Dobrý den všem na fóru, mám následující problém:
Ve firemní síti se mi program Odorik přihlásí, vytočím hovor - protistrana zvoní, ale já zvonění neslyším, když hovor přijme, tak je slyšet pouze ticho a za 16 vteřin se hovor sám ukončí. Stejně se chová i CSimple na Andoridu. Doma mi vše funguje bez problémů.
Při poradě na infolince mi byla zapnuta RTP proxy - bez výsledku. Port 5060 na sip.odorik.cz je otevřený.
Prozatím provizorně volám přes Skype, ale zde chybí možnost integrace kontaktů z mobilu + zdlouhavé vytáčení (v androidu).
Majitel mi přitom tvrdí, že firma používá voip bránu, která běží bez problémů.
Díky za každou radu
Spojený hovor, ale bez zvuku
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8161
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojený hovor, ale bez zvuku
Vypadá to, tak, že se nepřenáší RTP tedy data somotného hlasu.
Tedy skoumal bych nastavení firemního firewalu.
To že se hovor po 15 vteřinách přeruší hovor je v pořádku, je to pojistka aby nevysel hovor donekonečna pokud někomu během hovoru např. vypadne internet.
Tedy skoumal bych nastavení firemního firewalu.
To že se hovor po 15 vteřinách přeruší hovor je v pořádku, je to pojistka aby nevysel hovor donekonečna pokud někomu během hovoru např. vypadne internet.
Re: Spojený hovor, ale bez zvuku
Zkusil jste použít jiný port než 5060 (sip.odorik.cz naslouuchá i na portu 443 + ještě jednom, nevím zpaměti)?
Re: Spojený hovor, ale bez zvuku
Víceméně už jsem zkoušel všechno možné (měnit porty, různé klienty pro androida) a bez výsledku.
Takže budu muset nějak tlačit na firmu - heslo k firemnímu servru nemám a navíc to pro ně nastavuje externí firma, takže to bude náročné na komunikaci
Takže budu muset nějak tlačit na firmu - heslo k firemnímu servru nemám a navíc to pro ně nastavuje externí firma, takže to bude náročné na komunikaci
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8161
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojený hovor, ale bez zvuku
Měnit číslo portu se sice může zkusit, v tomto případě se ale jedná o problém s RTP porty.Návštěvník píše:Zkusil jste použít jiný port než 5060 (sip.odorik.cz naslouuchá i na portu 443 + ještě jednom, nevím zpaměti)?
Totiž SIP používá jiný port na signalizaci a jiný port na samotný hovor.
SIP signalizace naslouchá u nás na portu 5060 443 6688 na sip.odorik.cz, koncové zařízení může mít port libovolný.
Co se týče RTP portu, ten se volí náhodně v nějaké širokém rozsahu jako 10000-20000, na některých zařízeních lze tento rozsah zvolit.
U nás je to více ip adres nejen adresa sip.odorik.cz, leda že by bylo u vaší linky aktivováno RTP proxy, pak jde veškeré rtp stream jen z adresy sip.odorik.cz.
Pokud je zablokována SIP signalizace, nefunguje registrace, nebo nefungují příchozí hovory, a nejde vytáčet. Pokud je zablokován RTP port, tak není slyšet a hovor se rozpadne za 15 vteřin, což je pojistka proti tomu, aby nám zde nevyseli hovory když někomu přestane fungovat internet.
Re: Spojený hovor, ale bez zvuku
No jsem na tom stejen. Proste se nikde nedovolam a ani nikde nidko nedoladi zakopany problem. SPA2102 zaregistruje se do ustredny. Nalsedne vytocim cislo a je hlucho do nekolik min spadne. GIGASET IP, vubec se nezaregistruje.
Vyresil jsem LINKSYS SPA2102 u RTp value nebo co jem vsude nastavil hodnoty 0x00 a 0x00 nasůledne to zacalo behat!!!§
Bohuzel u GIGASETU tahle moznost nikde neni a ani se neda nastavit IP adresa:443 proste tu dvojtecku to vyhodi.
Pokud by mel nedo napad jak to u GIGASETU ZMENIT budu jen rad!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vyresil jsem LINKSYS SPA2102 u RTp value nebo co jem vsude nastavil hodnoty 0x00 a 0x00 nasůledne to zacalo behat!!!§
Bohuzel u GIGASETU tahle moznost nikde neni a ani se neda nastavit IP adresa:443 proste tu dvojtecku to vyhodi.
Pokud by mel nedo napad jak to u GIGASETU ZMENIT budu jen rad!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Spojený hovor, ale bez zvuku
Může prosím přesněji popsat, jakou hodnotu RTP jste změnil?
Já v sipuře žádnou takovou položku nemám, viz níže.
RTP Parameters
RTP Port Min: RTP Port Max:
RTP Packet Size: Max RTP ICMP Err:
RTCP Tx Interval: No UDP Checksum:
Stats In BYE:
Hodnota 0x00 je v jakém formátu? (číslo, text)
Já v sipuře žádnou takovou položku nemám, viz níže.
RTP Parameters
RTP Port Min: RTP Port Max:
RTP Packet Size: Max RTP ICMP Err:
RTCP Tx Interval: No UDP Checksum:
Stats In BYE:
Hodnota 0x00 je v jakém formátu? (číslo, text)
Re: Spojený hovor, ale bez zvuku
Viz nize:
SIP TOS/DiffServ Value: je zde treba 0x68
RTP TOS/DiffServ Value: a zde 0xBá apod.
U texhto udaju staci zadat zminene 0x00
SIP TOS/DiffServ Value: je zde treba 0x68
RTP TOS/DiffServ Value: a zde 0xBá apod.
U texhto udaju staci zadat zminene 0x00