Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od xsouku04 »

Zapnul jsem to i na druhé lince. Jinak pan cowok to na své lince 415329 zapnuté má.
cowok

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

Vyresilo by zapnuti RTP proxy i muj problem, ktery otevrel tuto diskuzi? Potesilo me, ze v tom nejsem sam :). Cislo me linky je: * 415329.
cowok

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

Omlouvam se za zbytecny dotaz. Prima, zitra vyzkousim, dnes uz nemohu, sousedi za tenkou zdi spi :)). Tak jsem zvedav, zda-li to bude fungovat.
cowok

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

Hmm, tak ted cislo me verejne 910111431 prestalo fungovat uplne. Kde je tedy zakopany pes? Skoda, ze tuto uzasnou funkci nemohu vyuzit, kdyz neumime spolecne vyresit problem s prerusovanim hovoru...
cowok

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

Nefunguje presmerovani na SIP ani SIPA, ktere je registrovane na SIP zarizeni. Ted, pri volani na 910111431 telefon, ktery je pripojen k SIP brane s predmetnou SIP adresou jiz ani nevyzvani... Takze krok zpet :(
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od xsouku04 »

myslím že bude problém na straně voipbusteru. Zkoušel jsem volat sip:hudba@nic.cz a sipa:58111XXX:nereknu:00420221221221@sip.802.cz a volá to bez problémů.
cowok

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od cowok »

Dal jsem si tedy tu práci, abychom se přiblížili řešení problému a při volání na 910111431 ze softphonu jsem vyzkoušel tyto situace:

1. : Na SIP adaptéru jsem zaregistroval své číslo 222762292 u Mikrotechu (@81.91.216.18) a paralelni vyzvánění zkrácená volba 11 (sip:222762292@81.91.216.18) - hláška "hovor se nepodařilo spojit" (u mikrotechu mám asi jen minimální kredit, ale to by nemělo vadit)

2. : Na SIP adaptéru jsem zaregistroval 245008887 u Haloo. Když jsem chtěl přidat mezi rychlé kontakty: sip:245008887@ustredna.ha-vel.cz, resp. sip:00420245008887@ustredna.ha-vel.cz, tvrdí mi to, že je číslo ve špatném formátu, nelze vložit. Podařilo se mi mezi rychlé volby přidat alespoň sipa - rychlá volba 3 (sipa:245008887:123456:00420245008887@ustredna.ha-vel.cz). Bohužel, jiný účet u ha-loo nemám, takže takto je sipa definován jako volání sám sobě. Výsledek - NIC, ani vyzváněcí tón, ani vyzvánění telefonu připojeném na SIP bráně.

3. : Původní stav - na SIP adaptéru zaregistrován voipbusterpro, paralelní vyzvánění nastaveno na rychlou volbu 5 (sip:chris40008@sip.voipbusterpro.com), telefon vyzvání, hovor je spojen, ale po 15-16 vt. je hovor ukončen

Takže nemyslím, na základě těchto informací, že to je problém voipbusterpro. Nebo stále myslíte, že ano?

Díky moc za pomoc, oceňuji vaši snahu.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od ViR »

