od xsouku04 » pát 08. úno 2019 11:39:00
alfi píše:
Co mi ale moc nesedí - jak může mít maloobchodní nabídka víc než 3x nižší cenu než velkoobchodní? Není to o jedné stížnosti k ČTÚ, že takhle se velkoobchodní ceny nenabízejí?
Vím, že to svého času Telefonica s DSL hrála na to, že jde o časově omezené promo (které pak běželo několik let), ale tohle už jsou celkem běžné ceny (není to žádný zázrak, ale každý rok to pomalu klesá)
To, že má někdo třeba 5 krát nižší cenu než my jako virtuál, ČTÚ moc nezajímá. Neuvědomuje si, že to je právě projevem nezdravého trhu. Oni jsou naopak rádi, že aspoň někdo má cenu dobrou.
To je právě ono. Problém je, že v podstatě žádná velkoobchodní nabídka a žádná rozumně výhodná maloobchodní nabídka není veřejná. Všechno je to neveřejné.
A tak se běžně neví a nemluví o tom, že virtutál se 3000 simkartami má třeba až 5 krát vyšší nákupní ceny než firma, co má také 3000 simkaret pro své zaměstnance a jejich rodinné příslušníky.
Jinak něco dobře regulovat je opravdu obtížné. Vždy hrozí, že tou regulací někomu neprávem ublížíte. Lepší je se vždy regulaci pokud možno vyhnout vytvořením podmínek pro zdravou konkurenci a regulovat nejméně, co to jde. Povinnost zveřejnit velkoobchodní nabídky a smlouvy by tomu mohla pomoci. A důsledně zveřejňovat, za kolik volá např. státní správa, a nevyčerňovat tam zajímavá čísla.
[quote="alfi"]
Co mi ale moc nesedí - jak může mít maloobchodní nabídka víc než 3x nižší cenu než velkoobchodní? Není to o jedné stížnosti k ČTÚ, že takhle se velkoobchodní ceny nenabízejí? :-) Vím, že to svého času Telefonica s DSL hrála na to, že jde o časově omezené promo (které pak běželo několik let), ale tohle už jsou celkem běžné ceny (není to žádný zázrak, ale každý rok to pomalu klesá)[/quote]
To, že má někdo třeba 5 krát nižší cenu než my jako virtuál, ČTÚ moc nezajímá. Neuvědomuje si, že to je právě projevem nezdravého trhu. Oni jsou naopak rádi, že aspoň někdo má cenu dobrou.
To je právě ono. Problém je, že v podstatě žádná velkoobchodní nabídka a žádná rozumně výhodná maloobchodní nabídka není veřejná. Všechno je to neveřejné.
A tak se běžně neví a nemluví o tom, že virtutál se 3000 simkartami má třeba až 5 krát vyšší nákupní ceny než firma, co má také 3000 simkaret pro své zaměstnance a jejich rodinné příslušníky.
Jinak něco dobře regulovat je opravdu obtížné. Vždy hrozí, že tou regulací někomu neprávem ublížíte. Lepší je se vždy regulaci pokud možno vyhnout vytvořením podmínek pro zdravou konkurenci a regulovat nejméně, co to jde. Povinnost zveřejnit velkoobchodní nabídky a smlouvy by tomu mohla pomoci. A důsledně zveřejňovat, za kolik volá např. státní správa, a nevyčerňovat tam zajímavá čísla.