cz-helper píše:Hmm, co dodat. Radeji pujdu jako zakaznik k "pubertakovi" co pripadne jeste neco doladuje, nez k malemu diteti, ktere ma novou hracku a musi jeste objevit zbytek... (Samozrejme s velkou nadsazkou)
No to je nadsázka hodně velká a trochu mimo. Je to jako když dva obchodníci mají třeba ve skladu v Oděse podobné zboží a oba ho chtějí rozprodat a něco utržit. Jeden se rozhodne to vzít po souši přes území báťušky cara se spoustou omezení a předpisů, a druhý po vodě. První jen tak mimochodem nakonec postaví funkční železnici a vypraví po ní vlaky, druhý postaví flotilu lodí a pošle ji po moři. Nakonec se potkají v Murmansku a dojdou k názoru, že by mohli podobné obchodní cesty opakovat. A třeba se i v rámci možností podělit o zkušenosti. Každý má ovšem zkušenosti zcela jiné, a to jak technické, tak obchodní. Jeden má spoustu zkušeností s přehršlí regulací, druhý, jak s (možná) jednoduššími prostředky vést loď bezpečně od přístavu k přístavu. Ale oba stejně nakonec prodali zboží a vydělali. A přitom se nedá rozhodnout, kdo je lepší.
Jinak znám desítky případů, kdy "běžní" zákazníci odoričí web a služby označovali za nepřehledné, nesrozumitelné a choaotické. A preferovali něco jednoduchého a "pochopitelného", třeba jako je Sipy a pod. Naopak, "geekům" se vesměs flexibilita a široká nabídka služeb líbí, a nedají na ni dopustit...
Pro mne osobně je poučné, sledovat vývoj obou směrů, tedy jak odoričího, tak "většinového" (který ovšem stejně není zcela uniformní a rozpadl se do různých směrů).
Jinak, k technické podpoře. S respektem k tomu, jak u Odoriku funguje, je velký rozdíl když máte partu nadšenců kde téměř všichni sdílejí všechny znalosti a podílí se na podpoře třeba pěti tisíc klinetů, a nebo když máte těch klientů padesát tisíc. A zákaznické linky obsluhované kýmkoli kdo umí telefonovat "jedou" podle manuálů, protože nějakých 95 - 98 % dotazů běžných uživatelů masovějších služeb jsou zpravidla chyby "mezi klávesnicí a židlí", a jejich problémy může řešit (a vyřešit) ve většině případů právě podle manuálu i brigádnice, která o VoIP neví vůbec nic. Problém nastane teprve tehdy, když nějaká trubka neumí (a nebo vnitřní pravidla neřeší), jak zacházet se zákazníkem, který má objektivně problém, přesahující znalosti obsluhy zákaznické linky. U Odoriku (ale i třeba u ERI VoIP) se to velmi rychle dostává na úroveň vedení společnosti a řeší to specialisté. U mnoha jiných operátorů je to ovšem bohužel poněkud krkolomnější