od Kabek » pon 03. črc 2017 14:13:58
Dovolím si několik poznámek.
Nezaměňujme odchozí a příchozí volání (hovor) s odchozím a příchozím datovým tokem.
Jitter buffer na datovém toku je vždy ideální mít až na konci, tj. v koncovém zařízení (telefonu, VoIP bráně apod.), protože buffer u Odoriku na datech směrem k Vám nikterak nevyřeší problém velkého jitteru mezi Odorikem a Vaším koncovým zařízením, tj. zpravidla problém na Vašem internetovém připojení. Datový tok z Vašeho zařízení směrem na Odorik odchází zcela jistě s minimálním jittrem a Odorik má "vložených" cca 50 ms, což je jakýsi standard. Pro případy, kdy je datový tok od Vás cestou na Odorik "rozkolísaný" - velký jitter, pak Odorik nabízí možnost "opravy" pomocí u nich vloženého bufferu (pro odchozí hovory: fix 300 ms využitím spec. portu 6699 při registraci, pro příchozí hovory: pomocí prefixu *089). Odorik tímto koriguje to, co je schopen, ale v žádném případě nemá možnost korigovat jitter vznikající směrem k Vám na Vašem internetovém připojení. Bez ohledu na odchozí/příchozí hovor Odorik "vkládá" buffer do datového toku, který jde od Vás. Nikoliv k Vám!
Ztráta paketů se projevuje při hovoru někdy podobně jako velký jitter. Ovšem ztrátu paketů nikdy nevyřeší buffer (kde nic není, ani buffer nenajde...), ale buď volba kodeku (částečně) nebo některá koncová zařízení mají docela slušně vyřešenou náhradu ztracených paketů jakýmsi "dopočítáváním". Pak např. telefon Panasonic KX-TGP umí velice dobře pokrýt ztrátu paketů i více jak 10 % za podmínky, že tato ztráta je rozprostřena v datovém toku - nenastává shluk ztracených paketů za sebou. Současně má nastavitelný rozsah bufferu až na neuvěřitelných 500 ms. Podobnou kompenzaci ztracených paketů má i VoIP brána ATA172plus.
Dovolím si několik poznámek.
Nezaměňujme odchozí a příchozí volání (hovor) s odchozím a příchozím datovým tokem.
Jitter buffer na datovém toku je vždy ideální mít až na konci, tj. v koncovém zařízení (telefonu, VoIP bráně apod.), protože buffer u Odoriku na datech směrem k Vám nikterak nevyřeší problém velkého jitteru mezi Odorikem a Vaším koncovým zařízením, tj. zpravidla problém na Vašem internetovém připojení. Datový tok z Vašeho zařízení směrem na Odorik odchází zcela jistě s minimálním jittrem a Odorik má "vložených" cca 50 ms, což je jakýsi standard. Pro případy, kdy je datový tok od Vás cestou na Odorik "rozkolísaný" - velký jitter, pak Odorik nabízí možnost "opravy" pomocí u nich vloženého bufferu (pro odchozí hovory: fix 300 ms využitím spec. portu 6699 při registraci, pro příchozí hovory: pomocí prefixu *089). Odorik tímto koriguje to, co je schopen, ale v žádném případě nemá možnost korigovat jitter vznikající směrem k Vám na Vašem internetovém připojení. Bez ohledu na odchozí/příchozí hovor Odorik "vkládá" buffer do datového toku, který jde od Vás. Nikoliv k Vám!
Ztráta paketů se projevuje při hovoru někdy podobně jako velký jitter. Ovšem ztrátu paketů nikdy nevyřeší buffer (kde nic není, ani buffer nenajde...), ale buď volba kodeku (částečně) nebo některá koncová zařízení mají docela slušně vyřešenou náhradu ztracených paketů jakýmsi "dopočítáváním". Pak např. telefon Panasonic KX-TGP umí velice dobře pokrýt ztrátu paketů i více jak 10 % za podmínky, že tato ztráta je rozprostřena v datovém toku - nenastává shluk ztracených paketů za sebou. Současně má nastavitelný rozsah bufferu až na neuvěřitelných 500 ms. Podobnou kompenzaci ztracených paketů má i VoIP brána ATA172plus.