Více SIM pod jedním číslem?

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
EZR
Příspěvky: 6
Registrován: sob 18. črc 2015 9:23:46

Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od EZR »

Dobrý den,
máme v plánu převést všechny naše mobilní čísla od O2 k Odorikovi, ale potřebujeme aby se více SIM karet hlásilo pod tím samým číslem.
Například někdo zavolá na naše mobilní číslo s koncovkou 600 a začnou zvonit všechny 3 SIM karty spárované s tímto číslem + obráceně, kdokoliv kdo bude volat z některé z těchto 3 SIM karet se bude navenek tvářit jako číslo s koncovkou 600.
Jde něco takového zařídit? Google ani Vaše wiki mi v tomhle ohledu moc nepomohla, ale je dost možné, že jsem jenom špatně hledal. :)

Moc děkuji
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od xsouku04 »

EZR píše:Dobrý den,
máme v plánu převést všechny naše mobilní čísla od O2 k Odorikovi, ale potřebujeme aby se více SIM karet hlásilo pod tím samým číslem.
Například někdo zavolá na naše mobilní číslo s koncovkou 600 a začnou zvonit všechny 3 SIM karty spárované s tímto číslem + obráceně, kdokoliv kdo bude volat z některé z těchto 3 SIM karet se bude navenek tvářit jako číslo s koncovkou 600.
Jde něco takového zařídit? Google ani Vaše wiki mi v tomhle ohledu moc nepomohla, ale je dost možné, že jsem jenom špatně hledal. :)

Moc děkuji
Naše funkce paralelního zvonění, kdy by to takto šlo udělat u mobilních čísel, nefunguje. Funguje jen u VoIP.
Příchozí hovory nejdou přes nás, ale jdou napřímo, tedy neumíme udělat, aby jeden příchozí hovor zvonil na více simkartách.

Co se týče odchozích hovorů, tam umíme udělat, co požadujete. Nebude to ale fungovat na SMS.

Jediné řešení, o kterém vím, je mobilní číslo přesměrovat na VoIP číslo a tam si nastavit, kde všude to má zvonit. Bohužel cena takového přesměrování je 0,59. Pokud budete dále hovor směrovat někam na mobil je to dalších 0,59 Kč/min.

Ceně za přesměrování se již brzy půjde vyhnout koupením balíčku VPN, kde v rámci těch 3000 minut půjde volat (přesměrovat) zdarma i na geografická a nomadická čísla Odorik.
Musí to číslo být opravdu mobilní? Kdybyste použili místo mobilního geografického, zjednodušilo by se Vám to.

Nevím o tom, že by to, co požadujete, uměl někdo v ČR nabídnout.
EZR
Příspěvky: 6
Registrován: sob 18. črc 2015 9:23:46

Re: Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od EZR »

No O2 to dělá tak, že dostanete SIM kartu se stejným číslem a funguje vždycky ta co se přihlásí jako poslední, takže se mezi sebou vlastně střídají...

Problém je v tom, že to musí být číslo (jde vlastně o 2 čísla a každé by mělo mít několik SIM) na které jsou naši zákazníci zvyklí... Nemůžeme bohužel zavést nové, rozhodně ne skokově. Mobilní číslo nelze použít jako geografické?

Nevíte kdy přibližně bude ten balíček s VPN k dispozici?
v.kopp
Příspěvky: 66
Registrován: ned 28. črc 2013 16:29:17

Re: Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od v.kopp »

Zřejmě u máte nějaký zaběhlý stav. Možná by bylo dobré ho trochu popsat.
Kde teď ty dvě SIM máte?
Teď jsou ve dvou mobilech dvou lidí, místo nich má být mobilů více (zvětšení počtu pracovníků)?
Nebo ty SIM máte v nějaké bráně v ústředně (na jakém HW)?
Nebo ještě jinak?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od xsouku04 »

EZR píše:No O2 to dělá tak, že dostanete SIM kartu se stejným číslem a funguje vždycky ta co se přihlásí jako poslední, takže se mezi sebou vlastně střídají...
Rozumím, tedy aby číslo zvonilo současně na více místech, také nejde.
EZR píše: Problém je v tom, že to musí být číslo (jde vlastně o 2 čísla a každé by mělo mít několik SIM) na které jsou naši zákazníci zvyklí... Nemůžeme bohužel zavést nové, rozhodně ne skokově. Mobilní číslo nelze použít jako geografické?
Mobilní číslo musí mít vždy simkartu. Pokud je chcete nasměrovat do ústředny, dělá se to pomocí přesměrování na geografické číslo.
Dříve to šlo, ale ČTÚ to zakázal. Jde o to, že pro hovor na mobilní číslo jsou jiné propojovací poplatky než na pevné číslo, tedy kdyby to ČTÚ nezakázal, znamenalo by to v podstatě zánik pevných čísel, protože mobilní jsou pro operátory výhodnější. Jinak bychom rádi nabízeli mobilní čísla i ve variantě bez simkaret, ale nejde to.

