Stránka 1 z 3

Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selhalo"

Napsal: čtv 04. zář 2014 6:01:40
od Richie
Dobrý den,

můžete mi prosím poradit jak se můžu zbavit časté chyby odpojení telefonu od LAN sítě (hláška "Přihlášení u poskytovatele selhalo")? Mám Siemens Gigaset A510 IP, nastavený přímo na vaší pobočce. Děje se to několikrát denně, ale internet je v pořádku (neodpojuje se), zvládá v pohodě i streamovat videa ve full-HD rozlišení bez jakýchkoli problémů.
Chyba se projevuje i tak že sluchátko se tváří připojeně, ale když chce člověk volat, tak už to nejde a po chvíli to hodí tu výše zmiňovanou hlášku. Pak je to ale za 5 minut třeba zase OK a pořád dokola. Děje se to jak při volání, tak i mimo volání. Děje se to i 2 metry od základny.

předem díky za radu.

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Napsal: čtv 04. zář 2014 10:15:04
od xsouku04
Dobrý den,
zkusil bych, co se nastavení týče, nahradit sip.odorik.cz ip adresou. 81.31.45.51
Návod je zde: http://www.odorik.cz/w/siemens_gigaset_a510ip

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Napsal: čtv 04. zář 2014 10:58:32
od o-k
Dobry den
Taky me A510 takto zlobila sic ne tak casto jak uvadite nicmene mam nastaveny vse svepomoci presne podle navodu jak uvadi p. Soukup v odkazu.
Navic sem jen nastavil IP adresu napevno a jako DNS jsem pouzil adresy resolveru 217.31.204.130 a 193.29.206.206
Firmware mam verzi 42.075 (420750000000 / V42.00)
Po vyse uvedenem zasahu jiz je vse OK.
Taky jsem si nastavil zasilani emailu pri odhlaseni/prihlaseni zarizeni k ustredne Odoriku a tento jiz chodi pouze kdyz vypadne internet doma treba kvuli vypadku el nebo nekde od poskytovatele.

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Napsal: čtv 04. zář 2014 11:09:40
od o-k
Jeste jsem spomel na podobny problem u znameho ktery ma predchozi generaci A510 a taky mu vypadaval, nedalo se mu dovolat a podobne zloby.
Po navsteve jsem zjistil ze kabel od poskytovatele netu ktery vede primo od anteny pres POE zdroj mu vede do WAN strany routeru (nejaky Dlink) a pak teprve z LAN do telefonu. Proc to ? kdyz antena od providera ma v sobe router a naco routovat znovu dalsim zarizenim. Dlink jsem prekonfiguroval z rezimu router do rezimu AP cimz se z ethernetovych zasuvek stal rovnocenny switch a z wifi pristupovy bod ve stejne siti jako kabelova sit a uz bylo po problemu. Z toho plyne ponauceni ze router je zlo a pokud uz doma nejaky mate (coz je velmi pravdepodobne) tak nedavat do cesty dalsi.

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Napsal: úte 14. říj 2014 12:11:02
od ondrej
Dobrý den,

mám podobný problém s C450 IP. Ve čtvrtek mi to začalo hlásit "sip registace selhala". Vyjel jsem si logy na mém účtu, poslední 9.10. 7:45, včera jsem přenastavil tu ip ze sip.odorik.cz na 81.31.45.51. Fungovalo to přesně do dnešního rána, 7:45 poslední registrace.
Už jsem zkoušel reset základny a znovu vše nastavit, nic. Když se dívám na router, podle ip adres se to pokouší navázat spojení, takže problém předpokládám až za routerem.
Děkuji za případnou radu.

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Napsal: stř 15. říj 2014 11:21:41
od xsouku04
ondrej píše:Dobrý den,

mám podobný problém s C450 IP. Ve čtvrtek mi to začalo hlásit "sip registace selhala". Vyjel jsem si logy na mém účtu, poslední 9.10. 7:45, včera jsem přenastavil tu ip ze sip.odorik.cz na 81.31.45.51. Fungovalo to přesně do dnešního rána, 7:45 poslední registrace.
Už jsem zkoušel reset základny a znovu vše nastavit, nic. Když se dívám na router, podle ip adres se to pokouší navázat spojení, takže problém předpokládám až za routerem.
Děkuji za případnou radu.
Dobrý den.
O jakou se jedná linku? Změnit porty jste zkoušel?
Někdy z poměrně záhadných důvodů může pomoci jen pouhá "bezvýznamná" změna lokálního SIP portu.

