Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
cowok

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

ViR píše:
cowok píše:1. : Na SIP adaptéru jsem zaregistroval své číslo 222762292 u Mikrotechu (@81.91.216.18) a paralelni vyzvánění zkrácená volba 11 (sip:222762292@81.91.216.18) - hláška "hovor se nepodařilo spojit" (u mikrotechu mám asi jen minimální kredit, ale to by nemělo vadit)
To MUSÍ nutně skončit chybou, a to hlavně proto, že Mikrotech (stejně jako 99% operátorů, poskytujících veřejnou telefonní službu) blokuje neautentifikované hovory z Internetu.
cowok píše:2. : Na SIP adaptéru jsem zaregistroval 245008887 u Haloo. Když jsem chtěl přidat mezi rychlé kontakty: sip:245008887@ustredna.ha-vel.cz, resp. sip:00420245008887@ustredna.ha-vel.cz, tvrdí mi to, že je číslo ve špatném formátu, nelze vložit. Podařilo se mi mezi rychlé volby přidat alespoň sipa - rychlá volba 3 (sipa:245008887:heslo:00420245008887@ustredna.ha-vel.cz). Bohužel, jiný účet u ha-loo nemám, takže takto je sipa definován jako volání sám sobě. Výsledek - NIC, ani vyzváněcí tón, ani vyzvánění telefonu připojeném na SIP bráně.
To také MUSÍ skončit chybou, protože: A. server "ustredna.ha-vel.cz" už nějaký ten pátek blokuje neautentifikované hovory z Internetu. Pro některá čísla (myslím ta, co nejsou na ha-loo centrále) je možno zatím používat server "pbx.ha-vel.cz". B. pokud je mi známo, tak ústředny spol. ha-vel nikdy nepodporovaly interně mezinárodní formát E164 čísla jako označení uživatele na sipserveru, a už vůbec ne s 00 na začátku. Použitelný je jen a pouze národní formát => 245008887. Tedy já osobně bych hovor k "havlovi" zkoušel posílat maximálně tak na "sip:245008887@pbx.ha-vel.cz", nebo na odpovídající "sipa", ale obecně C. Posílat hovory na své číslo s autentifikací téhož svého čísla je tak trochu zhůvěřilost, o níž se předem musíte přesvědčit, že ji ústředna toho operátora, kterou takto trápíte, schroupe a provede (ha-loo to IMO naštěstí zvládá).

cowok píše:3. : Původní stav - na SIP adaptéru zaregistrován voipbusterpro, paralelní vyzvánění nastaveno na rychlou volbu 5 (sip:chris40008@sip.voipbusterpro.com), telefon vyzvání, hovor je spojen, ale po 15-16 vt. je hovor ukončen.
No. Ale to je přeci normální, když netečou RTP pakety, neb jim patrně VÁŠ NAT přepsal hlavičky (protože ani Odorik ani Dellmont za NATem není), že to někde nějaká ústředna shodí....
cowok píše:Takže nemyslím, na základě těchto informací, že to je problém voipbusterpro. Nebo stále myslíte, že ano?
Ano i ne, respektive nejen problém VoipBusteru. Dílem je další problém na vašem zařízení (NAT) a dílem (bez urážky) tak trochu mezi klávesnicí a židlí....

Na druhé straně, jste zdravě zabejčený..... :-) Co že to máte za "SIP adaptér" a za "softphone"? Možná jste to už někde psal, ale kdo si to má pamatovat... Ono totiž není nad to, používat konkrétní označení... Jo, jdou vám, respektive umíte, na routeru namapovat porty?
Diky za kompliment, ze jsem spravne zabejceny, ale dal bych prednost tomu, abych mohl vyuzivat veskerych moznosti Odoriku. Mrzi me, ze teto problematice prilis nerozumim, kazdy rozumime necemu, ale prave proto se obracim na vas jako na odborniky, abyste mi poradili, co mam udelat, abych mohl vyuzivat teto specificke funce. Tedy, jeste jednou... Rad bych, aby v pripade, ze nekdo bude volat na me odorici cislo 91011xxxx, ktere neni na SIP brane registrovano, vyzvanel muj telefon, ktery je registrovan na sip.voipbusterpro.com. Obavam se, ze ja jiz vice pro to neudelam, vyzkousel jsem, co jsem mohl a umel, pak jsem se problemu venovat nemohl, pak jsem se snazil tuto moznost ozelit, ale je mi to lito.

SIP brana: Linksys SPA - 3000
Softphone: Xlite (ale pouze pro testovaci ucely, jinak samozrejme volam pres SIP branu, do ktere je zapojen bezdratovy analogovy telefon Panasonic)
Router, do ktereho je zapojena SIP brana: Asus WL - 520 GC (ne, nevim, jak se mapuji porty, od toho jste tu vy, odbornici)

Takze ted bych tedy pozadal vas, odborniky v teto oblasti, abyste mi srozumitelne vysvetlili duvod a hlavne reseni tohoto problemu, abych mohl vyuzivat teto moznosti Odoriku, tedy paralelniho vyzvaneni na odoricim cisle (ktere neni n SIP brane registrovano) a cisle voipbusterpro, ktere je registrovano na SIP brane pro odchozi i prichozi hovory.

Dekuji za ochotu.

Cowok
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od xsouku04 »

Já bych zkusil volat normálně na uri tedy mujlogin@sip.voipblusternevimjak.com pokud to nejde
tak přes SIPA s tím že navíc zadám i přihlašovací jméno a heslo.
V SIPA může být dobrý nápad použít jiné přihlašovací jméno a heslo pro autentizaci než to na které se volá.
Jinak to nemusí jejich proxy pochopit.

Pokud to taky nejde tak už to prostě nejde.
cowok

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

sip:mujlogin@sip.voipbusterpro.com nefunguje - slysim chvilku vyzvaneni v X-litu, ze ktereho testuji volani, pak anglicky hlasi, ze uzivatel neni k dispozici
sipa:jiny_login u delmontu:jine_heslo:mujlogin@sip.voipbusterpro.com - slysim pouze vyzvaneni v xlitu, hovor se nespoji

Ani v jednom pripade, a netusim proc, nevyzvani analogovy telefon pripojeny na SIP branu.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od luky »

taky se mi stalo, při volání na pevnou pomocí čísla 822333444 z telefonica o2, že se hovor po cca 20 sec. přerušil. Je to nepříjemné
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od xsouku04 »

Pokud se přerušil úplně, to znamená nevyzývalo vás to pak k zadání jiného čísla, může za to nejspíš tranzitní operátor přes kterého tento hovor jde.
Volejte přes 822300400 to jde jinou cestou.
Návštěvník

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od Návštěvník »

xsouku04 píše: Volejte přes 822300400 to jde jinou cestou.
To, ze je lepsi volat pres 822300400 plati obecne, nebo jen kdyz to pres 822333444 nefunguje/jsou nejake potize?
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od luky »

to je škoda, že na webu nemáte nikde takovéto informace (nebo jsem je přehlédl?), že existují 2 čísla.
Nestálo by za to, takovéto různé finty a fičúry sepsat do přehledné FAQ?
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od luky »

už se mi stalo, že jsem z O2 volal přes 822333444 na pevnou prodejci IT. Hovor byl velice tichý a tlumený, tak mě napadlo, jestli jejich pevná nejela taky jako voip, jestli nebyl problém s kodeky.
Odpovědět