Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.

BBCode je vypnutý
Smajlíci jsou vypnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od bman » ned 12. kvě 2024 10:07:34

Díky za dokument. Vypadá to, že daný dokument je změnový (obsahuje nové úpravy) a ne celé znění i s původní úpravou. Ale zajímavé informace tam jsou. Hlavně se tam píše o příchozích hovorech ze zahraničí, ale vypadá to i na regulaci vnitrostátního volání.

To, že se ostatní operátoři tím budou řídit a filtrovat hovory je jasné a s tím není problém. Mne zajímalo jak to bude probíhat.

Jsou tam zajímavé pasáže:
Účastník tedy požádá poskytovatele služby CLIP, který výše uvedenou
záměnu zajistí. Tento poskytovatel služby pak nese veškerou odpovědnost za splnění všech
podmínek tohoto všeobecného oprávnění.
Pro záměnu označení tak nelze
využít telefonní čísla anonymních předplacených SIM karet, když u těchto telefonních čísel
nelze prokazatelně doložit žádost oprávněného účastníka.
Další připomínka společnosti T-Mobile požadovala doplnit do odůvodnění k čl. 1 bodu
3 návrhu opatření za odstavec 9, aby účastník předal informaci o využití služby CLIP u jiného
poskytovatele poskytovateli služby, se kterou je předmětné telefonní číslo spjato.
Úřad v rámci vysvětlení uvádí, že opatřením obecné povahy se stanoví podmínky
související s propojením, zajištěním integrity sítí a ochranou spotřebitele. V jeho rámci není
možné ukládat povinnosti účastníkovi.
Takže teď asi záleží, jak se bere opávněný účastník, protože tam je vyjímka pro anonymní SIM karty,
Já si myslel, že by mělo stačit potvrzení přes SMS kód jak provádí odorik, tj. potvrzení, že jsem vlastník daného čísla. Ale vypadá to, že chtějí znát osobu.

Dle tohoto oprávnění:
- já žádám Odorik o zprovoznění CLIP
- Odorik toto zařídí, bude vkládat púvodní čislo do signalizace a ručí za toto
- účastník nesmí být nucen dokládát např. TM že používá CLIP u odoriku[/list]

Takže teoreticky to co dělá TM teď je špatně a nemělo by se dít.

Ale jde tam o ty anonymní SIM karty. takže teoreticky by to mohlo být:
- je-li uživatel ztotožněn (např. tarif) tak by měl CLIP fungovat na první dobrou
- v případě anonymní SIM tak ztotožnění účastníka (a pak je otázka jestli u Odorika či púvodního operátora)

A nebo to čtu úplně špatně.

Víte jak to bude probíhat v reálu?

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od xsouku04 » ned 12. kvě 2024 0:08:14

bman píše: sob 11. kvě 2024 15:02:33 Jestli jsem to tedy pochopil dobře, tak toto dělá jen TM a jedná se jen o ochranu pokud se jedná o číslo TM volající do sítě TM. Tím pádem to je ale spíš markentigový blábol a propálená investice, protože to fakticky neřeší podvodné volání.

Nebo to chápu špatně?

Neplánuje např. ČTÚ nějaký jednotný a jednodušší systém?

Mě by přišlo rozumnější mít systém kdy za CLIP odpovídá operátor co jej posílá s tím, že si musí ověřit vlastnictví čísla (SMS, hovor apod.).
Vodafone a O2 se časem přidají. ČTÚ k tomu vydal nově tuhle regulaci. https://ctu.gov.cz/sites/default/files/ ... ng2024.pdf

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od bman » sob 11. kvě 2024 15:02:33

Jestli jsem to tedy pochopil dobře, tak toto dělá jen TM a jedná se jen o ochranu pokud se jedná o číslo TM volající do sítě TM. Tím pádem to je ale spíš markentigový blábol a propálená investice, protože to fakticky neřeší podvodné volání.

Nebo to chápu špatně?

Neplánuje např. ČTÚ nějaký jednotný a jednodušší systém?

Mě by přišlo rozumnější mít systém kdy za CLIP odpovídá operátor co jej posílá s tím, že si musí ověřit vlastnictví čísla (SMS, hovor apod.).

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od JPT » čtv 11. dub 2024 12:35:29

jlo : Mě to vždycky takto fungovalo fungovalo s CLIPem. Teď to někde funguje a někde nefunguje. Tak buď by to mělo fungovat všem a nebo teda nikomu.

