Další snižování cen volání

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8280
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Další snižování cen volání

Příspěvek od xsouku04 »

Někdy v příštím roce dojde opět ke snížení propojovacích poplatků na mobil i pevné linky.
Bohužel samo snížení propojovacích poplatků nepřináší tak velké úspory, jak se může na první pohled zdát.
více v tomto vlákně.
Nicméně k nějakému poklesu by dojít mělo.

Pokud by ale většina odchozí hovorů byla za cenu okolo 0,50 Kč/min a méně, naskytá se zde otázka. Vydělá Odorik.cz dostatečně peněz k tomu, aby mohl poskytnout kvalitní podporu každému?

Vezmeme-li příklad jednoho našeho stávajícího zákazníka. Je to zubní ordinace v Brně. Měsíčně u nás nyní provolají cca 36 Kč. Jednoduše mají hlavně příchozí hovory, odchozí hovory hlavně na pevnou linku. Odchozí hovory na mobilní telefony jsou obvykle krátké. Kdyby naše marže z této částky byla 15 % máme tak naše příjmy z tohoto zákazníka jsou cca 5 Kč/měsíc. Je možné za tuhle částku dělat kvalitní technickou podporu, jaká je pro ordinaci potřeba ?
Ve stylu nejde volat něco s tím udělejte ?

Ano nyní máme ještě nějaký drobný peníz jako provizi za příchozí hovory, ale to po změně propojovacích poplatků bude buď úplně zanedbatelné, nebo nulové.
A kdyby se ceny snížily na polovinu, zubní ordinace pak provolá ne 36 Kč, ale třeba 18 Kč/měsíc ...

Je zjevné, že tento obchodní model stojí na vodě, takto volající zákazník, který vyžaduje podporu na úrovni a sám není technicky zběhlý se nevyplácí.

Na druhé straně, pokud ceny vůbec nesnížíme, někdo jiný nízko-nákladový v podstatě bez technické podpory to udělá a zákazníci co hodně provolají a nepotřebují kvalitní technickou podporu (stačí jím jen to, že to většinou funguje) mohou odejít jinam.

Jak z toho ven ? Možnost je zde taková, aby si firemní zákazníci, kteří opravdu potřebují, aby vše bez potíží fungovalo budou za technickou podporu připlácet. Buď paušálem nebo o nějaké to procento vyšší cenou. Ti co by si nepřipláceli, by měli podporu jen prostřednictvím fóra. Ti co by souhlasili jen s podporou na fóru by prostě měli nižší ceny volání po ČR. Souhlasit s podporou na fóru neznamená striktně, že nesmíte napsat email nebo zavolat. Spíše to znamená, že jste schopni postupovat podle našich návodů na wiki a fóru a pokud máte problém tak jej rozumně popsat tak, aby bylo možné je efektivně řešit na fóru. Také pokud máte problém nevadí vám třeba 10 minut procházet fórum a hledat jestli někdo neřešil něco podobného. Tedy nelze problém hlásit ve smyslu: "Nejde mi volat udělejte s tím něco, nebo přijďte."

Proč to sem píši. Zavedení dvou tarifů a dvou ceníků je sice práce navíc a věc kterou nemám rád, ale má to i další pozitivní efekt.
Lepší podporu nemusí vždy poskytovat jen Odorik.cz, ale mohl by ji poskytovat kdokoli a rozdíl si ponechat. Pokud by byl zákazník s jeho servisem nespokojen, mohl by souhlasit, že bude jen s podporou na fóru, za podporu si připlatí přímo na Odorik.cz, nebo si podporu zaplatí u někoho jiného kdo se lépe stará. Je to jen takový námět k zamyšlení, vítám všechny komentáře.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od luky »

Nevidím do struktury zákazníků, kolik provolají... Nevím jak moc zneužívají techn. podporu. Ani kolik Odorik má zákazníků, kolik utrží a vydělá. Jaké procento jsou firemní zákazníci....

