Dobrý den.
Potřeboval bych poradit s nefunkčností s bezdrátovým wi-fi telefonem Well ST-100 (má nejnovější firmware), který jsou na jedné Wi-fi síti. Popíšu stav...
Mám jednu registraci na Odorik.cz s dvěma linkami (linky xxx949 a xxx950) bez veřejného čísla a dva tyto telefony ST100 s jednou linkou nastavenou v každém z nich.
Pokud volám na mobilní síť, nebo do jiného voip operátora(Mikrotech), není problém. Ale jakmile volám ve stejné síti Odorik.cz s těmito dvouma zařízeníma, nedomluví se.
Ale... V mobilu s Androidem mám program CSipSimpl a jinou registrací(linka xxx850) u Odorik.cz. Na ten Android se dovolám, ovšem z Androidu na ST100 (obě linky) ne.
Podrobná data z ústředny Odoriku dodají jistě vzápětí technici, se kterými jsem se to snažil řešit. Problém prý je nejspíš někde v proxy v kombinaci s telefonama.
Má někdo podobnou zkušenost?
Díky za pomoc.
problém s WELL ST-100
Re: problém s WELL ST-100
Pane Soukup, nebo někdo z techniků, mohli by jste sem dát ten můj problémový výpis? Zítra bych chtěl volat joyce.cz, ať se na to podívají...
Díky.
Díky.
Re: problém s WELL ST-100
Další upřesnění:
- „Mám jednu registraci na Odorik.cz s dvěma linkami“ – tzn. že máte dvě veřejné čísla nebo se jedná o nějaké lokální čísla ve VoIP síti.
Jsou to lokální čísla v jedné VOIP síti. Připojuju přístroje v lokální wifi síti. Ven se volá přes proxy bránu.
- „Ale jakmile volám ve stejné síti Odorik.cz s těmito dvouma zařízeníma, nedomluví se.“ – tzn. že telefon nezvoní nebo/s nejde hlas?
Telefony normálně zvoní jak mají, po zvednutí nic. Prý se používají jiné porty pro zvonění a jiné pro hlas.
- „V mobilu s Androidem mám program CSipSimpl a jinou registrací(linka xxx850)“ – můžete vyzkoušet stejnou registraci jak je u ST100 tzn. jednu z linek (linky xxx949 a xxx950) a tím vyloučit chybu wifi telefonu nebo ji potvrdit.
Účty jsem různě kombinoval, problém je v ST100 v kombinaci s proxy Odorik.cz. Strávil jsem s tím vším dost hodin...
Stále očekávám, že sem někdo z techniků přidá ten výpis!!!
- „Mám jednu registraci na Odorik.cz s dvěma linkami“ – tzn. že máte dvě veřejné čísla nebo se jedná o nějaké lokální čísla ve VoIP síti.
Jsou to lokální čísla v jedné VOIP síti. Připojuju přístroje v lokální wifi síti. Ven se volá přes proxy bránu.
- „Ale jakmile volám ve stejné síti Odorik.cz s těmito dvouma zařízeníma, nedomluví se.“ – tzn. že telefon nezvoní nebo/s nejde hlas?
Telefony normálně zvoní jak mají, po zvednutí nic. Prý se používají jiné porty pro zvonění a jiné pro hlas.
- „V mobilu s Androidem mám program CSipSimpl a jinou registrací(linka xxx850)“ – můžete vyzkoušet stejnou registraci jak je u ST100 tzn. jednu z linek (linky xxx949 a xxx950) a tím vyloučit chybu wifi telefonu nebo ji potvrdit.
Účty jsem různě kombinoval, problém je v ST100 v kombinaci s proxy Odorik.cz. Strávil jsem s tím vším dost hodin...
Stále očekávám, že sem někdo z techniků přidá ten výpis!!!
Re: problém s WELL ST-100
Dobry den,
prikladam vypis, telefon si s proxy nerozumi v odpovedi ACK na 200 OK
UZIVATEL ---> PROXY
SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 81.31.45.51;branch=z9hG4bK692f.87df9037.0
Via: SIP/2.0/UDP 81.31.45.56:5060;branch=z9hG4bK66fba56e;rport=5060
Record-Route: <sip:**414949@81.31.45.51;lr=on;ftag=as6acee4ff;nat=yes>
From: "*414950" <sip:*414950@81.31.45.56>;tag=as6acee4ff
To: <sip:414949@81.31.45.51>;tag=565512550
Call-ID: 161679a361fff09172be1c194f79b966@81.31.45.56:5060
CSeq: 102 INVITE
Contact: <sip:414949@192.168.0.222:5060>
Content-Type: application/sdp
Max-Forwards: 70
Content-Length: 186
v=0
o=414949 218438 218439 IN IP4 192.168.0.222
s=-
c=IN IP4 192.168.0.222
t=0 0
m=audio 20004 RTP/AVP 18 101
a=rtpmap:18 G729/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=sendrecv
PROXY ---> UZIVATEL
ACK sip:414949@89.235.29.110:64303 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 81.31.45.51;branch=0
Via: SIP/2.0/UDP 81.31.45.56:5060;branch=z9hG4bK2981a7ab;rport=5060
Max-Forwards: 69
From: "*414950" <sip:*414950@81.31.45.56>;tag=as6acee4ff
To: <sip:**414949@81.31.45.51>;tag=565512550
Contact: <sip:*414950@81.31.45.56:5060>
Call-ID: 161679a361fff09172be1c194f79b966@81.31.45.56:5060
CSeq: 102 ACK
User-Agent: Odorik_UAC
Content-Length: 0
Toto se opakuje do vyhniti.
