vypadávání odchozích hovorů

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
Zahry

vypadávání odchozích hovorů

Příspěvek od Zahry »

Dobrý večer,
po několika hodinách zkoušení a trápení se s problémem se obracím na Vás. Potřebuji radu.

Mám internet v mobilu od Tmobile, používán v Nokii N82.

Ze začátku jsem uskutečnil několik hovorů do číny, až na pár problémů s kvalitou hovoru vše fungovalo v pohodě. Uskutečnil jsem i pár hovorů do ČR na mobil a v pořádku až na výjimečné nespojení se s druhou stranou i když jemu zvonilo a po zvednutí nebylo nic slyšet, ale ve výpisu se jevilo jako uskutečněný hovor. Podobně když jsem volal, druhá strana nezvedala tak jsem položil, ale vyzvánělo to dále (to nevím jak poté dopadlo). Ale teď spíše k mému hlavnímu aktuálnímu problému:

Odchozí hovor z telefonu přes 3g --> spojení se uskuteční slyší obě strany, ale po 4 sekundách se přeruší ve 100% spojení. (testováno opakovaně na mobil a na jiný internetový telefon)
Odchozí hovor z telefonu přes wifi --> naprosto v pořádku
Odchozí hovor z ntb použitím programu Odorik.exe připojeného přes telefon přes 3g --> v pořádku
Příchozí internetový hovor v telefonu přes 3g --> v pořádku

Telefon se tváří jakoby stále volal, avšak volanému už to pípá jako, že je hovor ukončen. Ve výpisu jsou účtovány vždy jen 4 sekundy.

Proto by mě zajímalo, jestli nevíte kde by mohl být problém.

Děkuji za ochotu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: vypadávání odchozích hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

Zdravím,
předpokládám, že je problém v tom v komunikaci na úrovni protokolu SIP.
A to přesněji nedorazí nebo není pochopena zpráva o zdvihnutí hovoru, nebo nedorazí nebo není pochopena odpověď. (tedy potvrzení o příjmu)

Vzhledem k tomu, že přes jiná spojení vše funguje, vypadá to, že problém nejspíš nebude v tom, že by si zařízení nerozumněla, ale že se paket opravdu ztratí.

Jelikož vám příchozí hovory fungují, jako dočasné řešení bych navrhoval si hovory spojovat pomocí java aplikace přes zpětné volání. Aplikaci si můžete stáhnout po přihlášení zde https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_vo ... ava_mobile

Nyní pracujeme na nové proxy, která bude umožňovat mnohem pohodlnější řešení podobných záhad. Bude totiž logovat veškerou SIP signalizaci.

Co mohu poradit je zkusit změnit komunikaci z UDP (je to běžné) na TCP. Možná se tak paket neztratí. Také by mohlo pomoci změnit porty. Naše proxy naslouchá na portech 5060 (což je standardní port pro sip) a též 443 a 6688 což občas pomůže řešit nějaké potíže podobného typu.

Pozor porty se nastavují jak na telefonu samotném (ten musí mít také nějaké porty otevřeny) tak na naší proxy.

Pokud tyto rady nepomohou, tak bych poprosil aby jste počkal až bude naše nová proxy v provozu. Je totiž možné, že problém se vyřeší už jen samotným přechodem na novou proxy navíc se to pak bude řešit snadněji.
Zahry

Re: vypadávání odchozích hovorů

Příspěvek od Zahry »

ah tak vyřešeno, typ přenosu jsem přepl z automatického na UDP a vše je OK, zkoušel jsem i TCP ale to nejde, jestli nestíhá internet což se mi nezdá špíše to vypadá jako s problémem s acknowledgement nevim až tak dalece tomu nerozumím, důležité je, že to zatím šlape :) děkuji moc
Odpovědět