Nová verze SIP proxy

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od xsouku04 »

Kad píše:Já bych si dovolil nesouhlasit. Proč?
Vše se vyvíjí a mnohé se, bohužel, nedá jinak udělat, než to na chvíli "odstavit".

U těch "klasických" telefonů, respektive ústředen a konfigurací telefonních sítí, se také prováděly mnohé změny, ale až na výjimky v době slabého provozu (v nočních hodinách), ale nikde se o tom zpravidla nepsalo, nemluvilo, systém samotný to nikde "nehlásil" (email)... Lidé byli tak nějak zvyklí, že to občas nešlo - kabelové poruchy, bouřky a jiné.

Nároky nás uživatelů se postupem času zvyšují a na minulost se rychle zapomíná. Kdo si dnes pamatuje, že na telefonní hovor z bodu A do B musel také třeba čekat u telefonu i více jak dvě až čtyři hodiny než mu jej spojovatelka spojila. To i na samotné zřízení telefonu doma se čekalo i několik roků!!! Mobil? V té době, a není zas tak dávno, to bylo něco zcela nepředstavitelného...

Buďme rádi, že lidé u Odoriku na tom stále pracují a nespí na vavřínech! Čas ukáže, že jdou tím správným směrem. Jsem o tom, při svých zkušenostech, přesvědčen!

Všem přeji klidné a spolehlivé telefonování s Odorikem!
Děkuji za zastání. Myslím, že je fakt lepší novou lepší verzi proxy nasadit nyní, než třeba za rok, kdy začne mít starší verze problémy a budeme mít třeba dvojnásobný počet přihlášených linek. Těch vylepšení je celá řada, nejsou vidět, ale jsou nutná k tomu, aby systém byl stejně spolehlivý, i když budeme mít přihlášených třeba 50 000 SIP linek a 5000 souběžných hovorů. Věřím tomu, že budoucnost je takové, že bude minuta hovoru stát jen pár haléřů, zato ale bude nutné obsluhovat tisíce souběžných hovorů. Takže na provoz si to vydělá. Tedy musíme se na to připravit zavčas a ne, až to začne kolabovat. V tom vidím právě velkou sílu Odoriku, kdy jsme, řekl bych, 2 roky práce napřed, kdy úpravy děláme v době, kdy ještě zdaleka nejsou nutné. To, že bude opravdu levné volání přímo z mobilu, nám až zas tolik vadit nemusí, protože všeobecně se bude volat více a bude tedy i větší poptávka po "pevných linkách", které zvládnou vyřizovat příchozí hovory mobilů efektivním způsobem. Omluvte tedy dočasné potíže, učený z nebe nepadá a dokonalý systém také nemůže vzniknout naprosto bez zaškobrtnutí. I když se to snažíme potíže minimalizovat.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od GeBu »

Ano, mobilní operátoři testují věci v noci. Kamarád u mobilního operátora před lety spustil během dne neotestovanou službu a sestřelil tuším celé jižní Čechy. Měl docela drsný rozhovor s vedením a hrozil mu vyhazov.

Soused čekal na telefon 22 let.

Také velmi Odoriku děkuii.
Kad píše:Vše se vyvíjí a mnohé se, bohužel, nedá jinak udělat, než to na chvíli "odstavit".

U těch "klasických" telefonů, respektive ústředen a konfigurací telefonních sítí, se také prováděly mnohé změny, ale až na výjimky v době slabého provozu (v nočních hodinách), ale nikde se o tom zpravidla nepsalo, nemluvilo, systém samotný to nikde "nehlásil" (email)... Lidé byli tak nějak zvyklí, že to občas nešlo - kabelové poruchy, bouřky a jiné.

Nároky nás uživatelů se postupem času zvyšují a na minulost se rychle zapomíná. Kdo si dnes pamatuje, že na telefonní hovor z bodu A do B musel také třeba čekat u telefonu i více jak dvě až čtyři hodiny než mu jej spojovatelka spojila. To i na samotné zřízení telefonu doma se čekalo i několik roků!!! Mobil? V té době, a není zas tak dávno, to bylo něco zcela nepředstavitelného...

Buďme rádi, že lidé u Odoriku na tom stále pracují a nespí na vavřínech! Čas ukáže, že jdou tím správným směrem. Jsem o tom, při svých zkušenostech, přesvědčen!

Všem přeji klidné a spolehlivé telefonování s Odorikem!
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od Pitomec »

xsouku04 píše:
Pitomec píše:Na lince, kde je Siemens Gigaset, mně to až tak nevadí, protože ten se dokáže sám připojit znovu. Ale ty Grandstream-šunty bohužel ne a je nutný ruční zásah, což znamená buď zavolat na mobil, aby to někdo provedl (je-li poblíž), anebo až jsem u toho, tak to udělám sám. A to otravuje.
Vypadá to, že ono občasné odhlášení způsobovalo běh monitorovacího softwaru v promiskuitním režimu síťové karty, který jsem vypnuli (není nutný, pomáhá jen při zkoupání potíží) a přesuneme jej na jiný stroj.

