Vypadnutí hovoru - A510 IP

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...

Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod mira » pát 11. led 2013 20:15:10

Zdravím,

mám problém s Gigasetem A510 IP a to následující:
1) po cca 2-3 minutách hovoru se hovor ukončí. Přičítal jsem to balancovacímu routeru, který balancuje mezi ADSL a WIFI zdrojem netu, tak jsem to dal přímo za ADSL, ale hovor se stále ukončuje. Nyní ale až po 4-6 minutách. Obvykle ještě po ukončení na displayi zabliká "Zakladna", jako když vypadne signál, ale za pár sekund je zase OK.
Telefon je nastavený dle návodu Odoriku, firmware 42.051, zkoušel jsem aktualizovat firmware, resp. downgradovat, ale telefon hlásí chybu 404. Jaký používáte server pro aktualizace?

Předem děkuji za každý tip!
mira
 
Příspěvky: 52
Registrován: pát 11. led 2013 20:01:39

Re: Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod LMN » pát 11. led 2013 22:16:45

Dobrý večer.

Není jiná možnost, než reklamovat Gigaset.. Co se týče těch aktualizací, tak tam je to už standardně nastaveno, s tím se nic jiného dělat nedá. Osobně mám automatické aktualizování zakázáno v nastavení, prostě to svého času zkusím ručně. Neřekl bych, že to souvisí s Odorikem a ani s připojením.. To jsou jen čistě moje postřehy.
LMN
 
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 19. črc 2012 14:13:36

Re: Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod ViR » pát 11. led 2013 23:27:22

LMN píše:Co se týče těch aktualizací, tak tam je to už standardně nastaveno, s tím se nic jiného dělat nedá. Osobně mám automatické aktualizování zakázáno v nastavení, prostě to svého času zkusím ručně. Neřekl bych, že to souvisí s Odorikem a ani s připojením.. To jsou jen čistě moje postřehy.

Já používám výchozí server (profile.gigaset.net/device) a automatickou aktualizaci jsem taktéž zakázal. Jinak, aktuální FW u A510 IP je 42.075 (420750000000 / V42.00).
ViR
 
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod mira » pát 11. led 2013 23:40:53

Díky za odpovědi.

Také jsem zakázal aktualizace a jen ručně jsem to zkoušel, ale mám tam jako výchozí nějaký tmobile.gigaset nebo tak něco, tak zítra zkusím zmíněný "profile.gigaset.net/device". Já myslel, že poslední byl 051, alespoň jsem nenašel na českém Siemensu novější, díky za informaci.
Odorik ani nikterak nepodezírám, jako spíš samotný přístroj, ale spíš mě napadlo, zda se to někomu už nestalo a není to třeba jen nevhodným nastavením třeba eco módu nebo něčím takovým...
mira
 
Příspěvky: 52
Registrován: pát 11. led 2013 20:01:39

Re: Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod Eshop » sob 12. led 2013 16:38:21

Závada bude nejspíš ve špatném firmwaru.Při výpadcích internetu by se nezobrazovalo na sluchátku ZÁKLADNA. Nemusí to být špatnou verzí, jen se při aktualizaci nemusel stáhnout správně.
Siemens sice k poslední verzi dodal, že může být nestabilní, ale pokud se přesně dodržel postup a sluchátko nechalo v klidu 15 minut (viz. níže odkaz) tak jsem zatím nezaznamenal problém.

viewtopic.php?f=7&t=383&hilit=a510ip&start=30
Zadejte:
Data server: profile.gigaset.net/device
a zkuste aktualizovat firmware.Stáhne se sice poslední verze, ale kdyby to zlobilo dál,můžete ji zkusit ponížit.
Já mám nedávno staženou verzi 42.075 (420750000000 / V42.00) a funguje dobře.
Funkci eko zapínejte pouze pokud máte sluchátko poblíž základny, a je zbytečné aby byl tak silný signál. Eko+ pokud Vám nevadí, že nebude trvale sluchátko online.
Čísla funkční a nestabilní verze firmwaru teď nemám u sebe, dodal bych v pondělí.
Uživatelský avatar
Eshop
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon 20. úno 2012 14:50:51

Re: Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod mira » sob 12. led 2013 18:52:09

Ano, tipoval jsem to také na fw, ale mám telefon v kanceláři a dostanu se tam až zítra nebo úterý. Zkoušel jsem stáhnout aktualizaci,a le dělal jsem to ve spěchu a výchozí nastavený server nešlapal. Zkusím změnit fw a případně pošlu na reklamaci. Děkuji

