Nespolehlivé příchozí hovory/neschopnost zaregistrovat se

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nespolehlivé příchozí hovory/neschopnost zaregistrovat se

Příspěvek od xsouku04 »

Mám zde dnes dotaz zákazníka, který říká.
"nefungují mi (nebo fungují nespolehlivě) příchozí hovory i v síti odorik."

Nevím sice co je přesně příčinou v tomto případě, ale v případě potíží s příchozími hovory, nebo pokud se vaše zařízení nechce vůbec přihlásit či volat, můžete zkusit následující postup:

Přihlaste se pod svým účtem a běžte do menu "Volání z libovolného SIP programu, VoIP telefonu či adaptéru:"
https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_vo ... dmenu=jiny

Tam je vidět, jestli je vaše zařízení přihlášeno, je tam vidět veřejná IP adresa. Pokud chybí záznam o neveřejné adrese přestože ji zařízení má, buď je zařízení nastaveno tak, aby neveřejnou adresu skrývalo (není důvod, vypněte tuhle možnost, natvrdo nastavená veřejná adresa se může změnit) a nebo váš router má zapnutu nechtěnou funkci SIP AGL. (návod pro Grandstream, Gigaset, pap2, csipsimple) Kromě skrývání neveřejné adresy tato funkce dost často kazí SIP signalizaci a je tak dobré ji vypnout nebo zneškodnit.

Navrhuji následující kroky:

1) Přihlaste se na sip.odorik.cz na portu 443 nebo 6688 místo defaultního portu 5060. Obvykle to lze docílit zadáním sip.odorik.cz:443 popřípadě 81.31.45.51:443 . Některé zařízení na to mají zvláštní kolonku.
Více o sip agl zde http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... t=agl#p784 .


2) Nastavte nestandardní lokální port na vašem sip zařízení. Tedy místo např. 5060 a 5061 (pro druhou linku) nastavte třeba 46897 a 46898. Pokud vícero zařízení v lokální síti používá stejný port, některé routery s tím mohou mít dočasný problém nebo se nějak "ucpat". Změna lokálního portu to může napravit a to i bez restartu routeru.


3) Nastavte si na pap2 volbu "NAT keep alive" na "yes" a Vypněte keep alive u nás na proxy (mít keep alive směrem od nás k vám i obráceně zároveň je zbytečné). Pokud internet přestane fungovat na krátkou dobu, nebo bude restartován NAT, nebudete mít dlouhý výpadek u příchozích hovorů. Tohle může být dobrý nápad udělat naprosto vždy, i když potíže nezaznamenáváte. Zařízení Siemens Gigaset tohle nastavení používá defaultně, takže stačí jen vypnout keep alive u nás na webu.

Nyní by mělo vše fungovat, což je důkazem, že změna pomohla. Pokud ne, můžete navíc zkusit:

4) Vypněte sip zařízení, restartujte váš router máte-li k němu přístup, a poté zapněte vaše SIP zařízení. (často tohle může pomoci jenom samotné - bohužel potíže se za nějakou dobu mohou opakovat)


Dnes jsem tento postup doporučoval už třem uživatelům, žádný se z nich dále již neozval. Z toho usuzuji, že problém byl vyřešen.
Odpovědět