Nicméně osobně bych nějak zvýhodnil ty co provolají měsíčně určitou částku - třeba 100 Kč/měsíc, 300 Kč/měsíc, 500 Kč za měsíc atd.... Protože to levné volání má především smysl pro ty co chtějí hodně volat a chtějí službu aktivně využívat.

Těch 36Kč za měsíc je nic, předpokládám, že je to ilustrační extrém. Je to jak s předplacenkama, tam taky není závazek a cena je vyšší.

Kromě fora jsem přímo technickou podporu zatím nepotřeboval, nevím jestli se najdou kverulanti, kteří ji furt zneužívají a volají a volají. Pokud tato služba má sloužit i technickým laikům, měla by být i takto připravená - zakoupit, zapojit a volat. Na začátku se bez podpory laici neobejdou (hlavně techničtí antitalenti).

Jinak se placené technické podpoře nebráním, je to jako u linuxu, kde jsou i placené distribuce s individuální podporou: Red Hat, Suse Enterprise.... Tady vidím cestu. Určitě vodafone aspol to mají podobně ošetřeno.

Určitě bych ale nepenalizoval vyšší cenou někoho, kdo službu využívá a hodně volá. Naopak. Prostě prodat určitý počet hodin technické podpory. A taky uvést v ceníku, co za své peníze dostanu, jakou podporu a v jakém rozsahu - a tak si můžu zvolit co budu potřebovat

Je pravda, že jsou služby typu Fring, kde je podpora nula nula nic. Něco jim napíšete, že nefunguje a dostanete od nich otázku, odpovíte, zase se vás na něco ptají a tak dokola..... prostě zdržovací taktika, až to vzdáte. To je otřesná služba, i když velice levná.
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od kapetr »

Já nevím jak ostatní, ale já si myslím, že současné ceny Odoriku jsou velmi vstřícné a použitelné.
Srovnejme to s "našimi milými mob. operátory", kteří na snížení propoj. popl. z řádu korun na řád desetníků nereagovali vůbec!

Je jasné, že Odorik také musí z něčeho žít a stále snižovat své ceny těsně nad propojovací poplatky je cesta do pekel.
Zkrátka náklady na propoj. popl. tvoří jen část nákladů/příjmů Odoriku.

Nejen cena, ale i kvalita a rozsah služeb se cení.
Co se mě týče, raději nezlevňovat a držet kvalitu.

A model dvojích cen ? Těžko říct - třeba by na to náročnější klienti slyšeli. Jen aby se to nevyvíjelo jak standard/nadstandard v našem milém kapitalistickém zdravotnictví :-)
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od luky »

zákazníka vždy zajímá jako první cena. Podle té reaguje a zajímá se o službu dál. Pak až ho zajímá kvalita - to je tak nějak lidsky přirozené

Jako zákazník uvítám každé snížení ceny (nejen u volání). Důvod proč nevolám s Fayn je, že Odorik je levnější. Je už na majiteli Odoriku, jak vidí další fungování a jestli cenu sníží nebo zvýší. Toto já neposoudím

Pokud chcete Odorika podpořit, volejte více! Jednoduché, přínosné pro obě strany.
Ono i snížení ceny může být přínosné - teď co je volání na mobil už jen za 1 Kč, tak jsem konečně začal používat služeb Odorika naplno, a to dokonce callback (kdy vlastně volám 2x). Pokles ceny může stimulovat
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8280
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od xsouku04 »

Jde mi o to, že jsou dva typy zákazníků. Ti chytřejší, kteří si zvládnout Odorik.cz najít na internetu.
Vše si tak nějak sami koupí a nastaví a když mají dotaz tak se věcně zeptají, nejlépe na fóru a přesně dovedou hlásit problém. Tito zákazníci jsou velmi schopní, je s nimi dobrá komunikace, ale jsou hodně citliví na to aby dostali kromě jiného i dobrou cenu.

Pak je zde ještě další typ zákazníků, kteří chtějí mít hlavně co nejméně starostí. Na ceně tolik nezáleží. Chtějí objednat zapojit a volat a nic je jinak celkem nezajímá. Bohužel těchto lidí je většina a poskytovat zákaznickou podporu jim je mnohem nákladnější. Pakliže tento typ zákazníka provolá třeba jen 20 Kč/měsíc nemusí se vyplácet. ...