Teď jsem se teda znovu zkusil prozvonit a už to funguje. Asi to chtělo nějaký čas na provedení změn v systému i když jak jsem psal, tak vyřazení z Firewallu proběhlo u všech čísel v rozmezí pár minut. Nebo tomu pomohlo to, že Odorik odeslal T-Mobilu ty čísla k těm žádostem.

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od jlo » čtv 11. dub 2024 1:06:00

JPT píše: sob 06. dub 2024 20:49:00 Kdybych volal z mobilu z VoIP programu do stejného mobilu, tak to bych chápal, že by to nefungovalo i když by to vlastně fungovat mohlo, protože v Androidu nefunguje v systému VoIP, ale nezkoušel jsem to. Vždycky mi prozvonění z VoIP fungovalo ale teď po té žádosti to rodičům funguje a mě ne.
Ono by to ale opravdu fungovat nemělo (volání z jistého čísla na to samé číslo), respektive to chování je prostě nedefinovatelné – uvědomte si, že pořád jde o telekomunikační provoz, kde se pracuje s konceptem stanice, která má své číslo. Aby stanice volala sama sebe, to nedává smysl. Takže pokud to někde projde, je to v zásadě náhoda – a rozhodně bych to nezkoušel, riskujete tím například, že vaše zařízení bude podezíráno ze spoofingu s nekalými úmysly, který je v současné době bohužel skutečně problém (především díky lidské hlouposti).
A v případě sítě Odoriku skutečně postačí jen přidat za volané číslo *0, pokud potřebujete prozvonit mobil z VOIP s nastaveným CLIPem.

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od alfi » úte 09. dub 2024 21:41:52

Dotaz na Odorik - jak to má být s potvrzováním CLIP pro vlastní čísla u Odoriku? V textu se píše "Že uvedené číslo patří vám, ověřujeme pomocí kódu zaslaného v SMS (s výjimkou mobilních čísel Odorik na stejném účtu)", ale ve stejném účtu to stejně SMS poslalo? (linky 704809 a 765614). Chtělo by to upravit chování nebo popisek :)

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od JohnyH » ned 07. dub 2024 13:38:46

Mě se to samé stalo asi před asi 3 lety. Nikdo nedokázal poradit, jen že není běžné volat sám sebe. Tak jsem to vyřešil úpravou dialplanu, bral jsem to jakože to T-Mobil začal blokovat.
Nyní jsem to zkusil a opět to funguje, ale číslo je již portované k Odoriku.

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od JPT » sob 06. dub 2024 20:49:00

Ano. Všechny 3 linky mají nastavený CLIP vlastního mobilu, ale volání jde z HW VoIP telefonu do mobilu. Rodičům prozvonění (sama sebe na mobil) funguje, ale mě ne. (Ale to už jsem psal).

Kdybych volal z mobilu z VoIP programu do stejného mobilu, tak to bych chápal, že by to nefungovalo i když by to vlastně fungovat mohlo, protože v Androidu nefunguje v systému VoIP, ale nezkoušel jsem to. Vždycky mi prozvonění z VoIP fungovalo ale teď po té žádosti to rodičům funguje a mě ne. Potvrzení žádosti bylo v rozmezí minut mezi jednotlivýma číslama, tak to snad dělal jeden člověk, tak by tam snad extra pro mě nenastavil něco jiného co by zakázalo volat na vlastní číslo.

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od JohnyH » sob 06. dub 2024 15:45:39

JPT píše: sob 06. dub 2024 10:30:28 Akorát co jsem zjistil se nemůžu já prozvonit z VoIP na mobil (píše to, že je obsazeno) a rodičům to funguje.
Nemáte na VOIP nastaven Clip volaného mobilního čísla? Pokud ano T-mobil to bere jako volání sám sobě. Je potřeba deaktivovat clip např. přidáním *0 za volané číslo (XXXXXXXXX*0).

Re: Možnost požádat o aktiavci CLIP u čísel T-mobile

od Radouch » sob 06. dub 2024 10:51:21

JPT píše: sob 06. dub 2024 10:30:28 3.4. jsme byli se třema žádostma (já + rodiče) na pobočce v Hodoníně
Já jsem tedy vzal asi 6 předplacených Twist/Kaktus čísel formálně na sebe a postupně to po jedné až dvou SIM naráz osobně řešil pořád se svou stejnou občankou, než do toho zatahovat další lidi z rodiny, kteří je reálně používají, a dávat T-Mobilu z mého pohledu zbytečně jejich osobní data.

Nahoru