SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Příspěvek od Pitomec »

Ten dotaz položit můžu, ale obávám se toho, aby mně ta SMS nebyla dodatečně doručena (protože se zatím žádná částka nestrhla a tu jízdenku už samozřejmě nepotřebuju). Každopádně je to nespolehlivá věc :x
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Příspěvek od Pitomec »

Dnes objednána jízdenka prozvoněním a nic (ID 112420304), ovšem za čtvrt hodiny opět prozvonění (ID 112423382) a jízdenka už normálně došla. Nemůže to mít nějakou souvislost s tím, že v prvním případě to prozvonění trvalo 16 sekund, zatímco ve druhém případě jenom 8 sekund? Samozřejmě můžu podat reklamaci na provozovatele SMS jízdenek, ale potřebuju mít 100% jistotu, že je chyba opravdu u něho a ne někde jinde.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Dnes objednána jízdenka prozvoněním a nic (ID 112420304), ovšem za čtvrt hodiny opět prozvonění (ID 112423382) a jízdenka už normálně došla. Nemůže to mít nějakou souvislost s tím, že v prvním případě to prozvonění trvalo 16 sekund, zatímco ve druhém případě jenom 8 sekund? Samozřejmě můžu podat reklamaci na provozovatele SMS jízdenek, ale potřebuju mít 100% jistotu, že je chyba opravdu u něho a ne někde jinde.
Ano, rozdíl tam je. V prvním případě 112420304 jste si vyslechl jejich matoucí hlášku "Váš požadavek na objednání se zpracovává", poté jste dále čekal, až vás odmítli po devíti vteřinách pomocí SIP/2.0 487 Request Terminated, dále naše ústředna ještě dále četla hlášku "hovor se nepodařilo spojit".

Ve druhém případě Vás odmítli pomocí SIP/2.0 487 Request Terminated už po pěti vteřinách a Odorik poté přehrál opět svoji hlášku hovor se nepodařilo spojit.

Z pohledu Odoriku jsou oba hovory stejné jen s tím rozdílem, že v jednom bylo déle ticho před odmítnutím hovoru.

Pokud už vám jednou přečetli hlášku, že požadavek se zpracovává, měli vám rozhodně SMS jízdenku zaslat.
Nebo alespoň SMS omluvu, že to mají oni nebo T-mobile zrovna rozbité.
Ostatně kdyby nebyli tak arogantní, mohli by místo nesmyslného odmítání hovoru rovnou říci, jestli objednání bylo úspěšné nebo nikoli a to klidně opakovat až do omrzení končící s výzvou na zavěšení.

Také si myslím, že by bylo rozumné, aby objednanou jízdenku poslali vždy ihned. Bez umělého zdržení. S tím ale že začne platit až za tři minuty od zakoupení. Pokud by revizor zkontroloval onu jízdenku (onen kód) v době, kdy jízdenka ještě neplatí, byl by o tom přece jednoznačný důkaz právě na serveru, pomocí kterého to kontroluje. A tomu by hold musely jít dobře hodiny. Tedy hádky o tom, komu jdou špatně hodiny by byly bezpředmětné.
Vymýšlela to prostě banda arogantních tupounů. Při této nespolehlivosti je to zajímavé jen jako způsob jak se zbavit nadbytečného kreditu u předplacenek, které zákazníka nutí pravidelně dobíjet. A to Odorik není.

Prostě jim to dobře nefunguje a jsou příliš zamyšlení do sebe, než aby si to spravili.

Mám nyní potvrzen obdobný případ z neděle 14. února. Rozdíl byl ale v tom, že se prozvánělo ze simkarty Vodafone. Dotyčný si objednal prozvoněním jednu SMS jízdenku pro jednu osobu, poté co SMS jízdenka úspěšně došla, si objednal ještě druhou pro další osobu. Ale bezdůvodně nic nepřišlo. A poté bohužel již v autobuse objednal znovu a teprve poté SMS jízdenka přišla úspěšně.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Příspěvek od Pitomec »

V tom první případě to bylo tak, že jsem přicházel na zastávku a akorát odjížděla 1 i 2 (nic jiného tam nejezdí) a obě mně tudíž ujely před nosem. Tak jsem vytočil číslo SMS jízdenky v domnění, že do těch cca 5 minut, kdy jede další spoj, zcela jistě SMS přijde - ale jak na potvoru se tam objevila další 2, tak jsem hodil telefon i s probíhajícím hovorem do kapsy a nastoupil. Až teprve po třech zastávkách jsem zjistil, že jedu načerno a raději jsem vystoupil a šel koupit papírovou jízdenku. No a pak jsem zkusmo ještě provedl ten druhý hovor, který jsem ovšem už zavěsil sám a SMS dorazila. Je to prostě na ho*no služba, ale zase furt tahat nějaký papírový lístky a myslet na to, jestli je ještě mám nebo už nemám a na jakou délku je potřebuju... - to je prostě opruz.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Příspěvek od xsouku04 »

