Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Jsem tu nový zákazník Odoriku. Tohle téma se bude moct brzy smazat a omlouvám se, pokud to tu už někdo řešil. Mě to nedá a celkem mě to zajímá. Když se zaregistruju u Odoriku, pošlu nějakou část pro to abych mohl volat. Jelikož se pohybuji v rámci kraje (resp. jsem na místě) koupím si geografické číslo. Teď to příjde toto číslo prozradím např. známému co má pevnou s neomezeným voláním - volnými minutami. Takže dotyčný bude čerpat minuty, o bude mi volat na Odorik. Co z toho Odorik má? Dá se to považovat za konkurenční výhodu? Nabídneme levně a snadno geografické číslo...
Neříkám, že nezavolám nikdy přes Odorik ven, určitě ano. Ovšem poměr příchozích/odchozích hovorů bude ve prospěch příchozích. Za dané číslo přece musíte platit, takže další náklady.
Nemusíte mi tu prozrazovat celý bussiness model ale tohle mě zajímá. Co má Odorik z příchozích hovorů? Jinak ne, abyste možnost příchozího volání zrušili je to fajn.
Díky
Neříkám, že nezavolám nikdy přes Odorik ven, určitě ano. Ovšem poměr příchozích/odchozích hovorů bude ve prospěch příchozích. Za dané číslo přece musíte platit, takže další náklady.
Nemusíte mi tu prozrazovat celý bussiness model ale tohle mě zajímá. Co má Odorik z příchozích hovorů? Jinak ne, abyste možnost příchozího volání zrušili je to fajn.
Díky
Re: Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Kredit u Odoriku má časově omezenou platnost, to jenom pro úplnost. A většina lidí má Odorik i kvůli volání, takže to procento lidí, kteří to provozují jenom na příjem hovorů, je asi nezabije. To spíš můžou zatěžovat ti, kteří volají jenom v rámci sítě, protože tam z nich není vůbec nic.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Za příchozí hovory dostaneme zaplacen drobný peníz. Pokud někdo používá číslo jen pro příchozí hovory, není to pro nás prodělečné. Účet někoho kdo to používá rušit nebudeme. Dvouroční expirace kreditu je zde hlavně z toho důvodu, abychom mohli zrušit staré nepoužívané účty.
Re: Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Já myslím,ze u príchozích hovoru z pevnych jsou také propojovací poplatky,
a ty jsou ziskem pro Odorik,v tomto Vasem prípade.Stejne tak i príchozí
hovory ze zahranicí.
a ty jsou ziskem pro Odorik,v tomto Vasem prípade.Stejne tak i príchozí
hovory ze zahranicí.
Re: Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Propojovací poplatky samozřejmě jsou, ale asi to nebude žádná závratná suma, navíc se mají tyto poplatky zase snižovat. Ale pokud se to vyplatí Odoriku provozovat, tak to je hlavní. Horší by bylo to dotovat z něčeho jinýho.
Re: Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Děkuji za odpověď. Dobrá, mě šlo o to jestli z toho tzv. něco máte. Jsem s vámi krátce, zatím dá se říct v testovací fázi a musím jednoznačně chválit. Párkrát jsem volal do mobilních sítí za podle mě slušnou cenu a hlavně účtování a spokojenost. Držte se a nebojte i odchozí hovory přes Odorik budu dělat určitě.
Re: Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Bude na nás,abychom za méne penez víc zhavili odchozí linky.Já odojím MO-Call a na nemeckou pevnou pojedu jen pres Odorika,500 az 800 minutami mesícne ho tak trochu podporí m.Pitomec píše:Propojovací poplatky samozřejmě jsou, ale asi to nebude žádná závratná suma, navíc se mají tyto poplatky zase snižovat. Ale pokud se to vyplatí Odoriku provozovat, tak to je hlavní. Horší by bylo to dotovat z něčeho jinýho.
Re: Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Většina VoIP operátorů má z příchozích hovorů jen velmi drobný peníz. Podle "Rozhodnutí o ceně CEN/3/04.2010-67", závazné, pravda, jen pro TO2 (ale nikdo z operátorů samozřejmě tím pádem nepřistoupí na to, že by k někomu terminoval za více peněz), je maximální poplatek který je možno za terminaci vybrat od přímo propojeného operátora 0,30 Kč/min ve špičce a 0,15 Kč/min v sedle (při tranzitu do jiné vzdálené ústředny u téhož OPa je to 0,34 a 0,17 Kč/min., ale to se týká velkých OPů, jako TO2 a GTS...).samot píše:Děkuji za odpověď. Dobrá, mě šlo o to jestli z toho tzv. něco máte.
