Dobrý den,
při volání z Odoriku na pevnou pozorujeme zpoždění na začátku hovoru. Volaný nás slyší hned, my máme na počátku hovoru "tmu" cca 2-3 sekundy. Čísla hovorů např. 126508246 , 126251645 , 126249579.
Spojení na mobil naběhne hned. Internet 40/20Mb LAN, jitter vynikající, domácí router s NATem, udp:5060, voip gw Siemens c450ip (?) připojena kabelem.
Prosím o radu.
zpožděné spojení na pevnou
Re: zpožděné spojení na pevnou
Dobry den
Tohoto jsem si taky vsiml ale dela to i pri volani na pevnou linku O2 od jineho voip operatora taky (v mem pripade to delal jiz zruseny mikrotech)
Protoze za 2-3 s volany zpravidla ani neprilozi zvednute sluchatko k hlave ani nezacne mluvit tak jsem neresil jako zadny problem.
Zajimave je ze pokud volany s pevnou linkou (O2) polozi sluchatko na aparat tak se u mne (Odorika) hovor neukonci a dale na displeji telefonu bezi cas. Toto taktez delalo u mikrotechu takze jsem opet neresil protoze stejne zavesit ma hlavne volajici ktery to plati.
Jak pisete tak pri volani na 6 a 7 cisla (mobilni) je to vse OK vcetne ukonceni hovoru volanym.
Tohoto jsem si taky vsiml ale dela to i pri volani na pevnou linku O2 od jineho voip operatora taky (v mem pripade to delal jiz zruseny mikrotech)
Protoze za 2-3 s volany zpravidla ani neprilozi zvednute sluchatko k hlave ani nezacne mluvit tak jsem neresil jako zadny problem.
Zajimave je ze pokud volany s pevnou linkou (O2) polozi sluchatko na aparat tak se u mne (Odorika) hovor neukonci a dale na displeji telefonu bezi cas. Toto taktez delalo u mikrotechu takze jsem opet neresil protoze stejne zavesit ma hlavne volajici ktery to plati.
Jak pisete tak pri volani na 6 a 7 cisla (mobilni) je to vse OK vcetne ukonceni hovoru volanym.
-
- Příspěvky: 486
- Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15
Re: zpožděné spojení na pevnou
Zní to jako obvyklé SIP ALG problémy... Zkusil bych Odorik nalogovat na alternativní port, teď si nevzpomenu, kdyžtak mne někdo doplní. Odhadoval bych, že ten router s NATem zasahuje do SIP komunikace (SIP ALG na 5060) a vyloženě to vylepšuje
Re: zpožděné spojení na pevnou
Pro mobilemanica:
No ale jak by to souviselo s telefonnim cislem mobilni vs pevna?
Jak to ze to je pri volani na mobilni cisla ok?
No ale jak by to souviselo s telefonnim cislem mobilni vs pevna?
Jak to ze to je pri volani na mobilni cisla ok?
-
- Příspěvky: 486
- Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15
Re: zpožděné spojení na pevnou
Aha, tu část s tím, že na mobily to funguje dobře jsem přehlédnul.. To je dost zvláštní, ale i tak bych SIP ALG asi nevylučoval, člověk nikdy neví, co se tam uvnitř děje.o-k píše:No ale jak by to souviselo s telefonnim cislem mobilni vs pevna?
Jak to ze to je pri volani na mobilni cisla ok?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8161
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: zpožděné spojení na pevnou
Díval jsem se na hovor 126508246, vypadá u nás v pořádku. Tedy RTP pakety "samotný zvuk"r6ak píše:Dobrý den,
při volání z Odoriku na pevnou pozorujeme zpoždění na začátku hovoru. Volaný nás slyší hned, my máme na počátku hovoru "tmu" cca 2-3 sekundy. Čísla hovorů např. 126508246 , 126251645 , 126249579.
Spojení na mobil naběhne hned. Internet 40/20Mb LAN, jitter vynikající, domácí router s NATem, udp:5060, voip gw Siemens c450ip (?) připojena kabelem.
Prosím o radu.
Proudí celou dobu bez několikavteřinové přestávky.
Na SIP ALG to také nevypadá, protože již používáte nestandardní porty na obou stranách.
Chci si tedy ještě ujasnit. Volající slyší vyzvánění ale v okamžiku kdy volaný hovor zdvihne dojde k 2-3 vteřinovému hluchému místu, kdy není slyšet vůbec nic ? Je to vyzvánění zkutečné, nebo falešné produkované až sluchátkem?
Totiž vyzvánění je obvykle a případě hovoru 126508246 zvuk jako každý jiný. Jen při volání v rámci sítě nebo v jiných výjimečných případech může vyzvánění generovat přímo koncový telefon a k přenosu samotného vyzvánění nedojde.
Co bych asi zkusil je přenést základnu i sluchátko na nějaké jiné přípojení k internetu. Přestane to dělat? Nebo že by byla závada na DECT části?
Asi dvakrát jsme řešili že při zdvihnutí hovoru se hovor přeruší a ukončí. Závada byla na DECT části.
Zvláštní ale je, že to dělá jen u hovorů na pevnou, což ale o DECT zase vůbec nesvědčí. Proto bych asi vyzkoušel nejdříve internet na jiném místě.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8161
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: zpožděné spojení na pevnou
Tohle je běžné a normální chování analogových pevných linek. Pokud zavěsí volaná strana co má tuhle analogovou pevnou linku a volající nikoli, trvá to něco jako půl minuty až minutu než dojde k přerušení hovoru. Je to normální.o-k píše: Zajimave je ze pokud volany s pevnou linkou (O2) polozi sluchatko na aparat tak se u mne (Odorika) hovor neukonci a dale na displeji telefonu bezi cas. Toto taktez delalo u mikrotechu takze jsem opet neresil protoze stejne zavesit ma hlavne volajici ktery to plati.
To že není první 2-3 vteřiny slyšet je něco jiného.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8161
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: zpožděné spojení na pevnou
Z několikavteřinového ticha na začátku hovoru jsem se setkal ještě u wifi telefonu.
http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/w ... nk-dph-541
Tam se šlo tomuto vyhnout následujícím nastavením:
Abyste se vyhnuli několikavteřinovému tichu na začátku hovoru, povolte na použité lince na webu Odorik jako jediný kodek ALAW=PCMA=G711A
http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/w ... nk-dph-541
Tam se šlo tomuto vyhnout následujícím nastavením:
Abyste se vyhnuli několikavteřinovému tichu na začátku hovoru, povolte na použité lince na webu Odorik jako jediný kodek ALAW=PCMA=G711A