cowok píše:1. : Na SIP adaptéru jsem zaregistroval své číslo 222762292 u Mikrotechu (@81.91.216.18) a paralelni vyzvánění zkrácená volba 11 (sip:222762292@81.91.216.18) - hláška "hovor se nepodařilo spojit" (u mikrotechu mám asi jen minimální kredit, ale to by nemělo vadit)
To MUSÍ nutně skončit chybou, a to hlavně proto, že Mikrotech (stejně jako 99% operátorů, poskytujících veřejnou telefonní službu) blokuje neautentifikované hovory z Internetu.
cowok píše:2. : Na SIP adaptéru jsem zaregistroval 245008887 u Haloo. Když jsem chtěl přidat mezi rychlé kontakty: sip:245008887@ustredna.ha-vel.cz, resp. sip:00420245008887@ustredna.ha-vel.cz, tvrdí mi to, že je číslo ve špatném formátu, nelze vložit. Podařilo se mi mezi rychlé volby přidat alespoň sipa - rychlá volba 3 (sipa:245008887:heslo:00420245008887@ustredna.ha-vel.cz). Bohužel, jiný účet u ha-loo nemám, takže takto je sipa definován jako volání sám sobě. Výsledek - NIC, ani vyzváněcí tón, ani vyzvánění telefonu připojeném na SIP bráně.
To také MUSÍ skončit chybou, protože: A. server "ustredna.ha-vel.cz" už nějaký ten pátek blokuje neautentifikované hovory z Internetu. Pro některá čísla (myslím ta, co nejsou na ha-loo centrále) je možno zatím používat server "pbx.ha-vel.cz". B. pokud je mi známo, tak ústředny spol. ha-vel nikdy nepodporovaly interně mezinárodní formát E164 čísla jako označení uživatele na sipserveru, a už vůbec ne s 00 na začátku. Použitelný je jen a pouze národní formát => 245008887. Tedy já osobně bych hovor k "havlovi" zkoušel posílat maximálně tak na "sip:245008887@pbx.ha-vel.cz", nebo na odpovídající "sipa", ale obecně C. Posílat hovory na své číslo s autentifikací téhož svého čísla je tak trochu zhůvěřilost, o níž se předem musíte přesvědčit, že ji ústředna toho operátora, kterou takto trápíte, schroupe a provede (ha-loo to IMO naštěstí zvládá).

cowok píše:3. : Původní stav - na SIP adaptéru zaregistrován voipbusterpro, paralelní vyzvánění nastaveno na rychlou volbu 5 (sip:chris40008@sip.voipbusterpro.com), telefon vyzvání, hovor je spojen, ale po 15-16 vt. je hovor ukončen.
No. Ale to je přeci normální, když netečou RTP pakety, neb jim patrně VÁŠ NAT přepsal hlavičky (protože ani Odorik ani Dellmont za NATem není), že to někde nějaká ústředna shodí....
cowok píše:Takže nemyslím, na základě těchto informací, že to je problém voipbusterpro. Nebo stále myslíte, že ano?
Ano i ne, respektive nejen problém VoipBusteru. Dílem je další problém na vašem zařízení (NAT) a dílem (bez urážky) tak trochu mezi klávesnicí a židlí....

Na druhé straně, jste zdravě zabejčený..... :-) Co že to máte za "SIP adaptér" a za "softphone"? Možná jste to už někde psal, ale kdo si to má pamatovat... Ono totiž není nad to, používat konkrétní označení... Jo, jdou vám, respektive umíte, na routeru namapovat porty?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od xsouku04 »

Děkuji Virovi za vysvětlení.
Pokud se hovor přeruší za cca 15 vteřin je to obvykle z toho důvodu, že nebyl detekován RTP stream (tedy data hovoru samotného) .
Obykle se to stává hovorům, kde není slyšet na jednu stranu. (nebo vůbec) Slouží to jako pojistka, aby v systémech nevisely (a neúčtovaly se) již dávno vyschnuté hovory. (např. přestal fungovat internet VoIP telefonu)

Pokud ale voláte na uri nebo přes "sipa", tak rtp stream by vůbec neměl jít přes naši ústřednu. Proto by ani nemělo dojít k zavěšení u nás. Z toho důvodu podezřívám voipbuster. Můžete ale zkusit volat na uri přímo, bez použití Odorik ústředny.
A to např. z telefonu sjphone, kde uri lze zadat přímo nebo pomocí vašeho zařízení Linsys/Cisco. Tem je uri možné vložit do sekce speed dial settings.

Viz. http://www.odorik.cz/w/peering#priklad_ ... z_telefonu
Pokud i takto dojde k předčasnému přerušení hovoru, je jasné, že Odorik.cz v tom nemá prsty.


Zkoušel jsem volat na sipa:245008887:heslo:800123456@ustredna.ha-vel.cz, což jsem si uložil pod 23 a šlo to bez problémů.
Volat sám vlastní číslo, kterým se autentizujete může být problematické (jak již uvedl vir), proto je dobré to začít testovat na nějakém jiném čísle.

