Stránka 1 z 3

Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: sob 03. led 2015 23:29:59
od xsouku04
Náš zákazník píše:
Nemohlo by třeba existovat něco jako udělení oprávnění k účtu? - řekněme že v nastavení účtu by se přidala volba oprávnění, zde by se zadalo že k účtu 6091211 má ještě přístup účet 6195570 (třeba náš servisní). Sice by se asi muselo něco programovat, třeba by to ale využilo více vašich zákazníků. Vlastník čísla (zákazník s PINem) by ten náš přístup mohl kdykoliv zrušit (už od nás nechce servis...)
Já odpovídám:

Myslím, že to je dobrý nápad. Každý zákazník by mohl zadat nějakého uživatele, kterému umožní přístup do svého účtu bez toho, aby mu musel oznamovat každou změnu pinu nebo hesla. Přístup bude moci kdykoli v budoucnu opět zakázat. Tento superuživatel by pak mohl mít přehled o svých "svěřencích" a byl by tak snadněji schopen řešit potíže.
Což v praxi mohou být příbuzní, známí, jeho děti, zaměstnanci, nebo i jiní "klienti", o které se stará a kteří mají oddělený kredit.
V praxi je naprosto běžné, že jeden VoIP nadšenec pomáhá s VoIP všem lidem kolem sebe a jeho odměna často je jen to, že jim pak může všem volat zdarma.

Ještě dodávám:

Mohl by to být dobrý způsob, jak elegantně obejít to, že není možné nastavovat limit na volání (kredit) pro jednotlivé linky účtu.

Co vy na to?

Re: Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: ned 04. led 2015 0:02:04
od mobilemanic
Určitě +1, sice ne já konkrétně, ale pro jiné by to využití určitě mělo... Pokud bych měl používání Odoriku nastavené trochu jinak, tak si takovou správu cizích účtů dovedu bez problému představit používat.

Já bych měl ještě jiný trochu specifičtější požadavek - kdyby bylo možné použít "sdílené identifikace linky" cross-account, tedy např. umožnit *2 zavolat z jiné linky, která je ale na úplně jiném účtu. V mém případě by se jednalo o hodně specifické využití (použití firemní linky ze soukromého mobilu), tedy hodně neobvyklá situace (vyžaduje to Odorik na soukromém telefonu a i v práci; a navíc bych musel doufat, že posílání těch dodatků T-Mobile jednou nezařízne). Ale třeba někoho dalšího napadne nějaké další využití. Co myslíte?

Re: Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: ned 04. led 2015 0:06:06
od MaT
Já jsem určitě pro. Starám se o telefonování ještě rodičům (SIM karty i VoIP), mám sice napsaná jejich hesla, ale "vidět" na ně nějak i v rámci jednoho přihlášení by bylo asi pohodlnější...

Re: Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: ned 04. led 2015 2:12:12
od Forrrest
Skvělé, bylo by to velké usnadnění práce! 8-) Plus by lidé nemuseli sdělovat své přihl. údaje.
Jak by to vlastně mělo fungovat? Představuji si třeba, že bych někde ve svém rozhraní klikl na "spravovat cizí účet" - vybral bych který - po přepnutí by to vypadalo podobně, jako kdybych byl na ten cizí účet přihlášen klasicky (PINem), akorát misto "Odhlásit" by tam bylo např. "Odhlásit z administrace XXXXXXX" - což by mě hodilo zpět do mého účtu.
Kromě toho by to mohlo i ochránit soukromí - pokud se dalo nastavit, k čemu všemu má mít ten administrátor přístup - jestli jen k nastavení linek, nebo i k výši kreditu, tel. seznamu, výpisu hovorů... případně i přihl. údajům.

Re: Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: ned 04. led 2015 5:49:05
od Kristovec
Já to mám tak,že heslo mám stejné,jako kamarád,tedy ty poslední čtyři číslice,takže naše PINy se liší pouze devíti číslicemi mobilního čísla.
Jiná možnost - můj zákaznický účet u O2.SK obsahuje i jeho SIMku,takže po přihlášení jménem a heslem si mohu vybrat,který ze tří podúčtů chci spravovat,mám 3 aktivní SIM.