P.S. je to telefon u operátorky a byla bohužel nastavena automatická aktualizace, takže je dost možné, že byla netrpělivá a přerušila ji. Již jsem je zakázal.
mira
 
Příspěvky: 52
Registrován: pát 11. led 2013 20:01:39

Re: Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod mira » pát 15. úno 2013 12:04:37

Vyřešeno: Opravdu zřejmě došlo k přerušení aktualizace FW a nová verze to již vše vyřešila.
mira
 
Příspěvky: 52
Registrován: pát 11. led 2013 20:01:39

Re: Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod rsaf » stř 09. led 2019 11:50:38

Máme problémy s telefony Gigaset a510 a540 c530 (možná i další modely s firmware 42.247). Po několika minutách hovoru (někdy je to 2 minuty a udělá to 3x po sobě, jindy ale projde 2 hodinový hovor) přestane fungovat hlas (hovor se dále tváří jako spojený ale není slyšet). Zvláštní je, že si nestěžují všichni co tyto telefony mají (možná to nedělá starší firmware), nedělají to ani modely např. c475 c470, které mají jiný FW. Zároveň je to pravděpodobně i ovlivněno parametry sítě v místě instalace (neboť stejný telefon to někde dělá a na jiném místě nedělá), společného jmenovatele v parametrech sítě se mi ale najít nepodařílo (různé připojení, různé routery).
Je to na vlastní ústředně (Asterisk), telefonů máme řádově stovky (těch Gigasetů může být tak 100ks) a postupně se nám problém podařilo izolovat na tento model.

Nesetkal se s tím někdo? Je nějak možné do telefonu dostat starší firmware?
rsaf
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 21. lis 2013 16:05:54

Re: Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod Kabek » stř 09. led 2019 17:00:31

Když ten telefon registrujete přímo na Odorik, tak se hovor rozpadne také? Je to připojeno v lokání síti za NATem?
Kabek
 
Příspěvky: 537
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30

Re: Vypadnutí hovoru - A510 IP

Příspěvekod xsouku04 » stř 09. led 2019 17:33:53

rsaf píše:Máme problémy s telefony Gigaset a510 a540 c530 (možná i další modely s firmware 42.247). Po několika minutách hovoru (někdy je to 2 minuty a udělá to 3x po sobě, jindy ale projde 2 hodinový hovor) přestane fungovat hlas (hovor se dále tváří jako spojený ale není slyšet). Zvláštní je, že si nestěžují všichni co tyto telefony mají (možná to nedělá starší firmware), nedělají to ani modely např. c475 c470, které mají jiný FW. Zároveň je to pravděpodobně i ovlivněno parametry sítě v místě instalace (neboť stejný telefon to někde dělá a na jiném místě nedělá), společného jmenovatele v parametrech sítě se mi ale najít nepodařílo (různé připojení, různé routery).
Je to na vlastní ústředně (Asterisk), telefonů máme řádově stovky (těch Gigasetů může být tak 100ks) a postupně se nám problém podařilo izolovat na tento model.

Nesetkal se s tím někdo? Je nějak možné do telefonu dostat starší firmware?


Ne, s tímto jsme se zatím naštěstí nesetkali. A novější firmware, které by problém vyřešilo neexistuje? Já mám gigaset A510 IP/42.245.00.000.000, který používáme mnohokrát denně a s problémem jsem se nikdy nesetkal. Automatický firmware je povolen, ale zdá se, že se naštěstí neprovedl.
Já bych si tipnul, že je možné že se problém se bude vyskytovat jen v kombinaci s nějakými síťovými prvky. Možná za to síť může úplně a gigaset jen nevinem úplně. To by vysvětlovalo, proč výrobce urychleně neřeší upgrade vadného firmware. Kdyby se ten problém týkal opravdu všech telefonů jistého firmware, byl by to celkem jistě známý problém se známým řešením. Pokud se problém týká jen občas někoho, výrobci může trvat poměrně dlouho, než si problém přizná a opraví.

Jinak bych asi doporučil downgrade firmwaru. Automatický upgrade bývá nebezepčený, když něco funguje upgradovat by se automaticky nemělo, protože to není poprvé, kdy výrobce něco pokazil.
Zabezpečení by mělo být na jiné úrovni než se spoléhat jen na to, že ve firmware nejsou díry.

Jinak děkuji, že dáváte vědět. Pokud bych se s s tím setkal, dám též vědět.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6858
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na odorik.cz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků