámci vlastní sítě; přinejmenším v českých podmínkách.)
Mějte se tu pěkně.
Re: 15 Září volání za korunu.
To by si Telefónica O2 nelajzla ani omylem udělat fórum, kde by se řešily jejich problémy, protože by je tam nejspíš naprostá většina lidí poslala někamromanf píše:Lituju, ale v tomhle s vámi nemůžu souhlasit. Živým důkazem opaku je třeba zrovna tohle fórum. Projděte si jeho historii (sleduju ho, i když drtivou většinu času pasivně) a udělejte si čárku vždycky, když se řeší nějaký problém související s funkčností služby. Ano, v 99% případů se vyřeší, a to velmi často rychle - technická podpora Odoriku je opravdu velmi kvalifikovaná - ale prostě občas opravdu "něco nefunguje" (ano, je to třeba proto, že se něco vylepšovalo, přecházelo se na novou SIPproxy atp. atp., ale to je zcela jedno).Info píše:romanf: Tak především o VoIP se není třeba nijak "starat",
A víte o tom, že by existovalo něco podobného pro uživatele HTS? (V současné době.)Jinak vaší úvaze o velikosti firmy a úspoře nákladů bych drobně oponoval v tom, že firma, která má už 100 HTS, zcela jistě neplatí za každou HTS 600 Kč za měsíc. Podle toho, co vím, tak to platí tak cca max. do 5-10 stanic. (Jiná věc je, že v opravdu velké firmě, kde se o infrastrukturu starají desítky lidí, nejspíš nebude až tak velký problém část kapacity jednoho z nich pro VOIP vyčlenit; kromě toho, taková firma bude v pozici, kdy si může s ISP vyjednat velmi slušné garance spolehlivosti, respektování QOS ap. - to taky není samozřejmost - ale to je jiná debata. Taky řada velkých firem VOIP používá, přinejmenším pro interní komunikaci.)
Ještě drobná poznámka k naší firmě - majitel velmi dobře ví, jak funguje VOIP (má i IT vzdělání); dokonce je shodou okolností zákazníkem Odoriku, pro vlastní osobní použití; takové rozhodnutí, o jakém se bavíme (o řízení nákladů se, pokud vím, stará sám), udělal právě na základě své zkušenosti.
Re: 15 Září volání za korunu.
Pitomec: Telefónica má fórum:http://www.o2.cz/osobni/forum/ a lidi je tam opravdu posílají někam
Re: 15 Září volání za korunu.
Asi to tamní cenzor zapomíná promazávat, protože pokud to čte někdo, kdo váhá jestli O2 ano nebo ne, tak zařadí okamžitě zpátečku
Re: 15 Září volání za korunu.
Kolisa nekolisa, zalezi jak kde a kam se vola. Volal jsem jendou do Polska pres 3G voip v Nokii a hovor byl desny.
Tato lokalita me nezajima. Ale co je docela vyhoda volani z Chorvatska na volani na mobil do CR za 1,59 a na pevne linky za 0,50 no uznejte sami je to balada. Mam Vodafone a v HR siti pres TELE2 passportdata, jsem se pichnul na 3G a voall jsem si vesele :-§ Hovor sem tam zakolisal, ale jinak na 1 s tisice hvezdickami
Tato lokalita me nezajima. Ale co je docela vyhoda volani z Chorvatska na volani na mobil do CR za 1,59 a na pevne linky za 0,50 no uznejte sami je to balada. Mam Vodafone a v HR siti pres TELE2 passportdata, jsem se pichnul na 3G a voall jsem si vesele :-§ Hovor sem tam zakolisal, ale jinak na 1 s tisice hvezdickami