Zlevní ceny hovorů ???

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od luky »

chtělo by to nabrat více zákazníků, prostě být více vidět. Já se o Odoriku dozvěděl úplně náhodou, to když mi známý doporučil mikrotech, který ale byl pro mě naprosto nepřijatelný - jak uživatelsky, tak referencemi, tak diletantskými Všeobecnými obchodními podmínkami. Tak jsem hledal něco jiné a Odorik mi přišel OK.
VOIP má nevýhodu, že člověk musí být občas trochu technicky zdatný, není to jen strčit SIM kartu do GSM přístroje, zadat PIN a volat. Naštěstí mladí lidé (nejen ti) dneska jsou šikovní, kolikrát vyhledávají různé alternativy, mají internet.... Osobně bych to viděl na lepší prezentaci a zviditelnění se. Jak to chodí u firemních zákazníků, to netuším
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od Zedna »

luky píše:VOIP má nevýhodu, že člověk musí být občas trochu technicky zdatný, není to jen strčit SIM kartu do GSM přístroje, zadat PIN a volat. Naštěstí mladí lidé (nejen ti) dneska jsou šikovní, kolikrát vyhledávají různé alternativy, mají internet....
VOIP pouzivaji i duchodci, zpravidla rodice tech mladych technicky zdatnych.
Je to i pripad me rodiny i nekolika dalsich mych znamych, kteri si zridili VOIP sobe i svym mene technicky zdatnym rodicum v duchodovem veku.
Pro ty nejmene zdatne je pak potreba jim poridit VOIP branu + klasicky stary analogovy telefon na ktery jsou zvykli :-)

Jinak ja fandim Odoriku a zustanu u nej, i pokud zlevni o trochu pozdeji nez ostatni, ale pokud do budoucna nastanou problemy, tak jak jiz bylo receno, neni problem si zridit ucet u vice VOIP operatoru a pouzivat je v soubehu (nebo nektereho jen v dobehu).

U levnych bank take neni problem mit ucet ve vice bankach zaroven (bez mesicnich pausalu) a z kazde vyuzivat to, co je nejvyhodnejsi, napriklad kombinace mBank+FIO pro bezny ucet + sporici ucty jinde, podobne se tedy v pripade potreby muzeme zachovat i u toho VOIP.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od ViR »

Kabek píše:O těch provizích - jedna plynařská firma dávala (možná to pokračuje) provizi za získané klienty. Bylo to jednoduché. Za každého získaného klienta člověk získal slevu na plyn ve výši několika procent z částky, kterou získaný klient zaplatil při vyúčtování. Tím se jaksi eliminovalo "nahánění mrtvých duší" - nový klient nic neodebírá, já nic nedostanu..
Tento způsob je samozřejmmě nasnadě. Ale má z hlediska low-cost operátorů jednou drobnou chybku (byť třeba u ha-loo je používán). Buď nízkonákladový operátor musí zvýšit marži o provizi "získatele", nebo na takovém zákazníkovi nemá žádný zisk. Vtip je totiž v tom, že poměr nákladů a výnosů, tedy míra zisku, je u energií podstatně příznivější, než u těch nejlevnějších VoIP operátorů.

Další věc je, že růst počtu zákazníků musíte ustát z hlediska jejich obsluhy. A nejde jen o techniku, ale například o kapacity zákaznické linky a dalších kontaktních pracovišť. Noví zákazníci je využívají podstatně častěji, než ti "zkušení". A zatímco růst počtu zákazníků je postupný, tak náklady na obsluhu jsou u malých operátorů skokové. (Jednoduše řečeno, při rychlém růstu se potřeba posílení, ať už technického nebo personálního, projeví například při přírůstku dvou tis. zákazníků, ale ekonomicky na to malý operátor bude mít až při přírůstku pět tis. zákazníků, pookud nenajde dodatečné finanční zdroje....)
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2637
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od Pitomec »

Kabek: Totéž má třeba VoIP operátor Softphone, kde za nového klienta (který zaplatí aktivaci 500Kč) dostaneš stovku. Ale sehnat někoho takovýho :D
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2637
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od Pitomec »

luky píše:chtělo by to nabrat více zákazníků, prostě být více vidět. Já se o Odoriku dozvěděl úplně náhodou, to když mi známý doporučil mikrotech, který ale byl pro mě naprosto nepřijatelný - jak uživatelsky, tak referencemi, tak diletantskými Všeobecnými obchodními podmínkami. Tak jsem hledal něco jiné a Odorik mi přišel OK.
VOIP má nevýhodu, že člověk musí být občas trochu technicky zdatný, není to jen strčit SIM kartu do GSM přístroje, zadat PIN a volat. Naštěstí mladí lidé (nejen ti) dneska jsou šikovní, kolikrát vyhledávají různé alternativy, mají internet.... Osobně bych to viděl na lepší prezentaci a zviditelnění se. Jak to chodí u firemních zákazníků, to netuším
Ono to hlavně chce zákazníky, kteří budou v hovorným točit stovky a tisíce měsíčně, přičemž jejich počet není až tak rozhodující :-)
mar001
Příspěvky: 11
Registrován: ned 02. zář 2012 20:29:32

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od mar001 »

Některé názory ohledně odchodu jsou vážně d.e.b.i.l.n.í :roll: Po 3-4 dnech dělat z pár haléřů promarněné miliony...

