Náhodné výpadky hovorů
Náhodné výpadky hovorů
Dobrý den,
mám problém s náhodnými výpadky hovorů. Vždy po několika desítkách sekund přestanu slyšet volajícího např. na 10s a poté je na chvíli zase vše OK - výpadky se dále během hovoru opakují. On mě slyší bez problémů. Stává se to při každém hovoru.
Zkoušel jsem to přes CSipSimple na mém Samsungu Galaxy S III a nyní jsem zakoupil Grandstream GXP1160 a děje se to pořád - příchozí hovory jsou většinou z mobilů z Vodafone, O2 atd.
Po přečtení fóra jsem provedl následující a stále beze změny:
1) změnil jsem outbound proxy na: sip.odorik.cz:6688
2) změnil jsem SIP serven na: sip.odorik.cz:6688
Nevíte někdo, v čem může být problém? Už si vůbec nevím rady...
mám problém s náhodnými výpadky hovorů. Vždy po několika desítkách sekund přestanu slyšet volajícího např. na 10s a poté je na chvíli zase vše OK - výpadky se dále během hovoru opakují. On mě slyší bez problémů. Stává se to při každém hovoru.
Zkoušel jsem to přes CSipSimple na mém Samsungu Galaxy S III a nyní jsem zakoupil Grandstream GXP1160 a děje se to pořád - příchozí hovory jsou většinou z mobilů z Vodafone, O2 atd.
Po přečtení fóra jsem provedl následující a stále beze změny:
1) změnil jsem outbound proxy na: sip.odorik.cz:6688
2) změnil jsem SIP serven na: sip.odorik.cz:6688
Nevíte někdo, v čem může být problém? Už si vůbec nevím rady...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhodné výpadky hovorů
Měnit čísla signalizačního portu jako sip.odorik.cz:6688 nemůže pomoci, protože problém je se samotným hovorem. Tedy RTP daty, které se přenáší ne úplně jiném portu.
Předpokládám, že na vině je samotná kvalita internetu. Protože špatně slyšíte Vy, neměli bychom nic naměřit u nás.
Kdyžtak napište id konkrétních hovorů (nejdete to v pravém sloupci v podrobném výpisu hovorů) a já se mohu podívat, co vidíme u nás..
Předpokládám, že na vině je samotná kvalita internetu. Protože špatně slyšíte Vy, neměli bychom nic naměřit u nás.
Kdyžtak napište id konkrétních hovorů (nejdete to v pravém sloupci v podrobném výpisu hovorů) a já se mohu podívat, co vidíme u nás..
Re: Náhodné výpadky hovorů
Díky. Posílám pár nádodných z dneška:
78771813
78801284
78816140
78817450
78771813
78801284
78816140
78817450
Re: Náhodné výpadky hovorů
Ještě mě napadlo, že by problém mohl být zde:
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=288
Mám router TL-WR340G/TL-WR340GD (TP-LINK)
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=288
Mám router TL-WR340G/TL-WR340GD (TP-LINK)
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhodné výpadky hovorů
Hovor 2014-02-21 15:27:57 byl u nás ještě v pořádku, ty ostatní, ale nebyly vůbec zvednuté, takže není se na co dívat.reiben píše:Díky. Posílám pár nádodných z dneška:
78771813
78801284
78816140
78817450
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhodné výpadky hovorů
SIP ALG to být nemůže. To se sice projevuje různě záhadně ale nikoli tím, že občas není slyšet.reiben píše:Ještě mě napadlo, že by problém mohl být zde:
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=288
Mám router TL-WR340G/TL-WR340GD (TP-LINK)
Zkuste měřit kvalitu internetu. http://www.odorik.cz/w/internet
Re: Náhodné výpadky hovorů
Pinging sip.odorik.cz [81.31.45.51] with 32 bytes of data:
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=34ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=17ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=19ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=19ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=32ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=15ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=17ms TTL=50
Ping statistics for 81.31.45.51:
Packets: Sent = 7, Received = 7, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 15ms, Maximum = 34ms, Average = 21ms
Zkoušel jsem měřit i přes Vaši aplikaci, tam se mi ale nepodařilo zprovoznit server: Ready for incoming calls (max=1) - bohužel jsem nevěděl jak dál.
