Rychlé kontakty
Rychlé kontakty
Je nějaká možnost vytáčet rychlé kontakty i z mobilního telefonu? U pevného Grandstreamu je to hračka, navolím číslo kontaktu, stisknu tlačítko hovoru a hotovo. Ale u mobilu toto nefunguje...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8162
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlé kontakty
Nefunguje to proto, že by takový hovor musel být dražší než běžný hovor, protože T.mobile nepozná, kam se volá (jestli v síti/na mobil/pevnou/do zahraničí), a tak by nám účtoval tu nejvyšší cenu. Tedy teoreticky by to šlo využít leda tak na objednávání zpětného volání.Pitomec píše:Je nějaká možnost vytáčet rychlé kontakty i z mobilního telefonu? U pevného Grandstreamu je to hračka, navolím číslo kontaktu, stisknu tlačítko hovoru a hotovo. Ale u mobilu toto nefunguje...
Re: Rychlé kontakty
OK, tím je vše vysvětleno
Re: Rychlé kontakty
Dobrý den, k tématu rychlých kontaktů jsem se chtěl zeptat:
pokud v internetovém rozhraní nastavím např v rozsahu 2 až 9 (jedničku bych raději kvůli tísňovým hovorům vynechal), potom: když volám z klasického telefonu napojeného např. na Linksys - stačí po zvednutí sluchátka stisknout danou klávesu, nebo se musí nějak potvrzovat (např. křížkem)?
Pokud se nemusí potvrzovat, je nějak zabezpečeno, že systém čeká nějakou dobu (jakou?), zda nebude stisknuta ještě jiná klávesa? Jde o to, aby např. při volbě pražské pevné linky, která začíná dvojkou, systém automaticky nevytočil rychlý kontakt uložený pod dvojkou.
Díky za info.
Váca.
pokud v internetovém rozhraní nastavím např v rozsahu 2 až 9 (jedničku bych raději kvůli tísňovým hovorům vynechal), potom: když volám z klasického telefonu napojeného např. na Linksys - stačí po zvednutí sluchátka stisknout danou klávesu, nebo se musí nějak potvrzovat (např. křížkem)?
Pokud se nemusí potvrzovat, je nějak zabezpečeno, že systém čeká nějakou dobu (jakou?), zda nebude stisknuta ještě jiná klávesa? Jde o to, aby např. při volbě pražské pevné linky, která začíná dvojkou, systém automaticky nevytočil rychlý kontakt uložený pod dvojkou.
Díky za info.
Váca.
Váca, přechází z Vodafonu a 802.VOX
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8162
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlé kontakty
Potvzovat se nemusí, ale zmáčknutí křížku vytáčení urychlí. Přesně nastavení se provádí ve volbě, co se jmenuje dialplan. Tam je možné si nastavit, jak velké to zpoždění může být. A např. pokud vytočíte devíti místné číslo, které nezačíná 00, aby se to odeslalo samo bez nutnosti zadávat #. U rychlých kontaktů je ale vždy dobré křížek zadat pro urychlení.vaca píše: ↑pon 03. dub 2023 14:34:42 Dobrý den, k tématu rychlých kontaktů jsem se chtěl zeptat:
pokud v internetovém rozhraní nastavím např v rozsahu 2 až 9 (jedničku bych raději kvůli tísňovým hovorům vynechal), potom: když volám z klasického telefonu napojeného např. na Linksys - stačí po zvednutí sluchátka stisknout danou klávesu, nebo se musí nějak potvrzovat (např. křížkem)?
Pokud se nemusí potvrzovat, je nějak zabezpečeno, že systém čeká nějakou dobu (jakou?), zda nebude stisknuta ještě jiná klávesa? Jde o to, aby např. při volbě pražské pevné linky, která začíná dvojkou, systém automaticky nevytočil rychlý kontakt uložený pod dvojkou.
Díky za info.
Váca.
Re: Rychlé kontakty
Rychlé kontakty se vytáčejí stejným způsobem, jako běžná veřejná telefonní čísla. To, jakým způsobme je potřeba vytočit, závisí na nastavení samotného telefonu, případně VoIP brány pro analogový telefon.
Křížek se běžně používá pro potvrzení zadaného tel. čísla, aby se nemuselo čekat na časové vypršení, protože telefon neví, jak dlouhé bude zadávané číslo, pokud neodpovídá pravidlu viz níže.
Pokud máte např. Linksys bránu PAP2, pak lze nastavit Dial-plan tak, aby po určitých číslech volalo ihned (typicky tísňové linky) bez čekání na timeout, případně se zkráceným čekáním. Pak jsou v nastavení ještě parametry udávající dobu čekání před stiskem další číslice, pokud není speciálně upraveno v Dial-planu (Interdigit Short Timer a Interdigit Long Timer).
Pro vás by tak mohl být vhodný např. tento dial-plan: ([2-9]S1|112|15x|11[0-1,3-9]x|1[0,2-4,6-9]xxx|11[0-1,3-9]xxx|1[0,2-4,6-9]xxxx|[2-9]xxxxxxxx|0x.)
Pokud stisknete první číslici 2 až 9, počká sekundu, zda nebude pokračovat další číslice, jinak začne vytáčet. Pokud vytočíte tísňovou linku, začne volat ihned. To samé, pokud vytáčíte běžnou pevnou nebo mobilní linku bez mezinárodní předvolby. Pokud vytočíte mezinárodní předvolbu, pak neví, jak dlouhé bude číslo a před vytočením čeká dobu uvedenou v parametru "Interdigit Short Timer".
Křížek se běžně používá pro potvrzení zadaného tel. čísla, aby se nemuselo čekat na časové vypršení, protože telefon neví, jak dlouhé bude zadávané číslo, pokud neodpovídá pravidlu viz níže.
Pokud máte např. Linksys bránu PAP2, pak lze nastavit Dial-plan tak, aby po určitých číslech volalo ihned (typicky tísňové linky) bez čekání na timeout, případně se zkráceným čekáním. Pak jsou v nastavení ještě parametry udávající dobu čekání před stiskem další číslice, pokud není speciálně upraveno v Dial-planu (Interdigit Short Timer a Interdigit Long Timer).
Pro vás by tak mohl být vhodný např. tento dial-plan: ([2-9]S1|112|15x|11[0-1,3-9]x|1[0,2-4,6-9]xxx|11[0-1,3-9]xxx|1[0,2-4,6-9]xxxx|[2-9]xxxxxxxx|0x.)
Pokud stisknete první číslici 2 až 9, počká sekundu, zda nebude pokračovat další číslice, jinak začne vytáčet. Pokud vytočíte tísňovou linku, začne volat ihned. To samé, pokud vytáčíte běžnou pevnou nebo mobilní linku bez mezinárodní předvolby. Pokud vytočíte mezinárodní předvolbu, pak neví, jak dlouhé bude číslo a před vytočením čeká dobu uvedenou v parametru "Interdigit Short Timer".