Stránka 1 z 2

Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: sob 23. črc 2016 11:05:13
od xsouku04
Požadavky:
Jednoduchý, co funguje na co nejvíce různých telefonech. Má možnost fungovat jen v režimu pro odchozí hovory bez registrace.

Co máme na výběr:
Zoiper (náš návod na wiki) - neobjevil jsem způsob, jak jej přimět, aby umožňoval jen odchozí hovory, tedy bez registrace. Otázku na tohle téma jsem položil na fóru zoiperu, ale předpokládám, že budu ignorován. http://community.zoiper.com/2686/possib ... oing-calls Aby zoiper nestrašil na pozadí a nespotřebovával baterii pokud jej chci použít jen pro odchozí hovory, doporučujeme v Config v sekci Connectivity vypnout Stay awake a Run in background a dále v sekci Advanced vypnout Start with Android. Zoiper má pro běžného uživatele zbytečně moc možností, a přestože je do češtiny přelože, češtinu ignoruje. Má funkce, které ale navíc často nefungují (např. videohovory). Výhoda - zoiper umí IAX. Update - tak pro zrušení registrace - příchozích hovorů stačí kliknout na zelenou fajku u "Select Default Account". Zkontrolujte, že Zoiper opravdu neběží na pozadí, v některých případech může veškerá nastavení ignorovat.

CSIPSIMple náš návod na wiki - Menu je o proti Zoiperu přehlednější a v češtině, nicméně stále je to pro začínajícího uživatele docela nechutné. Pro nastavení na odorik je zde Wizard, tedy stačí zadat jen číslo linky a heslo. Matoucí je ale, pokud chci např. mít možnost změnit port. To pak musím zvolit "Vybrat průvodce", ale nevybírat přímo operátora, ale v podložce "Průvodci" vybrat Basic, Advanced nebo Expert. Pokud nechci příchozí hovory (a vybitou baterii), nastavení provedu v Nastavení ->Síť-> Příchozí hovory.

Integrovaný SIP klient v androidu - Výhoda je dobrá integrace do androidu,nevýhoda je, že je slyšet jen falešné vyzvánění místo skutečného. Pokud má člověk, kterému voláte, vypnutý telefon, nedozvíte se to, budete slyšet jen falešné zvonění. - možnost obejít volbou auto-answer u SIP linky nebo prefixem *051. V některých telefonech může být Integrovaný SIP klient výrobcem úplně odstraněn, nebo mít potíže s kvalitou zvuku. V android aplikaci na volání vyberete nastavení->volání->nastavení telefonního účtu->účet pro internetové hovory SIP.

mizudroid ( náš návod na wiki)- malý šikovný, ale i když vypnu v menu Settings -> Settings -> Run in backgroud (Always listen for incoming calls (service will run in background to enable incoming calls)), stejně to běží na pozadí a příchozí hovory fungují. Pravda jen do doby, než vyprší poslední registrace, pak už se neobnovuje.


Pokud příchozí hovory přecijen občas potřebujete, je lepší dát přednost protokolu TCP před UDP. TCP zdá se umí SIP klienta za určitých okolností probouzet a může to být podstatně úspornější na baterii.

I když technicky vzato volat z androidu by mohl kdekdo, prakticky je to stále moc obtížné. Co doporučíte? Máte nějaké tipy?

Re: Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: sob 23. črc 2016 12:25:19
od kovik
U mizudroid v sip settings se da vypnout registrace.

Re: Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: sob 23. črc 2016 21:12:13
od xsouku04
kovik píše:U mizudroid v sip settings se da vypnout registrace.
Tak nakonec jsem přišel na způsob, jak povolit jen odchozí hovory u všech tří. Ale uživatelsky přívětivý pro BFU bohužel není ani jeden program.

Nejlepší pro BFU mi přijde ten integrovaný SIP klient v androidu. Nemusí se spouštět žádná externí aplikace, dostaneme na výběr u každého odchozího hovoru, a lze nastavit "jen pro odchozí hovory" bez SIP registrace.
Musíme ale přidat možnost falešného zdvihnutí hovoru u nás na ústředně, aby se přenášel zvuk po celou dobu i během vyzvánění. Vedlejší produkt je, že se nám tím rozhodí účtování, ale mělo by to být řešitelné.

Re: Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: ned 24. črc 2016 2:18:12
od Zedna
Ja pouzivam integrovany Android SIP klient pres Wifi, sepsal jsem moje zkusenosti s nastavenim zde:
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... 080#p16080

Poznamka: V mobilu nemam trvale zapnuta mobilni data, zapinam je jen vyjimecne v terenu v pripade nutne potreby.
Doma i v praci mam k dispozici Wifi.

Toho integrovaneho klienta mam nastaveneho tak, ze kdyz nemam v mobilu zapnuta data/wifi, tak volam automaticky normalne pres sveho GSM operatora (ne Odorik).
Jakmile jsou v mobilu zapnuta data nebo wifi, tak se automaticky pouzije ten integrovany SIP klient (VOIP Odorik). Pouzivam to jen pri pripojeni pres Wifi a je to v pohode a velmi pohodlne.

Ten problem s falesnym zvonenim mne vubec netrapi, to je pro mne naprosta drobnost ...

Re: Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: ned 24. črc 2016 10:50:45
od TKlf
Používám vestaveného SIP klienta, data mám zaplá stale, volam přes wifi i LTE/3G a mám jen občasné problémy. Mám nastveno jinak, používám čínsky dvousimkový telefon. V menu u sim mám nastaveno Vždy se dotázat, tak abych mohl vybírat kterou linku použiji. Toto nastaveni po vyťukání čísla v dialeru nabidne obě sim i internetový hovor. U uložených kontaktů používám voldu Internetový hovor, tam uložím číslo volaného. Po výběru z kontaktu a ťapnutí na něj se automaticky vytáčí přes SIP a neuplatňuje se volba vždy dotázat.
Data využívám u Vodafonu, telefon má i LTE 900. Je to firemni benefit pro zaměstnance.

Re: Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: ned 24. črc 2016 12:06:42
od xtonda
xsouku04, co tak si nejdřív projít nastavení než tu začnete psát bludy.

V Zoiperu se v Config v sekci Connectivity dá vypnout Stay awake a Run in background a dále v sekci Advanced se dá vypnout Start with Android.

Pokud chci aplikaci ukončit, pak je potřeba vyvolat menu a zvolit Exit, nikoliv jen vyskákat šipkami.

U jednotlivých účtů lze vypnout automatickou registraci deaktivací Enable on start, ale to mi už v případě použití výše uvedeného přijde zbytečné, naopak pokud Zoiper zapomenu vypnout poznám podle ikony ve statusbaru, že Zoiper stále běží.

Používám to tak, že pustím Zoiper, vidím zda se účet zaregistroval a je tedy OK konektivita a volám, po skončení hovoru aplikaci exitem ukončím.

Vzhledem k hodnocením v Play Store je Zoiper jasná volba, byť jeho nastavení není úplně triviální.

Re: Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: ned 24. črc 2016 23:23:17
od xsouku04
xtonda píše:xsouku04, co tak si nejdřív projít nastavení než tu začnete psát bludy.

V Zoiperu se v Config v sekci Connectivity dá vypnout Stay awake a Run in background a dále v sekci Advanced se dá vypnout Start with Android.

Pokud chci aplikaci ukončit, pak je potřeba vyvolat menu a zvolit Exit, nikoliv jen vyskákat šipkami.

U jednotlivých účtů lze vypnout automatickou registraci deaktivací Enable on start, ale to mi už v případě použití výše uvedeného přijde zbytečné, naopak pokud Zoiper zapomenu vypnout poznám podle ikony ve statusbaru, že Zoiper stále běží.

