Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
jry
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 13. zář 2012 9:08:23

Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od jry »

Přecházíme ze současné pevné linky na Odorik a narazili jsme na jeden detail. Zatím provozujeme jak pevnou tak VoIP účty (dokud nedojde k dokončení přenosu čísla).

Gigaset A510 IP na sluchátkách zobrazuje zmeškaná volání na PSTN linku, ale o zmeškaných Odorik/VoIP voláních nic nepíše. VoIP číslo vyzvání, sluchátko zobrazí identifikaci volajícího, vše OK. Potom volající zavěsí a sluchátko se tváří, jako by hovor neexistoval.

Nesetkali jste se někdo s tímto problémem? Případně, funguje u někoho tato funkce na A510 IP?

Předpokládám, že jde o chybu ve firmware A510 IP. Prošli jsme nastavení ale nic souvisejícího nenašli. Na fórech jsme tento problém také nedohledali.
mi-ko
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 13. zář 2012 10:15:08

Re: Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od mi-ko »

Ano, mohu potvrdit.Mám Gigaset C610IP, po zakoupení přístroje a instalaci, mi to normálně fungovalo a od jisté doby (nevim přesně) už ne.
Pouze pokud sám při vyzvánění Gigasetu odmítnu hovor.
L:-)

Re: Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od L:-) »

Ahoj.

Jelikož jsem též majitelem tohoto přístroje, reaguji na Tvůj dotaz. Mám Gigaset zakoupený přímo u Odorika, kde mě byl také do začátku nastaven. Průběžně jsem to konzultoval a v tom výchozím nastavení základny je vždy na prvním místě ta pevná linka, muselo se tam zatrhnout IP, nebo tak něco. Ona je tam ta pevná nastavená jako výchozí pro vše, i pro sms, viz ta střediska zpráv. Po zatržení této položky mám při výběru linky (dlouhým podržením zeleného tlačítka před hovorem) na prvním místě IP1, IP2, nebo jak si to pojmenuješ, pevná je vždy v nabídce tím pádem až na konec.. Při zmeškaném volání mě normálně na sluchátku bliká červeně obálka, problém s tím není. To nastavení je v celkovém nastavení základny, po zadání IP adresy do adresního řádku prohlížeče, ne v nastavení účtů. Nevím přesně jak se ta položka jmenovala, je to v angličtině a raději do toho nevrtám. Vše u mě jede, jak má. Toto nastavení by mohlo Tvůj problém vyřešit, ale i tak Tě Odorik obeznámí o zmeškaných hovorech na e-mail, který si můžeš přesměrovat na mobilní telefon, takže jsi o všem informován. To přeposlání je do délky asi dvou sms. Pokud máš Vodafone a to jejich ...@vodafonemail.cz, přijde Ti ta zpráva celá.
Návštěvník

Re: Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od Návštěvník »

mi-ko píše: po zakoupení přístroje a instalaci, mi to normálně fungovalo a od jisté doby (nevim přesně) už ne.
V takovém případě, pokud jste mezi tím nijak nezasahovali do Gigasetu (třeba upgrade firmware), to patrně nebude problém Gigasetu, ale problém na straně VOIP operátora. Zejména, pokud pro PSTN hovory to normálně funguje. Zřejmě VOIP operátor (patrně Odorik?) udělal nějakou změnu, která se projevila takto. Mám pocit, že Odorik před nějakým časem spouštěl novou sip proxy, asi bych hledal zdroj problému tam.
jry
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 13. zář 2012 9:08:23

Re: Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od jry »

mi-ko píše:Pouze pokud sám při vyzvánění Gigasetu odmítnu hovor.
Potvrzuji. Pokud vyzvánění na sluchátku odmítneme, spadne do Missed calls. Pokud však vyzvánění přeruší volající, hovor se do Missed calls nepřiřadí a my se o něm nedozvíme.
jry
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 13. zář 2012 9:08:23

Re: Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od jry »

Další zjištění. Před volbou přechodu k Odorik jsme zkoumali také konkurenci, konkrétně Fayn. Takže jsem teď zkusil do A510 IP zaregistrovat číslo od Fayn a zjistil jsem, že tam vše chodí správně a sluchátko zmeškaný hovor zobrazuje.

To by vysvětlovalo, proč jsme problém nenalezli na zahraničních fórech, že by šlo o chybu související se sítí Odorik?

Pro Odorik: pokud máte zájem o bližší informace, případně testy, rád je poskytnu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od xsouku04 »

Kolega to právě zkoumá, souvisí to s funkcí comleted elsewhere odoriku (tedy případ kdy opravdu zmeškaný hovor nemá být uložen), kterou jiní operátoři nemají protože nepodporují paralelní zvonění.
Pokud máte totiž paralelní zvonění třeba na dvou telefonech, hovor zdvihnete na jednom z nich, tak poté je správné, že na druhé lince není zmeškaný hovor, protože ten byl vyřízen jinde. Zmeškaný hovor je žádoucí jen pokud hovor nebyl vyřízen nikde a volající to vzdal.
jry
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 13. zář 2012 9:08:23

Re: Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od jry »

Díky za informaci. Paralelní vyzvánění, které nabízíte, je geniální funkce. To jsme přesně hledali, zapadá do našeho workflow. Pokud by se problém podařilo vyřešit, budeme rádi.

Pokud ne, bylo by možné emaily o zmeškaných hovorech konfigurovat pro jednotlivá čísla? Byla by to berlička, která by náš problém do jisté míry řešila. Pokud jsem správně pochopil, nyní lze toto nastavovat pouze globálně: zmeškané hovory na všech našich číslech se odesílají na jeden email? (Návody a nastavení > Uživatelské údaje > e-mail pro zmeškané hovory)
mi-ko
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 13. zář 2012 10:15:08

Re: Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od mi-ko »

Tak nevim,kde může být chyba.Zrušil jsem všechna přesměrování na jiná čísla,udělal Upgrade a zpětně i Downgrade na původní verzi firmware.Dokonce i obnovu nastavení Gigasetu ze zálohy,kdy se zobrazovalo zmeškání hovoru. Ve všech případech funguje vše jak má,ale zobrazení zmeškaného hovoru ve výpisu ztracených hovorů,ani ťuk..
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Nefunkční zmeškaná VoIP volání na Gigaset A510 IP

Příspěvek od kovik »

Zdravim,
prave jsem dokoncil testovani tohoto problemu na CISCO SPA504G,
jedna linka nezobrazovala missed call a druha ano, obe byly nastavene totozne jak na pristroji tak na Odoriku.

Zkousel jsem vsechno mozne (1-3 zaregistrovani,nastaveni v tel.,prehodit linku na dalsi ext. v pristroji) bez uspechu.

Telefon si nejak vzal do hlavy, ze tahle linka nebude zobrazovat MC.

Obe linky jsem si zaregistroval jeste na dalsich zarizenich(GXP1450 a GXP280), kde se MC pri par. zvoneni zobrazoval bezchybne.

Odchytl jsem od kazdeho jeden hovor, diffnul a signalizace byla naprosto totozna (po uprave to,callid,ftag,totag,atp...).

Pomohl az tovarni reset a opetovne nastaveni.

Z tohoto bych chybu na strane Odoriku (signalizace) vyloucil.
Odpovědět