od vpar » ned 08. úno 2015 10:00:12
Holt si člověk nevybere, všichni občas vypadnou a nevyhýbá se to ani velkým (někdy v prosinci nešly celý večer TMo předplacenky a virtuálové na odchozí hovory, prý ani tísňové volání nešlo). Příčinou je efektivita a centralizace služeb, kdy tam, kde před pár lety vypadlo volání v jedné čtvrti, dnes nejde v celém státě. Operátor s tím samozřejmě kromě složitých a drahých failover řešení (kde je to ale vždycky o strach jestli se nerozsynchronizuje databáze nebo se stroje nebudou přetahovat) moc nenadělá, takže je řada na zákazníkovi. Koncák si musí uvědomit, že služby občas nefungujou (ale jsou levné/ziskové), většinou v ten nejhorší moment a mít po ruce aspoň simkartu z jiné sítě. Někdy mu ani to nepomůže (třeba když loni vypad proud v půlce prahy, mobilní sítě dole -něco po cestě nebylo zálohované, internetové připojení samozřejmě vypadlé, pevná linka není... )
Spolehlivost je jeden z důvodů nemít všechno u jednoho poskytovatele, zvlášť menšího - pak se může lehko stát, např. když mu datacentrum lehne popelem, že nebudete týden volat ani z pevné ani z mobilu, což zamrzí, zvlášť pokud na číslo volají zákazníci... Samozřejmě, i u Telecomu se semtam stalo, že někde ústředna shořela, ale pak zbyl aspoň ten mobil...
Holt si člověk nevybere, všichni občas vypadnou a nevyhýbá se to ani velkým (někdy v prosinci nešly celý večer TMo předplacenky a virtuálové na odchozí hovory, prý ani tísňové volání nešlo). Příčinou je efektivita a centralizace služeb, kdy tam, kde před pár lety vypadlo volání v jedné čtvrti, dnes nejde v celém státě. Operátor s tím samozřejmě kromě složitých a drahých failover řešení (kde je to ale vždycky o strach jestli se nerozsynchronizuje databáze nebo se stroje nebudou přetahovat) moc nenadělá, takže je řada na zákazníkovi. Koncák si musí uvědomit, že služby občas nefungujou (ale jsou levné/ziskové), většinou v ten nejhorší moment a mít po ruce aspoň simkartu z jiné sítě. Někdy mu ani to nepomůže (třeba když loni vypad proud v půlce prahy, mobilní sítě dole -něco po cestě nebylo zálohované, internetové připojení samozřejmě vypadlé, pevná linka není... )
Spolehlivost je jeden z důvodů nemít všechno u jednoho poskytovatele, zvlášť menšího - pak se může lehko stát, např. když mu datacentrum lehne popelem, že nebudete týden volat ani z pevné ani z mobilu, což zamrzí, zvlášť pokud na číslo volají zákazníci... Samozřejmě, i u Telecomu se semtam stalo, že někde ústředna shořela, ale pak zbyl aspoň ten mobil...