xsouku04 píše:
Vaše zážitky téměř vypadají, jako by bylo mít nějaké problémy naprosto běžné. Ale z vlastní zkutečnosti mohu říct, že jsem podobně věci nikdy neznamenal a ani neznám nikoho, kdo by je měl.
Měl jsem pocit, že celé toto vlákno je o záhadném výskytu chyby „Přihlášení u poskytovatele selhalo“ na kvalitní síti. Právě ta se mi na telefonu pravidelně objevovala, přestože Zoiper běžel na stejné síti zcela bez problémů (nerozpojil se, Odorik neposlal zprávu o změnu počtu přihlášených zařízení).
xsouku04 píše:
Náš A510 IP/42.245.00.000.000 ani A580 IP/022270000000 nikdy problém neměl, a to máme desítky hovorů denně. A že by způsobovala problémy zbytečná služba předpověď počasí, jsem také neslyšel.
Předpověď počasí způsobovala trochu jiné problémy. Vypadalo to tak, že se ručka každé tři minuty rozpojila, rozsvítila, za minutu zase zhasla, a pak běžela tři minuty v pořádku. Takto ručce postupně došla energie (nestihla se dobíjet). Nic nepomáhalo, ani upgrade firmware, ani reset, ani factory reset a nové nastavení. Vše pomohlo na několik hodin, pak se závada začala opakovat. Až vypnutí předpovědi počasí tuto závadu navždy odstranilo. Model je A540IP (nyní firmware 42.248, v době řešení závady si nejsem jistý).
Pokud se to jiným nestává, možná tato závada souvisí s „Přihlášení u poskyt. selhalo“ (špatná implementace síťového protokolu, rozpojení, memory leak). Jediné, co pomohlo, byla zrušení informačních služeb.
xsouku04 píše:
V případě potíží doporučuji zkusit měnit TCP/UDP (pokud to váš model umí), změnit čísla portů (jak lokálního tak u nás), případně zkusit nahrát novější firmware. Pokud to nezmizí, doporučuji zkusit na víkend nebo na dobu dovolené telefon přenést na jiné místo s jiným poskytovatelem internetu, jestli potíže budou i v tomto případě. To vás nasměruje, jestli je problém v zařízení nebo internetu.
To vše jsem zkoušel – restart, factory reset a nové nastavení, TCP, UDP, změna portu na 6688, nejnovější firmware, přenést ručku na jiné místo (dále i těsně vedle základny), přenést základnu a LTE modem na jiné místo, přestěhovat LTE modem do jiného města, použít pevné IP adresy namísto jmen, vypnout DHCP a používat pevnou IP na místní síti. A nic nepomohlo. Pouze změna poskytovatele LTE internetu.
xsouku04 píše:
Využijte naší služby zasílání emailu, pokud se změní počet registrovaných zařízení na lince, abyste měli přehled i o náhodných krátkodobých výpadcích registrace.
To jsem udělal, přišly desítky mailů denně, tak jsem to zase vypnul. Teď s T-Mobile to mám již třetí den zapnuté, a ani jeden mail.
xsouku04 píše:
Jednou jsem se setkal, že to zlobilo pokud udp signalizační paket přesáhl velikost 1500 bytů. Musí se pak rozdělit na dva a poté opět spojit. To by ale neměl být případ registrace, kde jsou pakety malé, ale může to být u hovoru, kde může prostě pomoci zakázat nepoužívané kodeky (i u nás), a tím změnit velikost paketu. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že by někomu pomohlo změnit forwardování portů na svém routeru. To nedoporučuji.
Problém byl jak s registrací – „Přihlášení u poskytovatele selhalo“, tak s hovory – náhodně, po několika minutách se přerušily. A byl jak s vynuceným TCP, tak s vynuceným UDP.
Forwardování portů jsem nezkoušel.
xsouku04 píše:
Problém je, že pokud by se přecijen ukázalo, že problém je s připojením k internetu a měli byste na to i přesvědčivé důkazy, může být někdy velmi těžké přimět poskytovatele k nápravě. Někdy to ale vyřeší překvapivě rychle.
Mám sice poměrně přesvědčivě doloženo, že problém je s připojením od O2, ale také mám stejně přesvědčivě doloženo, že problém má pouze Gigaset. Je dokonce možné, že problém se vyskytuje s jedním konkrétním typem modemu. To nevím, jiný jsem nezkoušel.
Na řešení jsem přišel zcela náhodou poté, co jsem z jiného důvodu ukončil smlouvu u O2, takže už tento problém nemohu nijak znovu prověřit. Předpokládám ale, že jsem nebyl jediný, kdo provozuje Gigaset na LTE síti O2. A vzhledem k tomu, že TP-Link Archer MR200 patří mezi standardně dodávané modemy od O2, možná to někomu pomůže.