Většinou je to ale tak, že VoIP operátoři využívají nějaké velké operátory jako tranzitní, kterým z toho dosažitelného maxima něco "dobrovolně nuceně" přenechají. Většinou (nezaručená informace) něco mezi 0,04 až 0,06 Kč/min. Kolik skutečně, to záleží na objemu tranzitu a vyjednávací pozici VoIP operátora. Čili když to shrnu, VoIP operátoři si za slušných podmínek přijdou za terminaci ve své síti tak na 0,25 Kč/min ve špičce a zhruba na polovinu (i méně) v sedle. Ceny bez daně, účtováno po sekundách.... (Ale vím i o případech, kdy malí VoIP operátoři nemají za terminaci ani floka...)
Ve srovnání se současnou 1,08 Kč/min, kterou mají za terminaci mobilisté, je to trošku rozdíl.....
Re: Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Terminační poplatky jsou prehistorický přežitek a zanedlouho skončí spolus PSTN sítí podobně jako například Telegram
Do budoucna to stejně bude vypadat tak, že operátoři budou plnit pouze funkci "mobilních ISP" a víc nic. Telefonní čísla pravděpodobně ztratí smysl, NEBUDOU POD KONTROLOU OPERATORU a budou se používat nějaké univerzální identifikátory jako je například SIP URI ve tvaru jmeno@cokoli.LTD, výhodné to bude především proto, že na vizitku tak stačí napsat jan@novak.cz a půjde na to napsat e-mail, poslat IM zpráva místo SMS i zavolat - jednoduše USER FRIENDLY .
Jakmile bude LTE-A běžnou realitou a jiný telefon než smartphone už nebude existovat, nedokážu si představit jak by se PSTN síť mohla udržet. Ano, asi ji nikdo "befelem nezruší", ale používat ji bude také asi jen málokdo - bude nabízet strohé funkce, mizerný zvuk (oproti VoiceHD na IP sítích) a bude drahá, protože místo flatové konektivity budete platit za každou minutu a ještě podle destinace.
A vidět je to už dnes - stále více lidí volá z mobilu přes aplikace jako Skype nebo Viber, zprávy se posílají přes Whatsapp (také Viber), iMessage a další. Je jenom otázkou času, kdy i firmy začnou rozesílat zprávy zákazníkům primárně na Viber, Whatsapp a iMessage a až když zákazník nic z toho mít nebude, pošle se normální SMS - kterých ale bude valem ubývalo lidí, kteří jako primární telefon používají HTS od O2.
Bohužel operátoři tento vývoj nechtějí vidět a drží se starých (neudržitelných) modelů. Ovšem za 10 let už nebude mobilní operátor takovým zlatým dolem jako je dnes. Především proto, že zákazníkovi bude úplně jedno od koho to "mobilní připojení" má, jestli mají všichni v rodině stejného operátora a nebudou žádné "value added services", které by mohly zvedat ARPU. Podobně jako dnes u pevného Internetu. Na xDSL sítích tlačí cenu dolů konkurence, zákazník platí FLAT paušál a operátor mu nemá nabídnout jakou další "přidanou hodnotu" by mu mohl naúčtovat a v podstatě jen bojuje o to, aby se cena snížila až později a každý den, kdy se daří držet starou, je pro něj úspěch - ceny xDSL za posledních 8 let klesly o dobrých 80-90% a budou klesat dál .
Stejný osud potká i mobilní sítě. Je neudržitelné platit za každou minutu a za každou zprávu.
Do budoucna to stejně bude vypadat tak, že operátoři budou plnit pouze funkci "mobilních ISP" a víc nic. Telefonní čísla pravděpodobně ztratí smysl, NEBUDOU POD KONTROLOU OPERATORU a budou se používat nějaké univerzální identifikátory jako je například SIP URI ve tvaru jmeno@cokoli.LTD, výhodné to bude především proto, že na vizitku tak stačí napsat jan@novak.cz a půjde na to napsat e-mail, poslat IM zpráva místo SMS i zavolat - jednoduše USER FRIENDLY .
Jakmile bude LTE-A běžnou realitou a jiný telefon než smartphone už nebude existovat, nedokážu si představit jak by se PSTN síť mohla udržet. Ano, asi ji nikdo "befelem nezruší", ale používat ji bude také asi jen málokdo - bude nabízet strohé funkce, mizerný zvuk (oproti VoiceHD na IP sítích) a bude drahá, protože místo flatové konektivity budete platit za každou minutu a ještě podle destinace.
A vidět je to už dnes - stále více lidí volá z mobilu přes aplikace jako Skype nebo Viber, zprávy se posílají přes Whatsapp (také Viber), iMessage a další. Je jenom otázkou času, kdy i firmy začnou rozesílat zprávy zákazníkům primárně na Viber, Whatsapp a iMessage a až když zákazník nic z toho mít nebude, pošle se normální SMS - kterých ale bude valem ubývalo lidí, kteří jako primární telefon používají HTS od O2.
Bohužel operátoři tento vývoj nechtějí vidět a drží se starých (neudržitelných) modelů. Ovšem za 10 let už nebude mobilní operátor takovým zlatým dolem jako je dnes. Především proto, že zákazníkovi bude úplně jedno od koho to "mobilní připojení" má, jestli mají všichni v rodině stejného operátora a nebudou žádné "value added services", které by mohly zvedat ARPU. Podobně jako dnes u pevného Internetu. Na xDSL sítích tlačí cenu dolů konkurence, zákazník platí FLAT paušál a operátor mu nemá nabídnout jakou další "přidanou hodnotu" by mu mohl naúčtovat a v podstatě jen bojuje o to, aby se cena snížila až později a každý den, kdy se daří držet starou, je pro něj úspěch - ceny xDSL za posledních 8 let klesly o dobrých 80-90% a budou klesat dál .
Stejný osud potká i mobilní sítě. Je neudržitelné platit za každou minutu a za každou zprávu.
Re: Příchozí hovor a zisk pro Odorik
Je to hezká vize, a vcelku i srozumitelná (no, jednu zkratku jsem si musel domyslet ) . Nicméně vybízí mne to k (řečnickému) dotazu, kde se asi tak pisatel pohybuje - geograficky i společensky. Pravděpodobně to nebude městečko typu Chlumce nad Cidlinou, kde je - a ještě velmi dlouho bude - HTS zcela běžná věc, nebo okolní vesnice, kde internet reálně (to jest běžně) používají tak lidé (maximálně) do 30 let ... )) (Ano, mobily tam mají často i babičky, ovšem jsou to staré Nokie s velkými displeji ...)Info píše:Terminační poplatky jsou prehistorický přežitek a zanedlouho skončí spolus PSTN sítí podobně jako například Telegram
Do budoucna to stejně bude vypadat tak, že operátoři budou plnit pouze funkci "mobilních ISP" a víc nic. Telefonní čísla pravděpodobně ztratí smysl, NEBUDOU POD KONTROLOU OPERATORU a budou se používat nějaké univerzální identifikátory jako je například SIP URI ve tvaru jmeno@cokoli.LTD, výhodné to bude především proto, že na vizitku tak stačí napsat jan@novak.cz a půjde na to napsat e-mail, poslat IM zpráva místo SMS i zavolat - jednoduše USER FRIENDLY .
Jakmile bude LTE-A běžnou realitou a jiný telefon než smartphone už nebude existovat, nedokážu si představit jak by se PSTN síť mohla udržet. Ano, asi ji nikdo "befelem nezruší", ale používat ji bude také asi jen málokdo - bude nabízet strohé funkce, mizerný zvuk (oproti VoiceHD na IP sítích) a bude drahá, protože místo flatové konektivity budete platit za každou minutu a ještě podle destinace.
A vidět je to už dnes - stále více lidí volá z mobilu přes aplikace jako Skype nebo Viber, zprávy se posílají přes Whatsapp (také Viber), iMessage a další. Je jenom otázkou času, kdy i firmy začnou rozesílat zprávy zákazníkům primárně na Viber, Whatsapp a iMessage a až když zákazník nic z toho mít nebude, pošle se normální SMS - kterých ale bude valem ubývalo lidí, kteří jako primární telefon používají HTS od O2.
Bohužel operátoři tento vývoj nechtějí vidět a drží se starých (neudržitelných) modelů. Ovšem za 10 let už nebude mobilní operátor takovým zlatým dolem jako je dnes. Především proto, že zákazníkovi bude úplně jedno od koho to "mobilní připojení" má, jestli mají všichni v rodině stejného operátora a nebudou žádné "value added services", které by mohly zvedat ARPU. Podobně jako dnes u pevného Internetu. Na xDSL sítích tlačí cenu dolů konkurence, zákazník platí FLAT paušál a operátor mu nemá nabídnout jakou další "přidanou hodnotu" by mu mohl naúčtovat a v podstatě jen bojuje o to, aby se cena snížila až později a každý den, kdy se daří držet starou, je pro něj úspěch - ceny xDSL za posledních 8 let klesly o dobrých 80-90% a budou klesat dál .
Stejný osud potká i mobilní sítě. Je neudržitelné platit za každou minutu a za každou zprávu.
(Mimochodem, zrušení telegramů tam babičky zaznamenaly; a moc už se před tím nepoužívaly jen proto, že byly už opravdu drahé - a ne že by místo toho začaly používat e-mail, prostě se volá.)