od ViR » čtv 08. lis 2012 20:25:52
Od poslední novely ZoEK musí operátor každému účastníkovi veřejné služby elektronických komunikací, jakož i služby, která sice není veřejnou, ale je propojena s veřejnou telefonní sítí, zajistit (pod nemalou sankcí) možnost tísňového volání. A současně je povinen u takového volání předat identifikační a lokalizační údaje.
U mobilního čísla/CLI to udělat VoIP operátor nemůže, protože je tam specifický způsob jejich zjišťování a předávání (jsou zjišťovány mobilní sítí v reálném čase). A pokud by bylo u tísňového hovoru mobilní číslo použito jako "alias" pro identifikaci, nedokázal by je VoIP operátor doplnit o lokalizaci. Naproti tomu, geografická čísla a čísla negeografická (včetně nomadických devětsetdesítek) mohou mít, na rozdíl od mobilních, lokalizační a identifikační údaje uložené v k tomu určené databázi.
Pracovníci záchranného systému jsou přitom obeznámeni s faktem, že pokud tísňový hovor přijde z devětsetdesítky, nemusí být lokalizační údaje relevantní. Nicméně, v nějakém procentu případů správné budou a alespoň identifikační údaje by správné být měly vždy... Více viz ZoEK.
Dále je "drobný problém" v tom, že vyhláška, řešící předávání lokalizačních a identifikačních údajů, je zastaralá a vychází z předchozího znění zákona. Čili suma sumárum, Odorik za současného právního stavu dělá vše pro to, aby splnil svou zákonnou povinnost ve vztahu k IZS.
Nemá cenu nyní řešit to, jaká v tom je či není logika, protože prostě navzájem neladí právní předpisy. Ale je prostě správné, aby v případě (ne příliš žádoucího, leč možná někdy nezbytného) zavolání tísňového čísla přes VoIP byl volající identifikován číslem z přídělu operátora, z jehož sítě hovor reálně přichází...
Od poslední novely ZoEK [b]musí[/b] operátor každému účastníkovi veřejné služby elektronických komunikací, jakož i služby, která sice není veřejnou, ale je propojena s veřejnou telefonní sítí, zajistit (pod nemalou sankcí) možnost tísňového volání. A současně je povinen u takového volání předat identifikační a lokalizační údaje.
U mobilního čísla/CLI to udělat VoIP operátor nemůže, protože je tam specifický způsob jejich zjišťování a předávání (jsou zjišťovány mobilní sítí v reálném čase). A pokud by bylo u tísňového hovoru mobilní číslo použito jako "alias" pro identifikaci, nedokázal by je VoIP operátor doplnit o lokalizaci. Naproti tomu, geografická čísla a čísla negeografická (včetně nomadických devětsetdesítek) mohou mít, na rozdíl od mobilních, lokalizační a identifikační údaje uložené v k tomu určené databázi.
Pracovníci záchranného systému jsou přitom obeznámeni s faktem, že pokud tísňový hovor přijde z devětsetdesítky, nemusí být lokalizační údaje relevantní. Nicméně, v nějakém procentu případů správné budou a alespoň identifikační údaje by správné být měly vždy... Více viz ZoEK.
Dále je "drobný problém" v tom, že vyhláška, řešící předávání lokalizačních a identifikačních údajů, je zastaralá a vychází z předchozího znění zákona. Čili suma sumárum, Odorik za současného právního stavu dělá vše pro to, aby splnil svou zákonnou povinnost ve vztahu k IZS.
Nemá cenu nyní řešit to, jaká v tom je či není logika, protože prostě navzájem neladí právní předpisy. Ale je prostě správné, aby v případě (ne příliš žádoucího, leč možná někdy nezbytného) zavolání tísňového čísla přes VoIP byl volající identifikován číslem z přídělu operátora, z jehož sítě hovor reálně přichází...