Dnes ale nejsou "neomezené tarify" tak drahé, takže případné přesměrování už není taková hrůza.
EZR píše:Nevíte kdy přibližně bude ten balíček s VPN k dispozici?
Pokud se nevyskytne komplikace, mohlo by to být od 1.8. Balíček VPN máme už nyní, stojí 110 Kč/měsíc vč. DPH. Nově ale bude platit nejen v mobilní síti ale i na pevná čísla.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od xsouku04 »

v.kopp píše:Zřejmě u máte nějaký zaběhlý stav. Možná by bylo dobré ho trochu popsat.
Kde teď ty dvě SIM máte?
Teď jsou ve dvou mobilech dvou lidí, místo nich má být mobilů více (zvětšení počtu pracovníků)?
Nebo ty SIM máte v nějaké bráně v ústředně (na jakém HW)?
Nebo ještě jinak?
On to žádný zázrak není. Oni mají sice více simkaret, ale používaná smí být současně vždy jen jedna.
Tedy stejně se nějak musí domluvit, kdo že bude ten na příjmu.
Tedy žádné "paralelní zvonění" nebo možnost na jedno číslo přijímat více současných hovorů, to neřeší.
To lze ale řešit přesměrováním (případně podmíněným přesměrováním).
EZR
Příspěvky: 6
Registrován: sob 18. črc 2015 9:23:46

Re: Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od EZR »

Jak popsal xsouku04 tak zaběhlý stav není úplně ideální. SIM karty se mezi sebou pouze střídají (zatím jsou jen 2).
Jinak jde o situaci kdy jedna SIM je v klasickém mobilu a ostatní jsou v napevno zabudovaných telefonech v autech. Jenže z tohohle tandemu se teď celý ansámbl rozroste o ještě jednu SIM (takže jedno číslo by mělo být ve 3 mobilech) + máme ještě druhé mobilní číslo u kterého by jsme chtěli to samé (takže vlastně 2x sada tří SIM karet s jedním číslem).

Ne, v současnosti to tak také nefunguje, vždy zvoní jen jedna SIM (ta ze které byl poslední odchozí hovor, nebo se jednoduše poslední přihlásila do sítě).

Takže jaké by pro nás bylo nejlepší možné řešení? Chápu to správně, že se zaměněním odchozího čísla, tak aby bylo na všech SIM kartách stejné, není problém, ale problém je pouze s paralelním zvoněním na více SIM najednou (příchozí hovory)? A nebo je tedy možnost použít místo mobilního čísla jedno klasické pevné a na něj napojit ony SIM karty a tím by se to vyřešilo? Jaké jsou alternativy?

Děkuji
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2582
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od Pitomec »

Příchozí hovor je ideální dostat přímo na pevné číslo registrované u Odoriku, protože tento hovor pak přijme ústředna Odoriku a můžeš si ho nasměrovat (klidně i současně) na počet mobilních telefonů dle libosti a ani to není podmíněno tím, že by ty mobilní telefony musely být v sítí Odorik. Jedinou nevýhodou je cena, kdy za každý takto přesměrovaný hovor zaplatíš 0,59Kč za minutu (ovšem s tarifikací 1+1).
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Příchozí hovor je ideální dostat přímo na pevné číslo registrované u Odoriku, protože tento hovor pak přijme ústředna Odoriku a můžeš si ho nasměrovat (klidně i současně) na počet mobilních telefonů dle libosti a ani to není podmíněno tím, že by ty mobilní telefony musely být v sítí Odorik. Jedinou nevýhodou je cena, kdy za každý takto přesměrovaný hovor zaplatíš 0,59Kč za minutu (ovšem s tarifikací 1+1).
Přesně tak. Technický problém to tedy není, je problém jen s cenou. A tady záleží, kolik těch hovorů bude a jak bývají dlouhé. Pokud hovorů moc není a typicky bývají hodně krátké, problém to není, protože provolaná částka nebude velká.
Pokud bude příchozích hovorů hodně nebo bývají dlouhé, může se vyplatit si pořídit VPN balíček (nově to bude u Odorik.cz možné), nebo nějaké neomezené volání na tu simkartu (pokud by SIM nebyla u Odorik.cz), která je přesměrovaná na VoIP číslo. Tím se zbavíte poplatků za přesměrování náhradou za nějaký paušál. Druhá část hovoru, kdy to směrujeme dále na mobilní číslo, už ale takto redukovat nejde. Ledaže byste alespoň část hovorů vyřizovali přímo na VoIP. Pokud budete hovory směrovat dále na mobil, je vždy bohužel nutné platit od minuty, tedy vlastně spíše od vteřiny.

Fakt, že to vyzvání na více místech zároveň, je podle mne velmi užitečný. Můžete takto držet "službu" bez toho, aby to někoho skutečně omezovalo. Pokud máte denně třeba 5 cca 2 minuty dlouhých hovorů, které jsou ale důležité a je podstatné, že to vždy někdo zdvihne, může to být velmi užitečné a náklady za placení od minuty mohou být relativně zanedbatelné.
alfi
Příspěvky: 721
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Více SIM pod jedním číslem?

Příspěvek od alfi »

Současné zvonění na mobilních telefonech má, na rozdíl od SIP telefonů, jednu potenciálně nepříjemnou vlastnost - ostatní příjemci hovoru nepoznají, jestli někdo jiný hovor zvedl či ne, vždycky uvidí zmeškaný hovor a neví, jestli je třeba volat zpátky. Tak než to zadrátujete a přeportujete, zvažte, jestli to není velká komplikace. Příp. doporučuju nejdřív v praxi vyzkoušet, přesměrování na pevné číslo jde nastavit i bez portování :)
Odpovědět