Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
ermess
Příspěvky: 7
Registrován: stř 10. říj 2012 14:48:28

Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od ermess »

Nastavení telefonu Panasonic KX-TGP500 pro Odorik.cz VOIP operátora, za pomoci uživatelů Kabek a Xsouku04

Obrázek
Naposledy upravil(a) ermess dne pát 19. říj 2012 11:16:16, celkem upraveno 2 x.
Kabek

Re: Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od Kabek »

Dobrý den! Pokusím se Vám se svými skromnými zkušenostmi pomoci, ale nedělám si patent na rozum...
Předpokládám, že u Odoriku máte protokol SIP aktivní (IAX neaktivní), NAT keep-alive neaktivní, G729 spíše zakázat (máte-li dobré připojení...). Vaše zařízení má dobře nasteveny údaje v Networku. Jste za NATem?

Já osobně bych nejprve nastavil jen ty parametry funkcí, které jsou zcela nezbytné.
Service Domain: sip.odorik.cz, SIP Port: 5060, SIP Authentication dle mého je správně, ale Line ID nemá být též 685603?? DNS???
QoS SIP (DSCP) nastavujeme na 46, Keep Alive Interval nastavujeme 15 s.

RTP Packet QoS 46 (to už ale souvisí s hlasem...), kodeky v pořadí PCMA, PCMU, G729 (je-li u Odoriku zakázán, pak už ne), RTP Port od 16386 do 16618 (na těch nám to chodí zcela spolehlivě, ale to se týká hlasové cesty, tyto porty hojně využívá linksys/cisco)

Proxy server nastavujeme sip.odorik.cz, ale to je asi jedno (Vaše zadání je totožné)

Měli jsme problém s přenosem hlasu - zapnuli jsme STUN (stunserver.org, port 3478), bylo po problémech.


Také se koukněte sem: (je to tam dost pěkně srozumitelně popsáno) http://www.earchiv.cz/l223/gifs/P11_27.pdf

Přeji Vám hodně trpělivosti a úspěšný pokus, ať to maká k Vaší spokojenosti!
Kabek

Re: Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od Kabek »

Ještě poznámka - na konci to dává, že to je registrováno... "VoIP Status 355455544 registrace (?!) Možná se to zaregistruje, ale jste za NATem, pak to může být i jen na cca 15 s. Možná to vyřeší pouhé zapnutí (nastavení) Keep Alive interval 15 s.. Dá se tam někde zapnout STUN????
Kabek

Re: Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od Kabek »

Až to rozchodíte, napište zde, prosím, pro ostatní, na jakých hodnotách jednotlivých parametrů funkcí to chodí a jak jste s tímto telefonem spokojeni. Díky!
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od xsouku04 »

jasně phone number a line id by mělo být též to šestimístné číslo stejné jako u sip auth. Veřejné telefonní číslo se vůbec nikam nevyplňuje.
Transport protokol - běžnější je UDP. Nicméně měl by fungovat i tcp,
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od Largon »

Na stránce s nastavením konkrétní linky v našem rozhraní je také odkaz na poslední pokus o registraci a odpoveď serveru. Tyto údaje mohou také ledacos napovědět.
ermess
Příspěvky: 7
Registrován: stř 10. říj 2012 14:48:28

Re: Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od ermess »

Velice Vám děkuji za Vaše rady.

Po nastavení dle uživatele "Kabek" jsem docílil toho, že se zobrazilo v historii registrací.

Po zapnutí "NAT keep alive" v rozhraní, se pak zobrazilo naše zařízení v seznamu registrovaných na webu Odorik.cz

Zařízení však stále ve statusu hlási: Registering a žádný hovor nelze uskutečnit...
Naposledy upravil(a) ermess dne pát 19. říj 2012 11:04:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od xsouku04 »

Registrar Server Address: sip.odorik.cz
Registrar Server Port: 6688
Proxy Server Address : sip.odorik.cz
Proxy server Port: 6688

(Presnece Server Address a port nevím co je ale můžete zkusit také)

V současné době je vaše zařízení zaregistrováno, ale nelze na něj volat, nijak se nehlásí.

Dále zkuste přepínat Transport Protokol. Fungovat by mělo oboje jak UDP tak TCP, zkuste tedy oboje.

Pokud to nepůjde, zavolejte na *300100 nebo 608424631 a já budu moci zkusit nastavit na dálku pomocí
nástrojů zde http://www.odorik.cz/s Nejlepší je ten tunel, kdy vyplníte rovnou ip adresu zařízení a my můžeme zkoušet nastavovat.

Máte nějaký firemní firewall ? Signalizaci by vždy měla projít firewallem, protože port 443 a TCP se nikdy neblokuje, horší je to se zvukem samotným.
Kabek

Re: Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od Kabek »

Dobrý večer!

To, co je zde zkopírováno má pro registraci port 5060, ale registrace šla na 6688! Asi jste to ještě přepsal...

Nicméně registrace je OK, ale nejde hlas, pak je třeba experimentovat s RTP porty (ty, co jsem napsal chodí - min. RTP port = 16386 max. RTP port = 16618, ty nám zatím "prolezly" všade...). Dá se zapnou STUN server? Zadejte tam stunserver.org, port 3478, ten je zdarma a CHODÍ! Ve sluchátku něco slyšíte - tón??? Voláte-li někam, slyšíte alespoň Vy nějaký tón? Nastavte si zatím jen kodek PCMA, popř. alespoň jako první. Chce to trpělivě zkoušet.... A co takhle podpora u panasonicu?!?! My jsme u něčeho nastavili TCP (transportní protokol) a nešlo to. S UDP se to rozchodilo....
Až to rozhejbete, budete mít o to větší radost!!! Držím Vám palce!
Kabek

Re: Zařízení Panasonic KX-TGP500 se odmítá registrovat

Příspěvek od Kabek »

Proč máte zapnuto povolené vyhledávání DNS SRV? (Enable DNS SRV lookup: yes) Když to vypnete, zaregistruje se to?

Nastavte QoS pro RTP porty, ale že by to nešlo vůbec?....

Vždy změňte jen jednu hodnotu - parametr, jděte krok po kroku. Ještě jeden dotaz. Má to někde možnost továrního nastavení? Nejsou tam někde nastaveny nějaké hodnoty z předešlého pokusu kohosi?

Ten, kdo to prodává, nemá nějaké zkušenosti třeba s nastavením k jinému operátorovi (až na "drobnosti" je to skoro u všech stejné...).
Docela mne to zajímá, jak to dopadne.

Držím Vám palce!
Odpovědět