Odorik bude virtuální mobilní operátor

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od ViR »

MaT píše:Ach jo, tak se vykašlete na nějaké domněnky... Vždyť jsem to tu už o pár příspěvků dřív psal, že ta možnost tu určitě je.
Ta možnost podepisování klíčem byla u Fio primární, SMS přišly až později. Já klíč používal od r. 2008 do cca r. 2012 a dcera ještě donedávna (do letošního jara). A nevím o tom, že by byla, nebo se plánovala, nějaká změna.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od xsouku04 »

Tak první testy jsou hotovy:

Fio žádá inkaso z účtu u Raiffeisen banky:
Ve čtvrtek 7. srpna v 9 hodin večer jsme zadali požadavek k inkasu v RB, a připsáno to bylo v úterý 12. 8. 2:35 ráno.

FIO žádá inkaso z účtu u FIO banky:
Ve středu 6. srpna v 15:50 hodin jsme žádali, připsáno bylo ve čtvrtek 7. srpna v cca 6 hodin ráno.


Tedy z toho vyplývá, že vzhledem k pomalosti bank není dobré se moc spoléhat na to, že dojde k rychlému dobití.
Spíše je lepší inkaso využít na měsíční dorovnávání kreditu na jistou předem určenou částku.

Tedy pro plně automatizované doplňování kreditu v okamžiku, kdy to klesne pod určitou úroveň, to už moc vhodné není, protože doba, která je k tomu potřebná, se výrazně liší v závislosti na víkendech a svátcích.
MaT
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 14:35:14

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od MaT »

ViR píše:Ta možnost podepisování klíčem byla u Fio primární, SMS přišly až později. Já klíč používal od r. 2008 do cca r. 2012 a dcera ještě donedávna (do letošního jara). A nevím o tom, že by byla, nebo se plánovala, nějaká změna.
Jo jo, to jsem myslím taky už psal. Já jsem si účet v tehdejší Fio družstevní záložně zakládal v roce 2007...
xsouku04 píše: FIO žádá inkaso z účtu u FIO banky:
Ve středu 6. srpna v 15:50 hodin jsme žádali, připsáno bylo ve čtvrtek 7. srpna v cca 6 hodin ráno.

Tedy z toho vyplývá, že vzhledem k pomalosti bank není dobré se moc spoléhat na to, že dojde k rychlému dobití.
Spíše je lepší inkaso využít na měsíční dorovnávání kreditu na jistou předem určenou částku.

Tedy pro plně automatizované doplňování kreditu v okamžiku, kdy to klesne pod určitou úroveň, to už moc vhodné není, protože doba, která je k tomu potřebná, se výrazně liší v závislosti na víkendech a svátcích.
Normální převody v rámci Fio jsou i během víkendů a svátků záležitostí pár minut. Čekal bych, že u inkasa to bude podobné. No škoda. Možná by také stálo za to se na to Fio zeptat, jestli k tomu mají třeba nějaké technické důvody, aby takové platby zdržovaly (třeba se prostě inkasa pouští cronem někdy v 6 ráno a basta).

I když to ale bude trvat den nebo dva, stejně bych tu možnost uvítal. Něco ve stylu: "Dostane-li se kredit pod 150 Kč, stáhnout inkasem 200 Kč." (Ideálně obě částky nastavitelné). No a s těmi 150 Kč bych měl vydržet i o dost déle, než dva dny... :-)
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od ViR »

MaT píše:Normální převody v rámci Fio jsou i během víkendů a svátků záležitostí pár minut. Čekal bych, že u inkasa to bude podobné. No škoda. Možná by také stálo za to se na to Fio zeptat, jestli k tomu mají třeba nějaké technické důvody, aby takové platby zdržovaly (třeba se prostě inkasa pouští cronem někdy v 6 ráno a basta).
Nějaká obezlička tam bude, protože ani v normálním bankovnictví nelze zadat v rámci Fio příkaz k inkasu v aktuální den, ale až na (bankovní) den následující. Zkoušel jsem mezi dvěma svými účty...

