Omezení portací mobilních čísel září 2013

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
megacruiser
Administrátor
Příspěvky: 244
Registrován: stř 13. říj 2010 15:09:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Omezení portací mobilních čísel září 2013

Příspěvek od megacruiser »

Pokud nyní zadáte portaci mobilního čísla k Odorik.cz, budeme moci portaci zpracovat až od 2.9., cca 10:00 hod. Omlouváme se tímto všem zájemcům o portaci mobilních čísel za toto zdržení způsobené nikoliv námi, ale právě probíhajícími změnami v systému T-Mobile. Ten bude až do pondělí pro portace odstaven. Na aktivaci nových SIM s našimi čísly změny nebudou mít vliv a budou probíhat bez přerušení.
Uživatelský avatar
megacruiser
Administrátor
Příspěvky: 244
Registrován: stř 13. říj 2010 15:09:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení portací mobilních čísel do 2.9.

Příspěvek od megacruiser »

Nové portace bude možné zadávat nejdříve zítra, t.j. v úterý - nový systém se stále testuje.
S tímto přechodem však nastává důležitá změna, která se objeví i v našem rozhraní:
Než zákazník zažádá o portaci mobilního čísla, musí navštívit svého operátora a u něj musí získat ČVOP (číslo výpovědi) a domluvit termín portace.
Tyto 2 nové položky, číslo ČVOP a termín portace, zadá zákazník do našeho systému. Nový systém tak portace zásadně zrychlí. Zákazník vlastně vše vyřídí hned první návštěvou u současného operátora, ještě před objednáním portace u nás.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Omezení portací mobilních čísel do 2.9.

Příspěvek od ViR »

megacruiser píše:Nové portace bude možné zadávat nejdříve zítra, t.j. v úterý - nový systém se stále testuje.
S tímto přechodem však nastává důležitá změna, která se objeví i v našem rozhraní:
Než zákazník zažádá o portaci mobilního čísla, musí navštívit svého operátora a u něj musí získat ČVOP (číslo výpovědi) a domluvit termín portace. Tyto 2 nové položky, číslo ČVOP a termín portace, zadá zákazník do našeho systému. Nový systém tak portace zásadně zrychlí. Zákazník vlastně vše vyřídí hned první návštěvou u současného operátora, ještě před objednáním portace u nás.
OK. Ale upozorňuji, že toto je jedna z možných variant postupu, který vyhovuje OOP č. 10, účinnému od 1.9.2013. Druhá varianta je např. ta, že zájemce o přenesení čísla napřed požádá přejímajícího operátora o portaci, a nejpozději následující pracovní den "učiní právní krok směřující k ukončení smluvního vztahu k opouštěnému operátorovi", nebo-li, podá výpověď či navrhne dohodu.

Odorik by tedy jednoznačně měl nabídnout možnost, tzv. ČVOP doplnit dodatečně, jinak se vystaví nebezpečí postihu za nedodržení OOP č. 10.

Také je zřejmé, že uvedený druhý možný postup (ČTÚ ovšem původně považovaný za základní :-)), může být složitější, protože je výrazněji závislý na ne vždy jasných výpovědních lhůtách u opuštěného operátora, o nichž nemusí mít účastník vždy povědomost.

U druhého postupu také existují mezní varianty, které doporučuji důkladně nastudovat přímo s OOP č. 10 u ruky :-). Například, když účastník nedodrží některé lhůty, neznamená to automaticky možnost operátorů portaci odmítnout,ale jen právo ji příslušně posunout.
Uživatelský avatar
megacruiser
Administrátor
Příspěvky: 244
Registrován: stř 13. říj 2010 15:09:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení portací mobilních čísel do 2.9.

Příspěvek od megacruiser »

Zdravím Vás,
druhou možnost budeme také podporovat - to znamená, že zákazník zažádá o portaci a až potom zadá ČVOP a datum. Oba postupy jsou z hlediska interních procesů stejné - u toho druhého sice již některé údaje budou u nás zadány před návštěvou opouštěného operátora, ale stejně budeme muset počkat na ČVOP a termín, bez toho už nelze zadání portace dokončit. OOP důkladně prostuduji.
Martin

Re: Omezení portací mobilních čísel do 2.9.

Příspěvek od Martin »

Dobrý den, dnes je 3.9. Portace u T-Mobile jsou stále mimo provoz? Koupil jsem si SIMku a chtěl bych přenést telefonní číslo od T-Mobile. Znamená to že to bude ještě nějakou chvíli trvat?
Martin
Woland

Re: Omezení portací mobilních čísel do 2.9.

Příspěvek od Woland »

Zdravím, taky chi dneska provést portaci, už mám ČVOP číslo od Bleskmobilu. Kde najdu postup k provedení portace?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8161
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení portací mobilních čísel do 2.9.

Příspěvek od xsouku04 »

Woland píše:Zdravím, taky chi dneska provést portaci, už mám ČVOP číslo od Bleskmobilu. Kde najdu postup k provedení portace?
Stále jim to nefunguje. Pokud nechcete dělat testovacího králíka, doporučuji ještě raději počkat.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8161
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Omezení portací mobilních čísel do 2.9.

Příspěvek od xsouku04 »

Stále portace nefungují, chyba není na naší straně.
Ve čtvrtek také fungovat nebudou (leda v podvečer). Vidím to realisticky tipnul bych si na příští týden.
paty07
Příspěvky: 217
Registrován: úte 27. lis 2012 17:55:22

Re: Omezení portací mobilních čísel do 2.9.

Příspěvek od paty07 »

No jo, ale hlavně vydávají prohlášení "Dle asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS), ve které se sdružují Telefónica, T-Mobile a Vodafone stálo zavedení nového systému desítky milionů korun a stovky hodin práce specialistů." viz. http://www.mobilmania.cz/bleskovky/cisl ... fault.aspx A pak to stejně nefunguje. Místo, aby řekli, že to někdo solidně zvojtil, radši změní podmínky a nastaví měsíční výpovědní dobu. Fakt bordel. Hlavně, že na to měli skoro rok.
Woland

Re: Omezení portací mobilních čísel do 2.9.

Příspěvek od Woland »

Přesně tak, doufám že jim napaří ČTÚ mastnou pokutu
Odpovědět