Provozovateli přeju pevné nervy. Vždy se najdou individua, kteří jen kazí radost z dobře odvedené práce, nepochopí a neocení žádnou snahu... :idea:

Neodcházím, ale pořídil jsem další čísla k existujícím :lol:
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od ViR »

Pitomec píše:Ono to hlavně chce zákazníky, kteří budou v hovorným točit stovky a tisíce měsíčně, přičemž jejich počet není až tak rozhodující :-)
Na tom samozřejmě něco je. Není zákazník, jako zákazník.

Když si svého času jistý nový vlastník převzal jistého velkého VoIP operátora a udělal analýzu, vyšlo mu, že při ztrátě až 2/3 čísel z těch tehdy 70 tis. (mnozí retailoví zákazníci měli vice čísel, neb to bylo v podstatě zdarma) přijde jen asi o 1/10 tržeb, avšak zajistí je s výrazně menšími náklady. Tedy s větším ziskem.....
Návštěvník

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od Návštěvník »

Kabek píše:)
Dva měsíce "testuji" nejlevnější trojku - Odorik, IPVOX, Mikrotech. Při zcela subjektivním hodnocení mi vychází stejné pořadí - poměr kvalita, služby/cena. I za starou cenu volání na mobil mně osobně stále ještě Odorik vychází nejlépe - sice dražší, ale VŽDY bezproblémový hovor (G729) a ztráta volání NULA, což je asi největší bolest IPVOX-u. Mikrotech - škoda mluvit...
Osobně mám s Mikrotechem o něco lepší zkušenost, ale jinak s pořadím asi souhlasím. Před ony tři zmiňované bych ale - ze svého pohledu, po testování od doby, kdy se zdálo, že Odorik nezlevní - předřadil voocall. (Je ovšem pravda, že neposkytuje geografická čísla, jen nomadická a mobilní CLI).
Návštěvník

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od Návštěvník »

ViR píše:
Pitomec píše:Ono to hlavně chce zákazníky, kteří budou v hovorným točit stovky a tisíce měsíčně, přičemž jejich počet není až tak rozhodující :-)
Na tom samozřejmě něco je. Není zákazník, jako zákazník.

Když si svého času jistý nový vlastník převzal jistého velkého VoIP operátora a udělal analýzu, vyšlo mu, že při ztrátě až 2/3 čísel z těch tehdy 70 tis. (mnozí retailoví zákazníci měli vice čísel, neb to bylo v podstatě zdarma) přijde jen asi o 1/10 tržeb, avšak zajistí je s výrazně menšími náklady. Tedy s větším ziskem.....
Přesně tak. A v tom taky patrně bude jádro toho, proč se vůbec vede debata v tomhle vlákně. Provozovatel Odorika si to nejspíš takto nějak spočítal - což je samozřejmě zcela v pořádku a udělal by to každý rozumný manažer.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Zlevní ceny hovorů ???

Příspěvek od ViR »

Návštěvník píše: .....po testování od doby, kdy se zdálo, že Odorik nezlevní - předřadil voocall. (Je ovšem pravda, že neposkytuje geografická čísla, jen nomadická a mobilní CLI).
Já osobně, pokud hodnotím Voocall (který se, pravda, pro ty účely pro které je vytvořen jeví minimálně cenově značně výhodným), tak k němu přistupuji s jistou obezřetností. Je dobré totiž vzít v úvahu, že provozovatel je stejný jako provozovatel služby MůjTelefon (Canistec).
Voocall ve stávající podobě jsou v podstatě jen "jednoúčelově vyzobané rozinky" z běžného portfolia služeb jaké má MůjTelefon a dotažené (téměř) k dokonalosti. To je samozřejmě legitimní. Avšak neočekávám proto příliš u této úzce specializované služby nějaký nadstandard, který by byl ekonomicky náročnější, neb cena je úmyslně minimalistická (zase nic proti tomu).
Trochu problém je, že zkušenosti se službou MůjTelefon z minulosti ve mně dodnes vyvolávají "smíšené" pocity. Potíže byly nikoli technické, ke kvalitě nemám připomínky, ale ve vztahu k zákazníkům.
Sice jsme si s majitelem po letech "vyříkali" to, co já považuji za "pokoutní" změnu VOP v neprospěch zákazníků a bez jejich řádného seznámení ( detaily jsou k nalezení na http://www.telefonujeme.cz), ale to neznamená, že bych si proto nyní Voocall pečlivě nehlídal ;-).
Naproti tomu, Odorik považuji za velmi "bezpečnou službu", a to má také svou cenu.
Odpovědět