Takže pak to v kombinaci s pravidly platebního styku odpovídá tomu, jak popsal p. Soukup.
Uživatelský avatar
misa
Příspěvky: 269
Registrován: sob 06. říj 2012 19:48:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od misa »

MaT píše: Možná by také stálo za to se na to Fio zeptat, jestli k tomu mají třeba nějaké technické důvody, aby takové platby zdržovaly (třeba se prostě inkasa pouští cronem někdy v 6 ráno a basta).
Na to jsem se ve FIO ptala. Moc mi k tomu teda neřekli, jenom že se inkasa provádějí někdy v ranních hodinách. Ale na dotaz, jestli když zadám inkaso krátce po půlnoci, tak se zahrne do toho prvního runu v cca 6 ráno nebo ne, tak odpovědět jednoznačně nedokázali, ale řekli, že spíš ne.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od xsouku04 »

MaT píše:Na Ruby jsem včera něco viděl také, zkoušel jsem teď Googlit a co tohle?

https://www.ruby-toolbox.com/projects/ABO

Je to sice trochu starší, ale formát se asi moc nemění...
Tak jsem onu knihovnu pro Ruby zkoumal. Je ale určena pro trochu jinou verzi ABO, nevím, jak je to možné, ale prostě Česká spořitelna má definici ABO trochu jinou. Krom toho mi kód přišel příliš zdlouhavě napsaný, jako by někdo byl placen za počet řádků, které vyprodukuje. Kód jsem zkrátil, opravil, otestoval a, zpřehlednil a dávám jej k dispozici zde.

http://www.odorik.cz/w/ruby:abo

Nyní zbývá jen si namyslet inkasní pravidla a přidat nastavení do našeho rozhraní.

Předpokládám, že bychom to mohli udělat tak.

Každého prvního měsíci bychom poslali email, který bude shrnovat útratu za minulý měsíc.
Inkaso bude nachystáno tak, aby kredit dorovnalo do zadané částky a to k vždy k prvnímu dni v měsíci.
Každý účet bude mít částku, do které se bude dorovnávat. A též minimální a maximální částku.
Minimální proto, že dorovnávat třeba 5 Kč se Vám nevyplatí, pokud je podobný poplatek za platbu u Vaší banky.
Maximální bude shodný s limitem u Vaší banky.

Každý pak bude mít ještě dva dny času, pokud má zájem, aby mohl částku, kterou se chystáme inkasovat, změnit po přihlášení v uživatelském nastavení. Kromě obecných pravidel, můžete změnit i částku, o kterou má být zažádáno za další tři dny.

A třetího dne v měsíci ručně podáme hromadný ABO příkaz k inkasu.
Tedy platba by mohla proběhnout někdy mezi 4. a 8. dnem v měsíci v závislosti na tom, kdy jsou pracovní dny a jakou máte banku.
Co říkáte?
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od Zedna »

xsouku04 píše:Každého prvního měsíci bychom poslali email, který bude shrnovat útratu za minulý měsíc.
Inkuso bude nachystáno tak, aby částku dorovnalo do zadané částky.
Každý účet bude mít částko do které se bude dorovnávat. A též minimální a maximální částku.
To jsem presne nepochopil.
To inkaso by melo odpovidat te castce provolane v minulem mesici, ktera bude zaroven poslana tim emailem.
Tedy v emailu by bylo neco jako: "Minuly mesic jste provolali XXX Kc, do tydne bude provedeno automaticke dobiti kreditu inkasem s touto castkou."

Z Vaseho popisu to ale spis vyzniva, jako by se dorovnavalo "do urcite vyse kreditu",
coz mi pripada mene intuitivni.

Vysledek bude obdobny, jen se to vlastne lisi jinym pocatecnim kreditem kazdy mesic,
bud dorovnanym o utratu (na nejaky kredit ktery jsem mel predtim) nebo dorovnanym na presne zadanou castku.

Ja osobne bych asi spise preferoval inkaso na tu provolanou castku.
Tzn., ze kazdy mesic po inkasu by se nezacinalo na presne dorovnanem kreditu,
ale na kreditu stejnem jako byl minuly mesic (dorovnana utrata).