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=34ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=17ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=19ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=19ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=32ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=15ms TTL=50
Reply from 81.31.45.51: bytes=32 time=17ms TTL=50
Ping statistics for 81.31.45.51:
Packets: Sent = 7, Received = 7, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 15ms, Maximum = 34ms, Average = 21ms
Zkoušel jsem měřit i přes Vaši aplikaci, tam se mi ale nepodařilo zprovoznit server: Ready for incoming calls (max=1) - bohužel jsem nevěděl jak dál.
- Přílohy
-
- ping.png (19.92 KiB) Zobrazeno 6598 x
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhodné výpadky hovorů
Ze sedmi pingů a 11 vteřin pokusného hovoru je těžké něco soudit.
Nechte to běžet delší dobu.
Nebo měření provádějte spolu s hovorem a sledujte, jestli se pakety nezačnou ztrácet zrovna v době, kdy přestáváte slyšet.
Je třeba mít na paměti, že kvalita internetu je věc proměnlivá a tedy nestačí měření provádět krátkou dobu.
Nechte to běžet delší dobu.
Nebo měření provádějte spolu s hovorem a sledujte, jestli se pakety nezačnou ztrácet zrovna v době, kdy přestáváte slyšet.
Je třeba mít na paměti, že kvalita internetu je věc proměnlivá a tedy nestačí měření provádět krátkou dobu.
Re: Náhodné výpadky hovorů
Zasílám nové měření. Měření jsem nechal běžet cca 7 a půl minuty. Výsledek z příkazové řádky:
Ping statistics for 81.31.45.51:
Packets: Sent = 793, Received = 791, Lost = 2 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 312ms, Average = 18ms
Výsledek měření přes aplikaci přikládám v příloze.
Zkoušeli jsme i volat a pokaždé když vypadl zvuk, tak ztracené pakety v příchozích statistikách rapidně poskočily.
Co tedy navrhujete? Poslat screen poskytovateli internetu?
Ping statistics for 81.31.45.51:
Packets: Sent = 793, Received = 791, Lost = 2 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 312ms, Average = 18ms
Výsledek měření přes aplikaci přikládám v příloze.
Zkoušeli jsme i volat a pokaždé když vypadl zvuk, tak ztracené pakety v příchozích statistikách rapidně poskočily.
Co tedy navrhujete? Poslat screen poskytovateli internetu?
- Přílohy
-
- ping.jpg (85.09 KiB) Zobrazeno 6517 x
Re: Náhodné výpadky hovorů
já mám u odchozího víc ztracených paketů a funguje mě to vpohodě bez výpadků. Ztracené pakety přibývají zhruba 1 za sekundu. Těžko se radí na dálku, ale co mě napadlo, tak jestli neni, tak na routeru zapnout/povolit "QOS"
Test calls to Odorik ip:sip:tester@81.31.45.55:6666
From: 22.02.2014 11:35:22:593 To: 22.02.2014 11:43:32:406
Average Statistics
min avg max
-----------------------
calls count:1
call duration:435
connect delay: 15,15,15
RX stat:
packets: 21.05K,21.05K,21.05K
payload: 3.45M,3.45M,3.45M
loss:186,186,186
percent loss: 0.854,0.854,0.854
dup:0,0,0
reorder: 0,0,0
jitter: 0.000,0.479,7.750
TX stat:
packets:21.07K,21.07K,21.07K
payload:3.48M,3.48M,3.48M
loss: 0,0,0
percent loss: 0.000,0.000,0.000
dup:0,0,0
reorder: 0,0,0
jitter:0.375,0.487,0.625
RTT:3.417,8.209,9.735
Test calls to Odorik ip:sip:tester@81.31.45.55:6666
From: 22.02.2014 11:35:22:593 To: 22.02.2014 11:43:32:406
Average Statistics
min avg max
-----------------------
calls count:1
call duration:435
connect delay: 15,15,15
RX stat:
packets: 21.05K,21.05K,21.05K
payload: 3.45M,3.45M,3.45M
loss:186,186,186
percent loss: 0.854,0.854,0.854
dup:0,0,0
reorder: 0,0,0
jitter: 0.000,0.479,7.750
TX stat:
packets:21.07K,21.07K,21.07K
payload:3.48M,3.48M,3.48M
loss: 0,0,0
percent loss: 0.000,0.000,0.000
dup:0,0,0
reorder: 0,0,0
jitter:0.375,0.487,0.625
RTT:3.417,8.209,9.735