Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
cowok

Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

Zajimava vec

Mam sip branu / zarizeni registrovanou na operatora voipbusterpro s ID chris40008

v rychlych kontaktech mam nastaven svuj kontakt u jineho operatora formou sip takto: sip:chris40008@sip.voipbusterpro.com pod volbou c. 5

U sveho nomadickeho cisla 91011xxxx mam nastaveno paralelni vyzvaneni na tento kontakt (c. 5).

Zavolam si z nejakeho jineho cisla na sve 91011xxxx, vse prima, telefon pripojeni na SIP zarizeni vyzvani. Pote, co ho zvednu, dojde ke spojeni, ale... PO PRESNE 16 vterinach se hovor sam ukonci.

Pokud volam na skype, k preruseni nedojde, vse funguje ok.

Netusite, co se deje, cim to je? Je potreba nejakeho specifickeho nastaveni SIP zarizeni pro Odorik? Pokud pouzivam k telefonovani operatora voipbusterpro, ktery je na sip zarizeni registrovan, zadne preruseni hovoru se nedeje.

Diky za pomoc
cowok

Doplneni

Příspěvek od cowok »

A pritom kdyz volam na sip primo (tedy zadanim rychleho kontaktu), k preruseni nedochazi. Dochazi k nemu pouze, jak jsem uvadel drive, kdyz se jedna o spojeni hovoru prichazejiciho z meho nomadickeho cisla 91011xxxx, na ktere mi nekdo telefonuje.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od xsouku04 »

Právě jsem si zkusil nasměrovat geografické číslo pomocí rychlé volby na sip:hudba@nic.cz a po patnácti vteřinách se nic nepřerušilo.
Zkusil jsem tedy i z vašim číslem pod 10 uložil sip:hudba@nic.cz a místo 8 dal 10 a nic se nepřerušilo.
Zkuste použít místo volání na uri volání přes sipa, možná se to pak nepřeruší.
cowok

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

Tak jsem to vsemozne zkousel... Zjistil jsem, ze toto preruseni nastane pouze, kdyz je paralelni vyzvaneni nastaveno na SIP, ktere je registrovane na SIP zarizeni (brane). Pokud je paralelni vyzvaneni nastaveno na SIP na softphonu, k preruseni po 15-16 sekundach nedojde. Mate nejake vysvetleni? Muze to nejak souviset s nastavenim SIP zarizeni (brany)?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od xsouku04 »

O jakou bránu se jedná? Můžete mi poslat o jaký účet se jedná ? Z logů hovorů by mělo být jasné, kdo zavěšení inicioval. Takže nejedná se o volání na sip uri (více o volání na sip uri http://www.odorik.cz/w/peering) , ale obyčejnou linku, kde je přihlášený nějaký ATA adaptér? Pokud nechete prozradit např. číslo linky zde (podle toho si to najdu,nikdo vám volat nebude nebojte), tak mi pošlete mail.
cowok

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

Pokusim se odpovedet na vase otazky. Pokud enco nepochopim spravne, mejt, prosim, strpeni, nejsem odbornik :)

Brana - Linksys SPA3000, na ktere je zaregistrovan ucet voipbusterpro, ale neni prideleno zadne verejne cislo. Je tedy mozne se dovolat pouze na sip uri (chris40008@sip.voipbusterpro.com). Jelikoz Dellmont neposkytuje ceska verejna cisla, chtel jsem pro prichozi hovory vyuzit Odoricich cisel, ktere by paralelne vyzvanely na tomto uctu. To funguje, ale 16 vterin od spojeni hovoru je hovor ukoncen. Jinak, me cislo linky je 415329, verejne cislo je: 910111431 (nebojim se, ze by mi nekdo volal, a kdyby, rad si popovidam :)
Zdenek

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od Zdenek »

Mám podobný problém. Týká se to přerušení po 15-16s při volání na mobily z Linksys SPA-2100, ale to by nebylo to nejhorší, na volaném mobilu není slyšet žádný hlas, přitom z telefonu připojenéh k SPA-2100 je slyšet vše. Zkoušel jsem volat na síť O2 i Vodafone a chová se to stejně. Při volání v síti odorik funguje vše normálně. Moje číslo liky je *407352.
Návštěvník

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od Návštěvník »

No co treba chyba v natu? Ale kdyz jde vse ostatni, tak to pak bude chyba jinde. Pak me napada znackovani paketu, pokusit se nastavit na 0x00 v SPA, pak rozsah RTP a UDP portu, mit nastavenos spravne. Pokud se v dane problematice nevyznate doporucuji pouizit pouzit provisoring. Odorik to ma take obdoba jako u 802, zarizeni SPA nacucne data od VOIP poskytovatele.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od xsouku04 »

Zdenek píše:Mám podobný problém. Týká se to přerušení po 15-16s při volání na mobily z Linksys SPA-2100, ale to by nebylo to nejhorší, na volaném mobilu není slyšet žádný hlas, přitom z telefonu připojenéh k SPA-2100 je slyšet vše. Zkoušel jsem volat na síť O2 i Vodafone a chová se to stejně. Při volání v síti odorik funguje vše normálně. Moje číslo liky je *407352.
To přerušení je právě důsledkem toho, že se nepřenášejí data jedním směrem. Je to tak automaticky nastaveno, protože hovor kde netečou data déle než 15 vteřin je úmyslně zavěšen. Je to způsobenu typem NATu. Zapnul jsem na lince *407352 RTP proxy, mělo by to už přestat. Jde o to, že ten nat se nějak nevypořádá, pokud sip signalizace jde z jiné adresy než hovor samotný. Pro ten účel můžeme zapnout RTP proxy a pak to jde ze stejné ip adresy.
Zdenek

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od Zdenek »

Perfektní, už to funguje. Ale stejně nevím, zda byla chyba v nastavení SPA-2100 (automatické nastavení přes vaši www stránku) nebo u poskytovatele internetu nebo u vás. Mám ještě jednu linku a mohl bych zapnout RTP proxy sám, nebo to můžete udělat pouze vy?
Odpovědět