Uznávám, že plně pochopit koncept volání na uri a též možnosti volání na "sipa" je poměrně náročné. Mou úctu má každý, kdo se o to aspoň pokouší. Bohatě to ale rozšiřuje možnosti ke kterým lze služby Odorik.cz využít. O žádných potížích nebo výpadcích v poslední době nevíme a to máme stabilní i některé firemní uživatele, takže pokud to nefunguje, je třeba se ptát.
Robert Nagy

Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip

Příspěvek od Robert Nagy »

xsouku04 píše:...pokud to nefunguje, je třeba se ptát.
Teď jste mne krásně namotivoval :) Skladuju si tady už nějaký čas pár zádrhelů, které mám k řešení, až na to bude kdy ....
Do tohoto vlákna patří myslím tři – píšu je v pořadí zvyšující se důležitosti:
1.
Když jsem v jiném zdejším vláknu objevil, že se dá do celého CESNETU volat přes sip URI, začal jsem to praktikovat do TU Liberec. Záhada: Když volám přes odoričí ústřednu pomocí rychlého kontaktu, hovor se spojí, *obě strany se slyší*, ale po cca 30 sekundách se hovor rozpadne (vyzkoušeno opakovaně). Voláno z PC pomocí SJphone 1.60.289a - Windows 2k nebo SJphone 1.60.299a – Linux, vždy kodek G711a. Když ale zavolám přímo ze svého PC (SJphone umí volat PC-PC), vyprávíme si vesele bez omezení ... Nezávisí to na místě, ze kterého se volá – vyzkoušeno ze dvou různých připojení. (Problém je tedy t.č. spíše akademický, začal by mi vadit v momentě, když bych měnil sw. Možná příčina mne napadá, ale nechci ji podsouvat ;) ) /Číslo linky o kterou jde myslím najdete podle call id´s z bodu 3., je to tatáž/
2.
Kvůli jednomu známému, jehož veškeré firemní telefony jsou v síti Mikrotechu, jsem si zaregistroval číslo (910082079) u Mikrotechu. Když ale zkouším volat pomocí sipa (PC, SJphone 1.60.289a - Windows 2k), hovor se spojí, *obě strany se slyší*, ale po cca 90 sekundách se hovor rozpadne (vyzkoušeno opakovaně). Je pravda, že na účtu u Mikrotechu není žádný kredit, nicméně zkoušené hovory byly s nulovou cenou a byly korektně spojeny, jen s hláškou, že kredit je nízký. Když jsem volal přímo (SJphone zaregistrován na ústředně Mikrotechu), k přerušení nedošlo. Příchozí hovory (pomocí nastavení „vlastní tel. číslo od jiného operátora“) jsou přesměrovány korektně, zvoní to, rozpadání jsem neměl možnost vyzkoušet. Problém vadí jen částečně, jde o to, že pokud se SJphone zaregistruje na ústředně Mikrotechu, tak v tu dobu, i bohužel nějaký čas po odregistrování (neměřil jsem jak dlouho), nefunguje přesměrování příchozích hovorů přes síť odorik (tipuju, že ústředna Mikrotechu nezvládá paralelní registraci více SIP zařízení na jednom účtu). Jde o linku stejného účtu jako v bodě 1 a 3, akorát tu s nomadickým číslem (1 a 3 se týká geografického čísla).
3.
V sobotu 14.1. se dopoledne rozpadaly příchozí hovory – vždy po stejné době desítek sekund, šlo o všechny co přicházely. Konkrétní call id´s : 39023119, 39028432, 39028476. Odchozí hovory zpět na dotčená čísla fungovaly bez potíží. Hw, sw: PC, SJphone 1.60.299a – Linux. Nejsem si vědom, že bych to pozoroval někdy před tím, je ale fakt, že na dotčeném místě (myslím tím místo internetového připojení) příchozích hovorů mnoho není. Odpolední příchozí hovor z jednoho z dotčených čísel se již nerozpadl, fyzicky to bylo (z mé strany) už z jiného místa připojení.
Tohle by samozřejmě vadilo velmi.
Odpovědět