Používám to tak, že pustím Zoiper, vidím zda se účet zaregistroval a je tedy OK konektivita a volám, po skončení hovoru aplikaci exitem ukončím.

Vzhledem k hodnocením v Play Store je Zoiper jasná volba, byť jeho nastavení není úplně triviální.
Vypadá to, že je to naprosto přesné.
Upravil jsem návod, protože nesnížit si výdrž baterie na polovinu je jaksi podstatné. A nepřijímat VoIP hovory v době, kdy z toho stejně nic nebylo (např. při jízdě autem), je také podstatné.

Obrázek

Obrázek

Napsal jsem jim, aby nám změnili defaultní port na 443 z UDP na TCP. A tak proč Zoiper není v češtině, když je už kvalitně přeložen. http://zoiper.oneskyapp.com/collaborati ... t?id=13817

Re: Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: úte 26. črc 2016 23:06:19
od xsouku04
Tak dnes mi zvonil na ulici Zoiper, přestože jsem měl tohle nastavení. On prostě běží na pozadí, i když to má v menu vypnuto, a dnes mi vyzváněl, když jsem byl jen na LTE. Pro úplnost - přepnul jsem na doporučované TCP místo UDP.
Nyní jsem aplikaci Zoiper zakázal přenášení dat na pozadí, tedy snad už bude pokoj. Ale v každém případě pořád tam něco dělá na pozadí, žere baterii ... Jinak na pozadí zbytečně je i mizudroid, i když to má v menu také zakázáno. Pokud vynutím ukončení, tak se oba programy okamžitě pustí znovu.

Zdá se, že pod androidem je chování mnohých aplikací naprosto nevyspravitelné. Chaos a arogance hadra.

Pracujeme na tom falešném zdvihnutí hovoru, aby se mohl používat zabudovaný SIP android klient a obešel se problém se zvukem během vyzvánění.

Update 1: neměl jsem vypnout volbu Start with Android, ale když jsem ji nyní vypnul, nic se nezměnilo Zoiper stále běží na pozadí, a když jej nuceně ukončím okamžitě se spustí znovu.

Obrázek

Update 2: pokud zapnu i volbu na obrázku, tak po restartu telefonu Zoiper na pozadí neběží, ale jakmile jej jednou spustím, už se jej na pozadí nezbavím. Běží pořád. I když vyzvání, zdá se, jen někdy.

Re: Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: stř 27. črc 2016 22:38:19
od xtonda
Zajímavé, mě se to neděje, nesmím ale zapomenout vypnout Zoiper přes Exit v menu. Pak zmizí zelená fajfka v kroužku ve stavovém řádku indikující spuštěný a zaregistrovaný Zoiper. Jestli je Zoiper zaregistrovaný lze hlídat i v administraci Odorik a jestli se dobře pamatuji je tam možnost nechat si i posílat maily pokud se změní počet přihlášených zařízení, ale to předpokládám víte.

Teď sem zkusil zabít Zoiper ze správy aplikací přes Force stop, znovu se nespustil a po vypršení timeoutu zmizel i na Odorik webu u příslušné linky.

Obrázek

Re: Jaký doporučíte VoIP Android klienta pro BFU ?

Napsal: ned 07. srp 2016 13:13:33
od xsouku04
Falešné zvonění zabudovaných SIP android klientů lze nyní obejít zapnutím volby auto-answer u linky, nebo vytočení prefixu před číslem *051.

Tedy hlavní nevýhoda zabudovaného SIP android klienta padá. Pokud váš telefon ze zabudovaným SIP klientem dosahuje dobrou kvalitu hlasu (je třeba vždy vyzkoušet), stává se rozumnou volbou navíc s perfektní integrací do telefonu.

SIP registrace jako toková slouží jen pro příchozí hovory, tedy pro odchozí hovor není nutná.

Viz novinka. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=3851