Také David odstranil problém, kdy se některým stávalo, že telefon i po zavěšení zvonil dále. Naše proxy ignorovala Cancel. Ten problém byl zavlečen dnes v noci a odstraněn dnes dopoledne.
Další známý a stále nevyřešený problém je, pokud má někdo zapnuté RTP (není to běžné, je to malé procento zákazníků, který měly obvykle nějaké potíže se svým routerem nebo připojením k internetu) proxy a volá si ze své linky opět na svou a tu stejnou linku (tedy má přihlášených více linek paralelně), pak není v některých případech nic slyšet. Okamžitě se to dá vyřešit vypnutím RTP proxy (to děláme my, zákazník to sám nemůže udělat), problém dále zkoumáme, téměř nikoho se ale netýká.

Co se týče Grandstream GXP-280. Bohužel už nemáme žádný kus skladem, abychom něco podobného zkusili zopakovat. V každém případě je to špatně, protože k přechodnému selhání může dojít i z jiné příčiny i když u nás bude vše na 100%, třeba výpadkem internetu.
Navrhuji bezplatnou výměnu jednoho ze dvou telefonu GXP-280 za novější typ GXP1160 http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/t ... am-gxp1160, abychom měli onen kus na zkoumání.
Nechce se mi moc věřit, že by to byla neřešitelná závada všech telefonu GXP-280 bez možnosti to nějak vyřešit. Předpokládám, že vymyslíme způsob jak přenastavit ten druhý aby se to již nedělo.
Možná to dělají jen tyto dva kusy, nebo to dělá jen ve spojitosti s daným routerem apod. Můžete se stavit na pobočce v Brně ? Telefonů GXP-280 jsme prodali hodně a nikdo jiný si nestěžuje.
Zatím to "drží".

K tomu telefonu tolik, že problém není jenom u Grandstreamu GXP-280, ale i u Grandstreamu GXP-1400 (na něm mám 2 linky), takže mám spíš obavy, že je to vlastnost jako taková a výměna za jiný kousek od stejného výrobce nepomůže. Ale samozřejmě donést ho můžu.
Obrázek
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od Kabek »

Tak to by byla dost zásadní informace k těm telefonům Grandstream! Pokud to není jen "v rukách" při instalaci a v továrním nastavení....

Kdo máte obdobné zkušenosti? Napište je sem.

Děkuji!
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od Pitomec »

Totéž dělaly i modely Grandstream BudgeTone 100/102 a v návodu bylo dokonce uvedeno, že to není chyba, ale vlastnost. Jinak ty výše uvedené telefony jsem nenastavoval (vyjma přístupového hesla), je to defaultně přímo od Odoriku.
Obrázek
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od Kabek »

Pitomec píše:Totéž dělaly i modely Grandstream BudgeTone 100/102 a v návodu bylo dokonce uvedeno, že to není chyba, ale vlastnost. Jinak ty výše uvedené telefony jsem nenastavoval (vyjma přístupového hesla), je to defaultně přímo od Odoriku.
Chtěl jsem známým nabídnout tyto telefony (doporučit ke koupi). Jsem rád, že jsem to neudělal...

V diskuzích jsem vycítil jistou averzi k výrobkům WELL. Osobně mám pár zkušeností s bránou Well ATA 172 a Well ATA 172plus, která s posledním FW je zcela bezproblémová, bez echa a dobře se dá nastavit dle potřeb uživatele. Stolní telefonní přístroje jsem měl k posouzení dva - Well SIP-T22P a Well SIP-T20. Ta "22-ka" je lepší i jak to Cisco, umí česky a má spoustu funkcí, které ani člověk běžně nevyužívá. Rovněž i telefon Cisco SPA 921 je spolehlivý, snadno konfigurovatelný, ale neumí češtinu. Je to rovněž o ceně, ale na bazos.cz jsou tyto přístroje za zajímavou cenu.

Většina těchto výrobků, bez ohledu na značku, je vyrobena na východě. S tím asi nic nenaděláme.... Díky za info od předešlého autora. Každý se musí rozhodnout dle svých kritérií a požadavků.

