Spojený hovor, ale bez zvuku

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
alf159
Příspěvky: 12
Registrován: sob 11. srp 2012 10:25:10
Bydliště: Zlín

Spojený hovor, ale bez zvuku

Příspěvek od alf159 »

Dobrý den všem na fóru, mám následující problém:
Ve firemní síti se mi program Odorik přihlásí, vytočím hovor - protistrana zvoní, ale já zvonění neslyším, když hovor přijme, tak je slyšet pouze ticho a za 16 vteřin se hovor sám ukončí. Stejně se chová i CSimple na Andoridu. Doma mi vše funguje bez problémů.
Při poradě na infolince mi byla zapnuta RTP proxy - bez výsledku. Port 5060 na sip.odorik.cz je otevřený.
Prozatím provizorně volám přes Skype, ale zde chybí možnost integrace kontaktů z mobilu + zdlouhavé vytáčení (v androidu).
Majitel mi přitom tvrdí, že firma používá voip bránu, která běží bez problémů.
Díky za každou radu :)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8161
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojený hovor, ale bez zvuku

Příspěvek od xsouku04 »

Vypadá to, tak, že se nepřenáší RTP tedy data somotného hlasu.
Tedy skoumal bych nastavení firemního firewalu.
To že se hovor po 15 vteřinách přeruší hovor je v pořádku, je to pojistka aby nevysel hovor donekonečna pokud někomu během hovoru např. vypadne internet.
Návštěvník

Re: Spojený hovor, ale bez zvuku

Příspěvek od Návštěvník »

Zkusil jste použít jiný port než 5060 (sip.odorik.cz naslouuchá i na portu 443 + ještě jednom, nevím zpaměti)?
alf159
Příspěvky: 12
Registrován: sob 11. srp 2012 10:25:10
Bydliště: Zlín

Re: Spojený hovor, ale bez zvuku

Příspěvek od alf159 »

Víceméně už jsem zkoušel všechno možné (měnit porty, různé klienty pro androida) a bez výsledku.
Takže budu muset nějak tlačit na firmu - heslo k firemnímu servru nemám a navíc to pro ně nastavuje externí firma, takže to bude náročné na komunikaci :(
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8161
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojený hovor, ale bez zvuku

Příspěvek od xsouku04 »

Návštěvník píše:Zkusil jste použít jiný port než 5060 (sip.odorik.cz naslouuchá i na portu 443 + ještě jednom, nevím zpaměti)?
Měnit číslo portu se sice může zkusit, v tomto případě se ale jedná o problém s RTP porty.
Totiž SIP používá jiný port na signalizaci a jiný port na samotný hovor.
SIP signalizace naslouchá u nás na portu 5060 443 6688 na sip.odorik.cz, koncové zařízení může mít port libovolný.
Co se týče RTP portu, ten se volí náhodně v nějaké širokém rozsahu jako 10000-20000, na některých zařízeních lze tento rozsah zvolit.
U nás je to více ip adres nejen adresa sip.odorik.cz, leda že by bylo u vaší linky aktivováno RTP proxy, pak jde veškeré rtp stream jen z adresy sip.odorik.cz.
Pokud je zablokována SIP signalizace, nefunguje registrace, nebo nefungují příchozí hovory, a nejde vytáčet. Pokud je zablokován RTP port, tak není slyšet a hovor se rozpadne za 15 vteřin, což je pojistka proti tomu, aby nám zde nevyseli hovory když někomu přestane fungovat internet.
Kamilos

Re: Spojený hovor, ale bez zvuku

Příspěvek od Kamilos »

No jsem na tom stejen. Proste se nikde nedovolam a ani nikde nidko nedoladi zakopany problem. SPA2102 zaregistruje se do ustredny. Nalsedne vytocim cislo a je hlucho do nekolik min spadne. GIGASET IP, vubec se nezaregistruje.

Vyresil jsem LINKSYS SPA2102 u RTp value nebo co jem vsude nastavil hodnoty 0x00 a 0x00 nasůledne to zacalo behat!!!§
Bohuzel u GIGASETU tahle moznost nikde neni a ani se neda nastavit IP adresa:443 proste tu dvojtecku to vyhodi.
Pokud by mel nedo napad jak to u GIGASETU ZMENIT budu jen rad!!!!!!!!!!!!!!!!!
alf159
Příspěvky: 12
Registrován: sob 11. srp 2012 10:25:10
Bydliště: Zlín

Re: Spojený hovor, ale bez zvuku

Příspěvek od alf159 »

Může prosím přesněji popsat, jakou hodnotu RTP jste změnil?
Já v sipuře žádnou takovou položku nemám, viz níže.

RTP Parameters
RTP Port Min: RTP Port Max:
RTP Packet Size: Max RTP ICMP Err:
RTCP Tx Interval: No UDP Checksum:
Stats In BYE:

Hodnota 0x00 je v jakém formátu? (číslo, text)
Kamilos

Re: Spojený hovor, ale bez zvuku

Příspěvek od Kamilos »

Viz nize:

SIP TOS/DiffServ Value: je zde treba 0x68
RTP TOS/DiffServ Value: a zde 0xBá apod.

U texhto udaju staci zadat zminene 0x00
Odpovědět