Ještě je zde možnost používat aplikaci sejf.cz . Pro platby to využívá oddělený kredit, tedy předpokládám, že by to mohlo být výrazně spolehlivější. A pokud jim to dočasně spadne, tak to snad půjde v té aplikaci nějak poznat.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Příspěvek od Pitomec »

Jenomže to bych nesměl používat telefon Nokia 208 s S40 :D Jinak jsem také zaregistroval, že když jízdenku objednám přes SMS, tak dorazí vždy (resp. nestalo se mně ani jednou, že by nedošla). Ovšem to jsou zase další 3 kačky navrch...
Obrázek
TomK
Příspěvky: 47
Registrován: stř 02. říj 2013 11:40:38

Re: SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Příspěvek od TomK »

Přešel jsem na mobilní app Sejf.cz a jsem spokojen.
Upozorňuji, že pro zakoupení jízdenky vyžaduje mobilní data (alespoň na chvíli zapnout, spotřeba zanedbatelná).
Dobíjení platební kartou okamžitě. min 100Kč (poplatek 1,5% z částky, takže zaplatíte 101,50), převodem z účtu (cca 1 den).

Jízdné 19Kč / 20(!) minut nebo 29Kč / 75 minut, dorazí okamžitě s odloženým začátkem platnosti o 1 minutu.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Příspěvek od Pitomec »

Dnes opět problém, po zavolání na číslo 910902029 v 11:49:22 nedošla žádná SMS s jízdenkou (ID hovoru 132159569) a musel jsem v 11:57:48 volat znovu, pak už vše v pořádku.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: SMS jízdenky DPMB (premium SMS)

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Dnes opět problém, po zavolání na číslo 910902029 v 11:49:22 nedošla žádná SMS s jízdenkou (ID hovoru 132159569) a musel jsem v 11:57:48 volat znovu, pak už vše v pořádku.
Myslím, že když je slyšet ta jejich hláška "požadavek se zpracovává", usvědčují se tím sami z problému. Jestlipak jej alespoň přiznají?
Nechápu, proč by nemohli mít více typů těch hlášek. "SMS zakoupena, dostanete ji za 2 minuty", "Promiňte, zrovna máme poruchu, mazejte do trafiky či automatu, nebo si jízdenku kupte u řidiče.",
"Vaše číslo není registrováno pro zakoupení SMS jízdenky." a nebo "Nezdařilo se, povolte si prosím premium SMS".
Hlavně, že pořád všude tlačí ty svoje reklamy. Takhle je to fakt náročné si domýšlet, co se asi tak děje. A taky nespolehlivé.
Pořád melou ten jeden nesmysl. To by už snad bylo i lepší jen tak zvonit.
Nebo by mohli dát alespoň vědět SMS zprávou, když se jejich vinou (nebo chybou komunikace s mobilním operátorem) nákup nezdaří.

Oni ale budou raději investovat do reklamy. Ach ta arogance. No možná to bude tím, že práce s premium SMS je takový trochu mafiánský obor a technicky zdatná firma se k tomu tedy nejspíše jen tak nedostane.

Možná by ale šlo si promluvit s někým vlivným v Dopravním podniku města Brna. Vypadá to, že tam stále nějací schopní a ochotní lidi bez předsudků a postranních úmyslů existují. Sice občas také koupí nějakou hroznou a předraženou novou tramvaj, ale možná byl nějaký "výprodej", není to tak zjevné. S Prahou se to rozhodně nedá srovnávat. Jinak se ale chovají racionálně.

Vlastně pokud by se udělalo to, že by SMS jízdenka přišla okamžitě po prozvonění ale s tím, že by měla platnost odloženou na později, bylo by to naprosto dostatečné. Navíc člověk by měl jistotu např. že než dojde k zastávce, jízdenka bude platná. Jediný trochu problematická část je nutnost všechny upozornit na tu odloženou platnost. Nyní se ale stejně často stává, že SMS dojde až v okamžiku kontroly a pak je stejně velmi sporné jestli pokutu dát či nikoli.
Odpovědět