Ale toto uz je podle mne jen kosmeticka zalezitost a dovedu si predstavit,
ze nekomu jinemu se naopak bude vic libit,
ze kazdy mesic napriklad inkasem dorovna na kredit treba 500Kc a bude tedy kazdy mesic zacinat vzdy se stejnym kulatym kreditem.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od xsouku04 »

Možnost dorovnávat na částku mne přijde univerzálnější.
Pokud např. vím, že příští měsíc budu něco zařizovat, nebo budu cestovat do zahraničí, mohu si pro jistotu částku, na kterou se bude dorovnávat, zvýšit a po návratu opět snížit. A to bez toho, abych musel nějakou platbu zadávat ručně.

Začínat měsíc s kulatým kreditem prostě nejde, protože samotné inkaso trvá 2-6 dnů v závislosti na tom, jestli jsou zrovna pracovní dny a jakou máte banku. Vždy je dobré mít nějakou rezervu.

Moje představa byla taková, že nejen že by šlo kdykoli změnit částku, do které se kredit dorovnává, ale mohlo by být možné i natvrdo opravit výši příště stržené částky. Na to by byl čas právě třeba 3 dny od obdržení toho informačního emailu o útratách minulý měsíc. Tedy byla by možnost udělat takovou korekci ještě před samotným provedením inkasa.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od Zedna »

xsouku04 píše:Možnost dorovnávat na částku mne přijde univerzálnější.
Pokud např. vím, že příští měsíc budu něco zařizovat, nebo budu cestovat do zahraničí, mohu si pro jistotu
částku na kterou se bude dorovnávat zvýšit a po návratu opět snížit. A to bez toho, abych musel nějakou platbu zadávat ručně.
Toto je podle mne nesmysl.
Protoze ta castka, na kterou se dorovnava kredit se dorovnava az po utrate.
To znamena, ze pokud mam bezne kredit jen pro pokryti bezne mesicni rezervy a vedel bych, ze pristi mesic (odjezd nekam) bude vyjimecny s hodne nadstandardni utratou, tak stejne musim predem rucne nabit nejaky kredit navic, aby mi behem toho vyjimecneho mesice nedosel kredit. To dorovnani inkasem se totiz provede az za mesic, tedy pozde.
Jedine mne napada, ze jste to myslel tak, ze si ten limit zvysim uz 2 mesice predem a tedy stihne se mi to dobit mesic pred tim odjezdem, coz mi ale pripada jako prilis neohrabane "reseni". To tedy radeji udelam to klasicke rucni dobiti az tesne pred odjezdem sam.

O tomto jsme se bavili uz driv, ze by to chtelo jeste druhy typ nastavitelneho automatickeho inkasa:
"Dobit castkou XX pri poklesu kreditu pod hodnotu YY."
Toto by pak resilo i tuto situaci s nenadalou utratou uz v prubehu daneho mesice.
Pokud by se ta hodnota minimalniho kreditu YY nastavila se spravnou rezervou,
pak by ani nevadilo urcite zpozdeni toho automatickeho inkasa o par dnu vlivem mezibankovniho presunu D+1,
protoze za tech par dnu, nez by se to automaticky dobilo, by se ta castka YY nestihla provolat cela az do nuly..

Horsi reseni uz by to asi bylo pro Odorik, pokud se ta automaticka (hromadna) inkasa musi rucne (SMS/certifikat?) potvrzovat,
pak by takovato inkasa byla totiz od vsech zakazniku prubezne v mesici a neslo by to potvrdit rucne hromadne 1x mesicne.
Nevim, zda je skutecne to rucni potvrzovani inkas ze strany Odorika nutne, pokud ano, pak je to bohuzel skoda a smula zaroven,
protoze "Dobit castkou XX pri poklesu kreditu pod hodnotu YY." by bylo v kombinaci s tim automatickym dorovnanim dle utraty na konci mesice uplne idealni.
Naposledy upravil(a) Zedna dne sob 23. srp 2014 14:54:42, celkem upraveno 3 x.
Michal
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 03. dub 2014 15:26:21

Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor

Příspěvek od Michal »

Tak mne napadlo... co takhle využít paypal? Myslím že by tam problém s SMS nebyl.
Odpovědět