Re: Přechod k Odorik GSM - Vodafone zavedl měsíční výpověď
Napsal: čtv 05. zář 2013 13:31:13
Přesně tohle myslím, jak tady někod psal, že mu převedení jsou schopni udělat až za měsíc.
Váš poskytovatel telefonních služeb
https://forum.odorik.cz/
Tak jsem si konečně přečetl to nové opatření 10 a obávám se, že ani v případě striktního postupu si není na co stěžovat.ViR píše:A jak se chcete ČTÚ ohánět? Z hlediska zákona je ten postup VF v podstatě v pořádku, a ČTÚ tomu nemá (tomu co je dokazatelné) v podstatě moc co vytknout, pokud volíte ten operátory doporučovaný postup.paty07 píše:Poradí tedy někdo jakými paragrafy se ohánět? Ne, žeby mě o to šlo, ale ostatní by to mohlo zajímat. Já osobně bych se oháněl ČTÚ...
Na stížnost by bylo jedině to, že by člověk postupoval striktně podle OOP č. 10 tak, že by požádal napřed o přenesení čísla přejímajícího operátora, a nejpozději následující pracovní den učinil vůči opouštěnému operátorovi "právní úkon, směřující k ukončení smluvního vztahu" (tedy vypověděl smlouvu z důvodu přenesení čísla), a pak si, v případě nedodržení lhůty čtyř pracovních dnů stěžoval, že operátor obchází předpis, respektive, že jeho obchodní podmínky neumožňují postup, který předpis předjímá jako možný a správný. I když ony jej umožňují, jen podle toho asi ne vždy operátor postupuje.
tomplee píše:Tak jsem si konečně přečetl to nové opatření 10 a obávám se, že ani v případě striktního postupu si není na co stěžovat.
Zatímco ve staré verzi mohl opouštěný operátor odmítnout jen takto: "pokud opouštěný operátor neobdrží od účastníka požadavek na výpověď smlouvy do konce pátého pracovního dne od zadání objednávky, může vyřízení objednávky odmítnout"
... tak v nové verzi je "Odst. 5: Podmínkou pro přenesení telefonního čísla je ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle, provedené na základě právního úkonu směřujícího k řádnému ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle. Nebude-li tento právní úkon proveden nejpozději do konce prvního pracovního dne následujícího po dni, ve kterém byla žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby, má se za to, že lhůta podle odstavce 4 nezačala běžet" a "Podnikatelé ... odmítnou žádost o změnu poskytovatele služby nebo objednávku v případě, že: a) nejsou splněny podmínky podle odstavce 5, pokud se nedohodnou jinak, ..."
Ano, ale má jít o ukončení služby, "...provedené na základě právního úkonu směřujícího k řádnému ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle.tomplee píše:Tedy podmínkou už není požadavek na výpověď, ale ukončení služby....
Moje drobná výhoda je, že jsem na projednávání tohoto opatření s operátory byl přítomen za operátory sdružené v AODT na všech jednáních, čili vím, jak to bylo ČTÚ míněno.tomplee píše:... a ukončení služby proběhne buď dohodou, o čemž velice pochybuji, nebo uplynutím výpovědní lhůty. Tedy to vskutku patrně žádná výhoda pro zákazníka není a místo zkrácení z deseti na 4 dny jde o prodloužení na plus mínus dva měsíce a čtyři dny.
Znění je podle mě zcela jasné.
By mne zajímalo, zda při "striktním postupu" podle opatření, tedy když se zákazník nejprve obrátí na přejímajícího poskytovatele, jak tento nový poskytovatel zahájí proces převodu? Dá zákazníkovi taky nějaký kód nebo aspoň začne v novém systému pro přenos něco aktivně dělat před tím, než mu zákazník doručí ČVOP od opouštěného poskytovatele? Nebo jen "poučí" zákazníka a bude čekat na ČVOP?xsouku04 píše:Zajímalo by mne, co by vodafone říkal na to,kdyby zákazník tvrdil, že proces už byl s novým operátorem zahájen (např. mu to oznámil emailem) tedy vodafone má na přenos jen 4 dny a asertivně na tom trvat.
Řekl bych že vzhledem k té změně podmínek výpovědi a vzhledem k tomu, že dřív to šlo rychle, jde o dlouhodobý záměr.xsouku04 píše:Také je otázka do jaké míry je to záměr a do jaké míry je to prostě neschopnost to provést rychleji.
zdroj:„Lhůtu pro přenos čísla jsme zkrátili. Pokud zákazník nemá s Vodafonem uzavřenou písemnou smlouvu, bude přenos realizován 4. pracovní den od vystavení unikátního kódu. V případě firemních zákazníků s rámcovou smlouvou bude číslo přeneseno 7. pracovní den od vystavení tohoto kódu. Má-li zákazník smlouvu na dobu určitou, výpověď smlouvy se řídí podmínkami vyplývajícími ze smlouvy.“
To by nebylo špatné!stpadric píše:To zní dobře. Teď jen jedna otázka. Má cenu přecházet od VF nyní? Nechystají se třeba nějaké změny, např. snížení poplatků VF za přenos čísla (v podstatě cokoliv z těch výsledných 250 Kč) a to po novém roce?