Nemluvím o tom, že by někdo zneužíval podporu. To se neděje. Je ale víc typů uživatelů, kteří vyžadují jiný typ podpory a jsou ochotni platit jinou cenu. Jde o to, že první typ zákazníka vyžaduje především nízkou cenu a podporu na dobré technické úrovni. Kdežto druhý typ zákazníka vyžaduje především podporu ve stylu nejde to, něco s tím udělejte. Což je nákladnější.
Hooonza
Příspěvky: 259
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od Hooonza »

xsouku04 píše:Možnost je zde tak, aby si firemní zákazníci, kteří opravdu potřebují, aby vše bez potíží fungovalo, budou za technickou podporu připlácet.
Jestli to dobře chápu, má nápad styčné body s obch. modelem financování open source projektů: platba za servis. Je to otestované, nějak to funguje. Pokud už takto uvažujete, můžete zkušenosti z dalších projektů také využít, např. od free software, základní služby dostupné za základní cenu, za nadstandard příplatek, jde o to dobře to nastavit ;)
Naposledy upravil(a) Hooonza dne pon 07. led 2013 15:06:04, celkem upraveno 1 x.
Kristovec
Příspěvky: 1554
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od Kristovec »

Já bych dvoupásmovy ceník prijal.Ostatne,on uz zcásti funguje tím voláním na Ukrajinu pres 000 -
levnejsí,nebo 00 - drazsí sazbu.A kazdy at si vybere sám.Úplne stejne to má i
Terrasip.Stejná myslenka platí i ve vlacích a letadlech - 1. a 2. trída.
Takze já osobne jsem pro.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od luky »

pak bych jim zaúčtoval práci. Prostě za každou hodinu práce si nechat zaplatit. Plus cestovné a je to. Taková ordinace si to dá do nákladů a je jim to jedno. Nebo jim dát paušál a v něm nějaké servisní hodiny k dispozici
cz-helper
Příspěvky: 96
Registrován: čtv 20. pro 2012 12:22:30

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od cz-helper »

Hmm, tak si rikam, jestli to neni trochu prehnane... 2 ceniky by mozna neco vyresili, otazkou by bylo cim by se odlisovali a jak by byli nastaveny. Principielne nejsem proti. Ja osobne nemam problem i treba prispet na forum, pokud vim (treba by se "normalni" aktivita na foru mohla zohlednit pri "dosazitelnosti" technicke podpory :-) ).

Kdyz se podivate na ceniky, je obcas zajimave sledovat nejen cenu za minutu, ale i uctovaci jednotku. Prijde mi, ze vetsina stale neuctuje po sekundach. To je pak fajn, kdyz nahodou nekdo "podhodi" minutovou sazbu, ale pak vam stejne za 15 sekund nauctuji pul minuty, to se pak opravdu usetri... ;-)

Me u odoriku vyhovuje nejen cena, ale i pristup. Ona myslenka fora jako forma podpory je docela zajimava.

Mam pocit, ze se odorik snazi "prezit" v ramci moznosti neco rozumne vydelat, coz je pochopitelne a spravne. Osobne bych videl, necht se stanovi ceny podle aktualnich podminek. Jevi se mi, ze to nijak neprehaneji. Pak uz je na kazdem, jestli je to pro neho prijatelne, ci nikoli.

Za soucasnych podminek vidim nabidku odoriku jako hoooodne rozumnou a dobrou.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od luky »

je to jako u open source. Jsem šikovný, učím se sám, využívám komunity - zvolím si OpenSuse (Fedora).
Nemám čas, neumím to, chci aby to za mě udělal jiný - koupím si enterprise (Suse En., Red Hat)

Chápu, že Odorik nemá času na rozdávání, tak zpoplatní servis. Ostatně, ten servis si zákazník opravdu může zajistit u jakékoliv jiné firmy - a tam zaplatí vždy
Odpovědět