Re: Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: ned 04. led 2015 11:35:06
od xsouku04
Forrrest píše:Skvělé, bylo by to velké usnadnění práce! 8-) Plus by lidé nemuseli sdělovat své přihl. údaje.
Jak by to vlastně mělo fungovat? Představuji si třeba, že bych někde ve svém rozhraní klikl na "spravovat cizí účet" - vybral bych který - po přepnutí by to vypadalo podobně, jako kdybych byl na ten cizí účet přihlášen klasicky (PINem), akorát misto "Odhlásit" by tam bylo např. "Odhlásit z administrace XXXXXXX" - což by mě hodilo zpět do mého účtu.
Kromě toho by to mohlo i ochránit soukromí - pokud se dalo nastavit, k čemu všemu má mít ten administrátor přístup - jestli jen k nastavení linek, nebo i k výši kreditu, tel. seznamu, výpisu hovorů... případně i přihl. údajům.
Jak přesně to udělat není rozhodnuto. Asi by stačila tabulka všech uživatelů, jejich linek a inforamcí o tom odkud a jak jsou přihlášeny. Pokud by dotyčný chtěl dělat něco více, přihlásil by se pod daným uživatelem.

V každém případě zažádat o možnost správy cizí účet by měl majitel spravovaného účtu a ne obráceně.

Re: Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: ned 04. led 2015 12:47:44
od Georgius
Určitě jsem PRO :!:

Re: Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: ned 04. led 2015 12:53:14
od alfi
Za mě je to taky zajímavý nápad. I když většina "domácích" uživatelů si asi vystačí i se sdílením hesla=PINu. Dokážu si představit, že další čísla (a klidně po číslech, nikoli po celých účtech) se pod mým přihlášením objeví s nějakým označením v dnešní volbě pro výběr čísla - menu "linky", "průvodce nastavením" a "výpisy volání" už jsou na to v podstatě připravené. (i statistiky přes všechna čísla více účtů můžou být pro někoho zajímavé)

Jen pozor na to, že zavedením rolí uživatelů a rozdílných přístupových oprávnění se vývoj administrace řádově zesložití a bude náchylnější na chyby či zveřejnění nevhodných informací někomu dalšímu = otestovat potom úplně všechny možné scénaře může být v praxi nereálné = příliš náročné.

Re: Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: ned 04. led 2015 13:27:20
od tom_speedy
Zkusím se u tohoto tématu zeptat na následující:
Mám u Odorika založený účet v něm mám dvě linky jednu pro sebe a jednu pro rodiče. Jedeme na jeden kredit a za čas si to mezi sebou "vyúčtujeme" Jde mi o to, že uvažuju o SIM u vás. Ovšem to už by byl celkem problém "sdílet" kredit na všechna čísla. Nešlo by nějak oddělit kredity k linkám? Např. dobít jako registrovaný uživatel a následně tento kredit přerozdělit k jednotlivým linkám?

Např. dobiju si 500Kč - 100Kč přidám svojí lince (voip)
- 100Kč dám rodičům (voip)
- 300Kč si dám do svýho mobilu

Přesně by se vědělo kdo kolik provolal a když by to provolal, tak by se mu opět převedlo.... Díky berte to prosím jako další nápad.

Re: Možnost spravovat cizí Odorik účty

Napsal: ned 04. led 2015 13:37:18
od GeBu
Zřejmě bych možnost spravovat cizí Odorik účet využil (buď já nebo kolega), ale nepovažuji to pro sebe za nic kriticky důležitého, protože od ostatních účtů mám hesla (spravuji asi 4 Odorik účty s asi 15 linkami - neziskovky a blízká rodina) a když je potřeba tak se přihlásím přes daný login.

Níže uvedenou možnost bych využil zřejmě více a to ve stejné situaci jak popisuje mobilemanic: Volání služebních hovorů z domu s účtováním na služební čísla. Ale také to není kritické, protože to potřebuji jen občas a tak to vyvolávám přes webové rozhraní (nefunguje mi správně sipa volání, které potřebuji častěji a musím ho také vyvolat přes web a tak jsem na to zvyklý).
mobilemanic píše:Já bych měl ještě jiný trochu specifičtější požadavek - kdyby bylo možné použít "sdílené identifikace linky" cross-account, tedy např. umožnit *2 zavolat z jiné linky, která je ale na úplně jiném účtu.