Všem přeji dobrý výběr a trochu toho štěstí!
Matty
Příspěvky: 11
Registrován: pon 29. dub 2013 20:09:18

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od Matty »

Potvrzuji neustálé výpadky cca co 2 hodiny všech pěti firemních telefonů GXP 280.
Telefony se po výpadku sami nepřihlásí pomůže jen restart.
Dělá to od středy. Něco s tím udělejte, nebo mě tady ukamenují.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od xsouku04 »

Matty píše:Potvrzuji neustálé výpadky cca co 2 hodiny všech pěti firemních telefonů GXP 280.
Telefony se po výpadku sami nepřihlásí pomůže jen restart.
Dělá to od středy. Něco s tím udělejte, nebo mě tady ukamenují.
Prosím pošlete na email, o jaké linky se jedná. Podíváme se, co se na těch linkách dělo.
Pošlete to na kovarik(z)odorik.cz a kopii na kontakt(z)odorik.cz .
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Totéž dělaly i modely Grandstream BudgeTone 100/102 a v návodu bylo dokonce uvedeno, že to není chyba, ale vlastnost. Jinak ty výše uvedené telefony jsem nenastavoval (vyjma přístupového hesla), je to defaultně přímo od Odoriku.
Nějak si mi nezdá, že by to byla hromadná chyba telefonů Grandstream. Myslím, že to bude něčím podmíněné. Tedy třeba v kombinaci s nějakým routerem, nebo nastavením či tak.
To, že telefon byl nastaven od nás, neznamená, že je nastaven nejlépe.

V tuto chvíli máme na sip.odorik.cz přihlášených
68 telefonů Grandstream GXP280 1.2.5.3,
22 telefonů Grandstream GXP1400 1.0.5.32
18 telefonů Grandstream GXP2100 1.0.5.32
a 29 telefonů Grandstream GXP1160 1.0.5.32

Sám jsem používal cca měsíc telefon GXP2100, který jsem potom opět vyměnil za SPA941. Na problém s přihlašováním jsem ale nenarazil.
Mohu tedy poprosit pana Pitomce, o výměnu telefonu GXP280 za GXP1160.
Zajímá mne, jestli bude mít telefon GXP280 problém i s jiným připojením na internet (jiným routerem a jinou konstelací hvězd ale shodným nastavením) a jestli telefon GXP1160 bude mít stále ten problém na stejném místě jako GXP280 dříve.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová verze SIP proxy

Příspěvek od xsouku04 »

Kabek píše: Chtěl jsem známým nabídnout tyto telefony (doporučit ke koupi). Jsem rád, že jsem to neudělal...

V diskuzích jsem vycítil jistou averzi k výrobkům WELL. Osobně mám pár zkušeností s bránou Well ATA 172 a Well ATA 172plus, která s posledním FW je zcela bezproblémová, bez echa a dobře se dá nastavit dle potřeb uživatele. Stolní telefonní přístroje jsem měl k posouzení dva - Well SIP-T22P a Well SIP-T20. Ta "22-ka" je lepší i jak to Cisco, umí česky a má spoustu funkcí, které ani člověk běžně nevyužívá. Rovněž i telefon Cisco SPA 921 je spolehlivý, snadno konfigurovatelný, ale neumí češtinu. Je to rovněž o ceně, ale na bazos.cz jsou tyto přístroje za zajímavou cenu.

Většina těchto výrobků, bez ohledu na značku, je vyrobena na východě. S tím asi nic nenaděláme.... Díky za info od předešlého autora. Každý se musí rozhodnout dle svých kritérií a požadavků.

Všem přeji dobrý výběr a trochu toho štěstí!
Značka Well existuje jen v ČR. Well ATA 172 ve zkutečnosti vyrábí firma welltech http://www.welltech.com/product_e_0a.htm. Kromě bezpečnostních potíží (zakažte přístup na webové stránky směrem z internetu) o žádných problémech nevím.

Well SIP-T22P vyrábí firma yealink http://www.yealink.com/product_info.asp ... cateid=147 Jedná se o kvalitní i když trochu dražší telefony.
Nicméně člověk s přezdívkou Jan Telefonista uvádí, že i tyto telefony se občas kousnou (bezdůvodně) a udělal si skript, který je poté automaticky restartuje. Já jsem se ale s ničím takovým nikdy nesetkal.
Jan Telefonista píše: Aplikaci jsem netestoval, jenom jsem se Vami chtel podelit o svou zkusenost s firemnimi telefony well sip t20 a t22. Standartnim zpusobem je pravdepodobne nenajdete, protoze s novejsimi firmwary obvykle reaguji az na druhy http request, je to prave ochrana proti podobnym scanum 8-) Presneji receno, zareaguji i na ten prvni request, ale az po dost dlouhe dobe (20 sekund nebo tak), coz Vam asi vyprsi timeout, takze ja pro urychleni testu, ktery mi kontroluje vsecky telefony a v pripade potreby restartuje, udelam prvni blind request s timeoutem 1 sekunda a pak uz se telefon se mnou bavi normalne :geek:
Citace z diskuze zde: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... 7778#p7778
Odpovědět