prikladam vypis, telefon si s proxy nerozumi v odpovedi ACK na 200 OK
UZIVATEL ---> PROXY
SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP 81.31.45.51;branch=z9hG4bK692f.87df9037.0
Via: SIP/2.0/UDP 81.31.45.56:5060;branch=z9hG4bK66fba56e;rport=5060
Record-Route: <sip:**414949@81.31.45.51;lr=on;ftag=as6acee4ff;nat=yes>
From: "*414950" <sip:*414950@81.31.45.56>;tag=as6acee4ff
To: <sip:414949@81.31.45.51>;tag=565512550
Call-ID: 161679a361fff09172be1c194f79b966@81.31.45.56:5060
CSeq: 102 INVITE
Contact: <sip:414949@192.168.0.222:5060>
Content-Type: application/sdp
Max-Forwards: 70
Content-Length: 186
v=0
o=414949 218438 218439 IN IP4 192.168.0.222
s=-
c=IN IP4 192.168.0.222
t=0 0
m=audio 20004 RTP/AVP 18 101
a=rtpmap:18 G729/8000
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=sendrecv
PROXY ---> UZIVATEL
ACK sip:414949@89.235.29.110:64303 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP 81.31.45.51;branch=0
Via: SIP/2.0/UDP 81.31.45.56:5060;branch=z9hG4bK2981a7ab;rport=5060
Max-Forwards: 69
From: "*414950" <sip:*414950@81.31.45.56>;tag=as6acee4ff
To: <sip:**414949@81.31.45.51>;tag=565512550
Contact: <sip:*414950@81.31.45.56:5060>
Call-ID: 161679a361fff09172be1c194f79b966@81.31.45.56:5060
CSeq: 102 ACK
User-Agent: Odorik_UAC
Content-Length: 0
Toto se opakuje do vyhniti.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8161
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s WELL ST-100
Tak jsme dnes zkoušeli testovat na nové verzi proxy. Tam jsme trochu změnili obsah hlavičky a telefon well ST-100 tam funguje.
Prostě tomu telefonu vadí ty dvě hvězdičky v to tedy např. To: <sip:**414949@81.31.45.51>;tag=565512550
Jestli porušujeme normu my nebo telefon tím že je zbytečně striktní, těžko říct. Pravdou ale je žádný jiný telefon s tím problém neměl. Vypadá to že nová proxy by měla být nasazena ještě letos. Nejpozději v lednu. Možná také provedeme změny hlavičky to i na staré verzi. Více zítra.
Prostě tomu telefonu vadí ty dvě hvězdičky v to tedy např. To: <sip:**414949@81.31.45.51>;tag=565512550
Jestli porušujeme normu my nebo telefon tím že je zbytečně striktní, těžko říct. Pravdou ale je žádný jiný telefon s tím problém neměl. Vypadá to že nová proxy by měla být nasazena ještě letos. Nejpozději v lednu. Možná také provedeme změny hlavičky to i na staré verzi. Více zítra.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8161
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s WELL ST-100
Je zde ještě další problém. Pokud telefon vyzvání a druhá strana vyzvánění zruší, telefon vyzvání dál. Možná se vyřeší s novou verzí proxy. Zatím tyto "neznačkové" (well je značka jen pro ČR, nikoli zkutečný výrobce) telefony nedoporučujeme.
Jinak WELL ST-100 by nyní měl fungovat i se starší verzí proxy. Spíše ale než Well ST-100 si kupte starou E51 z bazaru.
Pokud to chcete hlavně na volání doma tak zase A510 IP.
Jinak WELL ST-100 by nyní měl fungovat i se starší verzí proxy. Spíše ale než Well ST-100 si kupte starou E51 z bazaru.
Pokud to chcete hlavně na volání doma tak zase A510 IP.
Re: problém s WELL ST-100
Zdravim,
Mám taky st100 ale nemůžu ho vůbec nastavit. Prosím strašně moc o pomoc co kam nastavit aby sem mohl telefonovat.
Mám Odorik a když na stavím všechno přesně podle jejich návodu tak se telefon stále dokola restartuje dokud nevynucených internet. Děkuji za kazdou pomoc
Mám taky st100 ale nemůžu ho vůbec nastavit. Prosím strašně moc o pomoc co kam nastavit aby sem mohl telefonovat.
Mám Odorik a když na stavím všechno přesně podle jejich návodu tak se telefon stále dokola restartuje dokud nevynucených internet. Děkuji za kazdou pomoc
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8161
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s WELL ST-100
Vše co je potřebné nastavit najdete v tabulce "návody a nastavení"->"volání z internetu"->"Volání z libovolného SIP programu, VoIP telefonu či adaptéru."
Ale i kdyby jste něco nastavil špatně, stále to není důvod pro nucený restart. Telefon k testování nemáme, wifi telefonům moc nedůvěřujeme.
Pokud by přeci jen někdo trval na technologii wifi, asi bych doporučil koupit v bazaru telefon E51, protože má poměrně dobrou citlivost na wifi signál.
Doporučuji kontaktovat dovozce firmu http://www.joyce.cz/, možná se s tímto chováním už setkali, nebo jde o vadný kus.
Ale i kdyby jste něco nastavil špatně, stále to není důvod pro nucený restart. Telefon k testování nemáme, wifi telefonům moc nedůvěřujeme.
Pokud by přeci jen někdo trval na technologii wifi, asi bych doporučil koupit v bazaru telefon E51, protože má poměrně dobrou citlivost na wifi signál.
Doporučuji kontaktovat dovozce firmu http://www.joyce.cz/, možná se s tímto chováním už setkali, nebo jde o vadný kus.