http://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Napsal: stř 18. úno 2015 15:02:06
od Tom
Také moje A510-IP má poslední dobou čas od času tento problém.
Možná po upgrade na Firmware version: 42.207 (422070000000 / V42.00) - ale s jistotou to říct nemůžu.
Konfiguraci mám dle návodu, žádné standardní porty.
Zařízení se registruje na 5 účtů odorika - VoIP a 4 clip mobily.
Když registrace selže, není přihlášen ani jeden účet - takže potíže s DNS jsou celkem pravděpodobné.
Moc se mi nechce 5x v konfiguraci zadávat číselnou IP adresu místo sip.odorik.cz
Dnes jsem si na domácím serveru pustil ladící výpisy z DNS serveru-forwardéru.
A510-IP asi celkem správně žádá záznamy typu NAPTR a SRV, ale DNS zodpoví jen typ A

Kód: Vybrat vše

dnsmasq: query[NAPTR] sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: query[SRV] _sip._udp.sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded _sip._udp.sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: query[SRV] _sip._tcp.sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded _sip._tcp.sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: query[NAPTR] sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: forwarded sip.odorik.cz to 217.112.162.34
dnsmasq: query[SRV] _sip._udp.sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded _sip._udp.sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: query[A] sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded sip.odorik.cz to 217.112.160.1
dnsmasq: reply sip.odorik.cz is 81.31.45.51
dnsmasq: query[SRV] _sip._tcp.sip.odorik.cz from 192.168.0.9
dnsmasq: forwarded _sip._tcp.sip.odorik.cz to 217.112.160.1
Nemůže být problém právě v tom? Můžete zajistit doplnění záznamů na příslušném name serveru?

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Napsal: stř 18. úno 2015 15:23:00
od xsouku04
Domény máme u forpsi a ti NAPTR prý neumí. Tedy když jsem to naposledy zadal našlo jim to na webu zadat a na email mně tvrdili, že to neumí. Pěkná vizitka pro někoho, kdo se zabývá ve velkém prodejem domén.
Dříve jsme měli vlastní DNS server - tak to zadáno bylo. Na požádání jsme to přidali.
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=1154

Původně bylo plánováno pomocí DNS dělat loadbalncing, proto jsme dříve měli vlastní DNS servery.
To se ale ukázalo jako ne příliš dobré a zbytečné. Proto jsme vlastní DNS zrušili a necháváme to dělat "specialisty".

Nyní máme jen záznamy SRV. Forpsi podporuje jen záznamy SRV. NAPTR neumí. Je lepší i ty SRV smazat?

Doménám moc nerozumím. Ale myslím, že by se s tím měl gigaset vypořádat. Problém trochu je v tom, že ne každý SIP klient NAPTR podporuje a tak je lepší to vypnout a používat stejně jen A záznam. A porty si nastavit ručně. Otevřené porty není třeba vykřikovat do světa.

Problém s DNS by také mohl být na DNS serverech Vašeho poskytovatele internetu. Lze použít Google veřejné DNS servery. https://developers.google.com/speed/public-dns/ 8.8.8.8 a 8.8.4.4
Zadat si veřejnou ip adresu přímo do gigasetu je sice poslední možnost, ale ip adresu změnit rozhodně neplánujeme.
Pokud je na DNS někdo větší odborník, rád si nechám poradit.

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Napsal: stř 18. úno 2015 16:41:52
od Tom
Díky za odpověď, pane Soukup.

Také nejsem odborník na DNS. Asi jsem se při testování příliš zaměřil na NAPTR záznam
a nevšiml si, že SRV funguje - alespoň teď ano. Bohužel lokální server-forwardér dnsmasq
odpověď z cache na SRV záznam vůbec neuvede v debug výpisu a to mě spletlo.

Pro jistotu jsem si v IP konfiguraci Gigasetu nastavil alternativní nameserver přímo na adresu ns.forpsi.cz
Pokud to nepomůže, pokusím se něco nachytat WireSharkem.

Re: Gigaset A510 IP - častá chyba "Přihlášení u poskyt. selh

Napsal: pát 20. úno 2015 10:13:18
od Forrrest
Známý měl stejný problém (s C610 IP), tak jsem mu aktualizoval telefon, router, adresu serveru zadal pomocí IP, zkrátil Registration refresh time (tuším na 15 minut) a pro jistotu zapnul NAT keep alive směr Odorik->zákazník. Od té doby zatím bez problémů.